כמה כסף תקבל מנצ'סטר יונייטד מחסות חדשה?
רק לפני יותר משבוע ימים עמדה מנצ'סטר יונייטד בפני אחת הדרמות הגדולות בתולדות הכדורגל האנגלי, כאשר המנייה של מועדון נפלה ביום אחד בכ-20%. זאת הירידה החדה אי פעם במניית מועדון הכדורגל בבריטניה. השיא השלילי הקודם עמד על כ-13.8% ונרשם ב-12 למרץ 2020, עם פריצת מגפת הקורונה. ההערכה כי הירידה החדה במנייה מושפעת מכך שלפני מספר ימים הודיעו בעלי יונייטד, האחים גלייזר, כי הם החליטו להישאר בשלב זה במועדון ולא למכור אותו. השייח הקטארי, ג'אסים בן חמאד על ת'אני, הגיש הצעה לפני מספר שבועות לרכוש את מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד תמורת 6 מיליארד ליש"ט (7 מיליארד אירו), אך סורב. משפחת גלייזר מאמינה שתצליח לקבל תג מחיר של בין 7 ל-10 מיליארד ליש"ט.
מקבלים חסות חדשה. מנצ'סטר יונייטד (צילום: טוויטר מנצ'סטר יונייטד)
על פי הדיווחים, מניית מנצ'סטר יונייטד ירדה שבעלי השליטה, האחים גלייזר, לא קיבלו את המחיר שביקשו והקבוצה לא נמכרה. המשקיעים התאכזבו והגיבו בהתאם. בנובמבר האחרון שכרה משפחת גלייזר, השולטת בחברה הרשומה בבורסה בניו יורק מספר יועצים כדי לבדוק את האפשרויות העומדות בפניהם לגבי מכירת מנצ'סטר יונייטד.
כעת האחים גלייזר מנסים למצוא אופציות מימון והגיעו לסיכום על חסות חדשה עם קוואלקום טכנולוגיות, שבמסגרתו המותג Snapdragon יופיע על החולצות של המועדון.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- היום לפני: נעצר בעליה של חברת הנפט הגדולה ברוסיה ואדידס חותכת את השת"פ עם הראפר הבעייתי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ס"נאפדרגון יהפוך לשותף של מנצ'סטר יונייטד בחלק הקדמי של החולצה מתחילת עונת 2024/25, ויופיע על חולצות במשחקי הבית, החוץ של קבוצות הגברים והנשים", נכתב בהודעת המועדון. ההודעה הגיעה בעקבות העובדה שנותנת החסות, TeamViewer, הודיעה כי תפסיק את שיתוף הפעולה מול מנצ'סטר יונייטד. החסות הייתה בשווי של 54 מיליון אירו לעונה והעסקה החדשה תהיה בחסות של 70 מיליון אירו לעונה.
נותנת החסות הרשמית של יונייטד הוא המותג "אדידס". יונייטד מקבלת סכום של 1.1 מיליארד דולר על חסות ל-10 שנים. העסקה החדשה עם אדידס נסגרה לפני מספר חודשים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
