ביתר ירושלים
צילום: מועדון ביתר

חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל הציע לבטל את מפעל הגביע

בצל המלחמה מבינים בהתאחדות לכדורגל כי יצטרכו לקבל החלטות מרחיקות לכת. במנהלת הכדורגל מבינים כי העונה תוחזר ללא קהל. שר הספורט הבטיח הקצבה כספית

מיכאל וייסרמן |

בזמן שמדינת ישראל ביום ה-25 למלחמה נראה כי הכדורגל הישראלי נמצא בסימן שאלה גדול להמשך העונה. ראשי מנהלת הליגות נפגשו בשבוע שעבר ובשלב זה הוחלט כי ליגת העל תחזור ב-25 לנובמבר. נציגי המנהלת ערכו מספר שיחות עם נציגי פיקוד העורף ובשלב זה לא ניתן האישור הסופי אך לכולם ברור כי במידה ואכן המשחקים יחזרו בעוד פחות מחודש ימים אז זה יהיה ללא קהל. בנוסף במנהלת הליגה תוהים כי החזרה לא תהיה בכל המגרשים וישנן מקומות שהחזרה לא תתאפשר והכוונה לערים שנמצאים סמוך לקו העימות כמו באר שבע ואשדוד. אגב מועדון ספורט אשדוד הודיעה אתמול על הפסקת האימונים כאשר רסיסים מהיירוט בעקבות הרקטה בעיר נפלה בתוך האצטדיון.

מוטרד מהמצב הכספי. לוזון (Getty images Israel)

אתמול (שני) נפגשו ראשי האגודות השונות כולל הכדורגל עם שר הספורט, מיקי זוהר, וטענו בפניו כי ישנן בעיות כלכליות גדולות וכי במידה והכדורגל לא יחזור בחודש הקרוב אז זה יגרום לקריסה כספית. יו"ר מכבי פתח תקווה, אבי לוזון, פנה לזוהר: " יש קבוצות עם הכנסות שונות. ב-2022 היו לי הכנסות אחרות והוצאות אחרות כי הייתי בליגה הלאומית. לדוגמה, ההכנסות מהכרטיסים בעונה שעברה היו 800 אלף שקל והעונה בשלושה שמשחקים כבר עשיתי 1.5 מיליון שקל. מה עושים במצב הזה?".

במשרד הספורט וגם זוהר עצמו הסבירו כי בשלב זה ההחלטות הכלכליות נתונות לענפים אחרים ובעיקר לתמיכה של אנשי מיישובי העוטף אז גם הכדורגל יצטרך לקבל מענה כספי בעתיד הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.