כרים בנזמה
צילום: טוויטר ריאל מדריד

דודו אוואט: "אם בנזמה לא מגנה את פעילות חמאס, הוא יותר גרוע מהם"

שוער העבר התראיין בספרד והמשיך את המתקפה נגד החלוץ שהביע תמיכה בחמאס. גם הפוסט של סלאח זכה לתגובות מעורבות. ומה מנשה זלקה כתב לו?
מיכאל וייסרמן | (8)

מדינת ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות בהיסטוריה - המלחמה נמשכת ובמקביל, המאבק הוא לא רק בחזית עצמה אלא גרם בהסברה לעולם על הטבח האכזרי שביצע חמאס לפני 12 ימים בישראל. 

מגיב להאשמות של סלאח. זלקה (צילום: באדיבות המצולם)

לא מעט עימותים נרשמו בימים האחרונים בין בכירי הספורט: לצד תמיכה רחבה במדיניות ישראל, במגזר הערבי יש כאלה שמצדדים בחמאס. אחת התגובות המבישות ביותר הייתה של כרים בנזמה, שתמך בפעילויות חמאס. הוא נתקל בתגובה חזיתית של שוער העבר דודו אוואט שקילל אותו בחמש שפות שונות. נראה כי המאבק בין השניים לא נעצר כאן. הבוקר צוטט אוואט בראיון בתקשורת הספרדית ושם המשיך בביקורת נוקבת נגד חלוץ ריאל מדריד לשעבר. "אני מבין שהאידיאולוגיה שלו שונה וזה לא מפריע, אבל מה שקרה בשבת שעברה זה לא אנושי. אם בנזמה או כל אדם אחר לא מגנה את זה אז מבחינתי הוא יותר גרוע מהם. אני לא יודע אם בנזמה שייך לארגון כזה או אחר אבל כל עוד הוא לא מכחיש זאת - שיחקרו אותו".

עוד דווח בתקשורת הספרדית שעורך דינו של בנזמה הבהיר כי לחלוץ אין קשר לארגון הטרור "האחים המוסלמים" וכי הוא מתכוון לתבוע את האתר שפרסם את הידיעה לפיה יש לו קשר ישיר לארגון.

ביממה האחרונה יצא לראשונה גם החלוץ של ליברפול, מוחמד סלאח, בהצהרה ראשונה בנוגע לתושבי עזה. הוא ביקש סיוע הומוניטרי לאזרחים הערבים במקום. החלוץ המצרי זכה לתמיכה רחבה מצד שחקני ליברפול ומצד אוהדים רבים, אך יש כאלה שאף ביקרו אותו שלא גינה את פעילויות חמאס. שחקנה של מכבי יפו, ג'ון אוגו, לשעבר בהפועל באר שבע, הגיב: "ראיתי בסרטון שאתה רוצה שהאנושות תנצח. איפה היית כאשר חמאס תקף ורצח ישראלים חפים מפשע? אני בטוח שאתה מודע לכך שישראלים רבים עדיין חטופים. המדינה שלך אפילו לא הסכימה לקבל פליטים".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    1715 נרצחים 4310 פצועים 203 חטופים 9120 טילים . (ל"ת)
    רק אני ורק אני ! 19/10/2023 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ובלעדיי המדינה תישרף . (ל"ת)
    רק אני ורק אני ! 19/10/2023 14:54
    הגב לתגובה זו
  • כל הזכויות שמורות לא.ברק (ל"ת)
    המגיב 21/10/2023 00:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גדול מאונני פוסיקט לא יחזור לעולם לישראל . (ל"ת)
    ראו הוזהרתם ! 19/10/2023 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נזכור ולא נשכח ! 19/10/2023 14:53
    הגב לתגובה זו
    מערכת הבטחון .
  • המגיב 21/10/2023 00:42
    הגב לתגובה זו
    "החמאס מורתע ל 15 שנים קדימה".
  • 2.
    דמיקלו פיזדמטה 19/10/2023 14:44
    הגב לתגובה זו
    מהם. עוד ביביסט צדיק שלא רואה את הדבשת. .סע סע
  • 1.
    מתי הפך השוער הכושל הזה לדובר ממשלת ישראל ? (ל"ת)
    לירי 19/10/2023 13:55
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.