בצלאל סמוטריץ
צילום: משרד האוצר

"משרד האוצר מהתל בראשי הרשויות. 'ישראבלוף', אחיזת עיניים"

מנהלת מחלקת מדיניות בתנועה ישראלית, עו"ד מלי טופצ'יאשוילי, כתבה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הצהרות המדינה בדבר הזרמת מיליוני שקלים לרשויות המקומיות בימי הלחימה הן אחיזת עיניים. מדובר בכספים שממילא שייכים לרשויות המקומיות"
איציק יצחקי | (7)

"משרד האוצר מהתל בציבור ובראשי הרשויות - הצהרות המדינה בדבר הזרמת מיליוני שקלים לרשויות המקומיות בימי הלחימה הן בגדר אחיזת עינים וישאבלוף. מדובר בכספים שממילא שייכים לרשויות המקומיות". כך כתבה הבוקר מנהלת מחלקת מדיניות בתנועה ישראלית, עו"ד מלי טופצ'יאשוילי, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במכתב היא דורשת להסיט כספים של הסכמים קואליציוניים לרשויות המקומיות ולשחרור מענקי האיזון שחייבים לרשויות. המכתב נשלח על רקע זעקת ראשי הרשויות המקומיות בדרום לקבלת תקציבים מיידית לשיקום הערים והישובים והתפקוד בימי הלחימה וכן לרשויות קולטות מפונים, שזקוקות לכספים על מנת לתמוך בתושבים שעזבו את ביתם. מנהלת מחלקת מדיניות בתנועה ישראלית, עו"ד מלי טופצ'יאשוילי : "משרד האוצר מהתל בציבור ובראשי הרשויות. הצהרות המדינה בדבר מיליוני שקלים, שהמדינה הזדרזה להעביר לרשויות בדרום לשיקום הערים והישובים והתפקוד בימי הלחימה וכן לרשויות קולטות מפונים, שזקוקות לכספים על מנת לתמוך בתושבים שעזבו את ביתם, הינן בגדר אחיזת עיניים ו'ישראבלוף', שכן מדובר בכספים אשר היו שייכים ממילא לרשויות המקומיות באמצעות: קרן הניקיון, קרן הארנונה, מענקי איזון והכספים שממילא יועדו לרשויות הערביות באמצעות החלטות ממשלה שונות". עוד היא הוסיפה: "הסכומים הזעומים שנשלחו לרשויות העוטף הן טיפה בים לעומת הכספים של ההסכמים הקואליציוניים שעומדים על 8 מיליארד שקלים שניתן להעביר אותם עוד היום! להוסיף חטא על פשע, דובר במסגרת וועדת הכספים על הקפאת כספי הארנונה מהלך, שיזיק לרשויות המקומיות ויגרע מכספן במקום שמשרד האוצר ייתן את המענה הראוי, יש לתקן את העיוות האמור באופן מיידי".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    4225 המשיחיים שעלו בתחילת החודש להר הבית . (ל"ת)
    הסרטן הלאומי ! 19/10/2023 14:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    28 גדודים שמרו על יהודה ושומרון 2 גדודים על הדרום . (ל"ת)
    נזכור ולא נשכח ! 19/10/2023 14:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    1 שיודע 19/10/2023 14:39
    הגב לתגובה זו
    זה לא "ישראבלוף"...אל תפגעו בישראל...זב "ביביבלוף"...הדג מסריח מהראש וכול הכלהלבים שלו אחריו מקשקשים בזנב
  • 4.
    בושה (ל"ת)
    בושה של ביזפורטל 19/10/2023 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גולדפינגר 19/10/2023 11:54
    הגב לתגובה זו
    כאשר ממנים אדם לא כשיר ללא ניסיון רלונטי להיות שר בכיר בעל השפעה רחבה על היתנהלות המדינה זו התוצאה.
  • 2.
    ליכודניק לשעבר 19/10/2023 11:18
    הגב לתגובה זו
    במקם לעזור הם מתעסקים עדיין בפוליטיקה קטנה. שיעופו לנו מהעיניים האפסים האלה מלמעלה ועד למטה.
  • 1.
    אור 19/10/2023 10:42
    הגב לתגובה זו
    הממשלה הזו פשעה ועדיין פושעת לא מטפלת בכלום כי מי שנפגע בעיקר הם לא המצביעים שלה,איזו בושה.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.