קיליאן אמבפה
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

בדקנו: מה שווי השוק של "בית המוות" בליגת האלופות?

ההגרלה של הצ'מפיונס זימנה בית ששווה מעל 2 מיליארד אירו. מי השחקן היקר ביותר בארבעת הקבוצות?
מיכאל וייסרמן |

אלופת ישראל, מכבי חיפה, הודחה השבוע משלב הבתים של ליגת האלופות כאשר הפסידה ליאנג בויז בתוצאה 0:3. זה העלה את הקבוצה משוויץ להגרלת הבתים שנערכו אתמול (חמישי).

חלק מבית המוות. ניוקאסל (צילום: טוויטר ניוקאסל)

ללא האלופה הישראלית ישנם מספר שחקנים ישראלים שכן יהיו חלק מהתחרות המעניינת באירופה וביניהם שוער באיירן מינכן, דניאל פרץ; בלם שחטאר דונייצק, סתיו למקין; קשר סלטיק, ליאל עבדה; וגם קשר זלצבורג - אוסקר גלוך. המועדון המעניין ביותר עבור הישראלים יהיה הכוכב האדום בלגרד אותו מאמן צוות ישראלי בראשותו של ברק בכר, עבורו זאת תהיה שנה שנייה ברציפות בשלב הבתים. בקבוצה הסרבית משחק גם שוער ישראלי - עומרי גלזר.

למרות הכל, אף אחד מהישראלים לא יהיה חלק מ"בית המוות", בית ו', בו ישחקו פריז סן ז'רמן, בורוסיה דורטמונד, מילאן וניוקאסל. הבית הזה הוא משמעותי גם בגלל שווי השוק שלו, שעולה על 2 מיליארד אירו.

פריז סן ז'רמן היא הקבוצה עם שווי השוק הגדול ביותר - 1.02 מיליארד אירו. השחקן היקר ביותר הוא כמובן קיליאן אמבפה ששווה 180 מיליון אירו ואחריו המגן אשרף חכימי - ששווה 65 מיליון אירו.

המועדון היקר השני בבית הוא ניוקאסל ששווי השוק שלו 603 מיליון אירו. במועדון שנרכש על ידי בעלים סעודים משחק ברונו גימראייש ששווה 70 מיליון אירו, כמו גם החלוץ אלכסנדר איסאק.

אחרי פריז סן ז'רמן וניוקאסל נמצאת מילאן שחזרה בשנתיים האחרונות למרכז הבמה של הכדורגל האירופי וגם העונה תרצה להגיע לשלבים המאוחרים של הטורניר. שווי השוק של שחקני מילאן הוא 535.65 מיליון אירו וכולל את רפאל ליאו ששווי השוק שלו הוא 90 מיליון אירו. אחריו נמצא תיאור הרננדס ששווה 60 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.