ויניסיוס
צילום: טוויטר ריאל מדריד

קונים? הרכבים של שחקני ריאל מדריד מוצעים למכירה - זה המחיר

מדי שנה מחליפים הכוכבים הגדולים של הקבוצה הספרדית את רכבם. חברת ב.מ.ו החליטה להוציא את מכוניות העונה שעברה למכירה. למי שייכת המכונית היקרה ביותר?
מיכאל וייסרמן |

ריאל מדריד נחשב למועדון הכדורגל העשיר ביותר בעולם. כבר מספר שנים שהבלאנקוס נמצאים בראש הטבלה בשל תארים רבים ולפיכך גם השחקנים זוכים ל"פינוקים" -  מכוניות היוקרה שמחולקות להם.

האוטו היקר ביותר. בלינגהאם (צילום: טוויטר ריאל מדריד)

מעבר לכך האפשרות של שחקני ריאל להחליף את הרכבים היא בכל קיץ ולכן חברת ב.מ.ו, שנחשבת לאחת הספונסריות של המועדון, החליטה להוציא למכירה את כל המכוניות שהיו שייכות לשחקני ריאל מדריד בעונה שעברה. כל אוהד כדורגל יכול לרכוש את המכונית שהייתה שייכת לפני מספר חודשים לשחקן האהוב עליו.

הרכב היקר ביותר מהעונה שעברה שייך לבלם הגרמני, אנטוניו רודיגר, שערכו היה 135 אלף אירו וכעת ערכו ירד ל-105 אלף אירו. המקום השני שייך לרודריגו הברזילאי. בעבר ערך הרכב שלו היה 133 אלף אירו וכעת ערכו הוא 104 אלף אירו.

הרכבים של טוני קרוס, דני קרבחאל, פדריקו ואלוודרה ולוקה מודריץ' היו שווים בעונה שעברה 131 אלף אירו וכעת האוהדים יכולים לרכוש אותם בסכום של 105 אלף אירו. השחקנים שבחרו בעונה שעברה רכבים בסכומים נמוכים בשווי של כ-95 אלף אירו הם ויניסיוט ג'וניור, אדי מיליטאו וכרים בנזמה שכאמור עזב הקיץ לקבוצת אל איתיחאד מערב הסעודית. אגב, רכבו הנוכחי שווה כחצי מיליון אירו.

רכבי הב.מ.ו ה"זולים" ביותר, בשווי של כ-96 אלף אירו היו שייכים למרקו אסנסיו וגם לטיבו קורטואה שהקיץ התחתן עם הדוגמנית הישראלית מישל גרציג.

בנוסף, חברת המכוניות הוציאה למכירה גם מכוניות של קבוצת הנשים של ריאל מדריד. הרכב היקר ביותר היה שווה 116 אלף אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.