חשד: "המכירות של פריז סן ז'רמן לקטאר אינן חוקיות"
דרמה גדולה הבוקר בצרפת: על פי דיווחים ב"לאקיפ", אופ"א מתכוונת לחקור את פריז סן ז'רמן על מספר העברות שביצע המועדון הקיץ האחרון. בארגון הכדורגל האירופי מתכוונים לחקור את מעברם של מרקו וראטי ויוליאן דראקסלר וגם את השאלתו של עבדו דיאלו.
לא ברור מה עתידם. שחקני פריז סן ז'רמן (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
וראטי שנחשב לאחד השחקנים המסורים בפריז סן ז'רמן ואחד הסמלים שלה כאשר נרכש ב-2012 מקבוצת פסקארה האיטלקית ולאחר 11 שנים במועדון הצרפתי נמכר לקבוצת אל ערבי הקטארית תמורת 45 מיליון אירו והיה המכירה השנייה בתולדותיה של המועדון הצרפתי תחת הבעלים הקטארי, נאסר אל חליפי. וראטי גם שדרג את שכרו במעבר לקטאר וירוויח כ-14 מיליון אירו לעונה.
דראקסלר, 29, התחיל את הקריירה בשאלקה ולאחר מכן עבר לוולפסבורג ממנה נרכש על ידי פריז סן ז'רמן בסכום של 45 מיליון אירו אך לא התאקלם בצרפת ובעונה שעברה הושאל לבנפיקה. הקיץ החליטו במועדון הצרפתי למכור אותו לקבוצה הקטארית אל אהלי תמורת 20 מיליון אירו. שכרו הצפוי במועדון הקטארי צפוי להיות 9 מיליון אירו לעונה.
- הון של 620 מיליון דולר: הנכסים של ליאו מסי, הכדורגלן העשיר בעולם
- "מרוויח 9 מיליון שקל": הישראלים נוטשים לליגה בארה"ב - זו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העובדה שהבעלים הקטארי מכר את שחקניו דווקא לקטאר מעוררת חשד באופ"א וזאת מתוך חשש שפריז סן ז'רמן לא תעמוד בחוקי ה"פייר פליי". בפריז הגיבו והבהירו: "כל העסקאות נעשו באופן חוקי ובשקיפות מלאה. למעשה הייתה לנו הצעה גבוהה יותר על וראטי ממועדונים בערב הסעודית אבל השחקן התעקש לעבור למועדון הקטארי".
בעבר כבר נבדקו מספר עסקאות של המועדון הצרפתי והקבוצה אף נקנסה ב-10 מיליון אירו וגם כעת עשויה הקבוצה לשלם קנס כבד יותר ואולי אף לקבל השעיה מפעילות במפעלים האירופיים. הקיץ נפרדו בפריז ממספר שחקנים בכירים כמו ליאו מסי שעבר לאינטר מיאמי, סרחיו ראמוס שעבר לסביליה וניימאר כאשר האחרון היה היחיד שנמכר. הוא עבר לקבוצת אל האלי מערב הסעודית תמורת 100 מיליון אירו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
