הריקוד האחרון: מייקל ג'ורדן בין 400 האנשים העשירים בארה"ב
מייקל ג'ורדן נחשב לשחקן הגדול בהיסטוריה של הכדורסל העולמי עם שלל הישגים, אבל הוא גם איש עסקים מוכשר. כעת מתברר כי הוא הכדורסלן לשעבר רשם היסטוריה נוספת והפך לאחד מ-400 האנשים העשירים בארה"ב. זאת הפעם הראשונה שספורטאי מגיע למקום הזה.
הגדול בהיסטוריה וגם מאוד עשיר. ג'ורדן (צילום: טוויטר NBA*
אתר "פורבס" פרסם כי ג'ורדן הגיע לרשימה הנוצצת בזכות מכירת חלקו בקבוצת הכדורסל של שארלוט הורנטס.
ג'ורדן החל את קריירת ה-NBA בשנת 1984 ולאחר 16 שנות קריירה הרוויח שכר של 94 מיליון דולר. הוא היה השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בליגה בשנים 1997 ו-1998, אבל את רוב ההון שלו צבר דווקא מחוץ לפרקט. על פי ההערכות הוא הרוויח כ-2.4 מיליארד דולר (לפני מס) במהלך הקריירה שלו ממותגים כמו מקדונלד'ס, Gatorade, Hanes וכמובן נייקי, ששילמה לו תמלוגים שנתיים בסך של כ-260 מיליון דולר.
באוגוסט האחרון עשה ג'ורדן עוד עסקה נהדרת כאשר מכר את חלקו כבעלים של שארלוט תמורת 3 מיליארד דולר.
ספורטאים רבים הרוויחו ומרוויחים סכומי עתק בקריירה, אבל רק שלושה הפכו למיליארדים בארה"ב והם מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס וטייגר וודס.
כסף גדול הרוויח ג'ורדן גם מחברת נייקי. נעלי הסניקרס הראשונות שיצאו תחת המותג "מייקל ג'ורדן" נמכרו בשווי כולל של 3 מיליון דולר. ג'ורדן חתם תחילה לחמש שנים, והרוויח 500 אלף דולר בשנה בתוספת תמלוגים. בדו"ח השנתי האחרון שלה, נייקי דיווחה על הכנסות של 600 מיליון דולר רק מהמותג ג'ורדן - עלייה של 6.28% לעומת השנה הקודמת.
- מהנדל"ן למגרש: דוניץ-אלעד ועופר השקעות בחסות על קבוצת הנשים של הפועל לב ירושלים
- לאחר העלייה לשמינית הגמר, האם נבחרת ישראל מתומחרת ב-"דיסקאונט"?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות אופיו התחרותי, ג'ורדן כשל כששימש כבעלים של שארלוט. הקבוצה הגיעה רק שלוש פעמים במשך 13 שנה לפלייאוף של הליגה הטובה בעולם. זה לא הפריע לג'ורדן לקבל חסויות וב-2019 הוא מכר 20% למייסד מלווין קפיטל, גייב פלוטקין, ולמייסד D1 Capital Partners, דניאל סונדהיים - זאת לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.
ג'ורדן שמר על נתח קטן בהורנטס, מה שישאיר אותו מחובר לכדורסל, בזמן שהוא מחפש את המיזם העסקי הבא שלו. במהלך השנים, ג'ורדן התעסק בעסקים אחרים, כולל סוכנויות רכב, מסעדות, מותג טקילה פרימיום, ולאחרונה גם בהשקעות.
- 4.יוסי 03/10/2023 19:50הגב לתגובה זומספר 1 בהכל נקודה......
- 3.כמו חנוך מררו מבני יהודה השחקן מספר 1 (ל"ת)ניסים ביסקוויטי 03/10/2023 11:25הגב לתגובה זו
- 2.אין ספק הגדול מכולם מגיע לו (ל"ת)הריקוד האחרון 03/10/2023 09:40הגב לתגובה זו
- 1.הגדול מכולם (ל"ת)דני אבדיה 03/10/2023 08:11הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
