פורבס קבע: זאת הקבוצה העשירה בעולם
על פי דו"ח מיוחד, שני מועדונים בעולם שווים מעל 6 מיליארד דולר. מי בראש הרשימה ומי הפתיע ברווח אדיר העונה? המספרים בפנים
עונת הכדורגל צפויה להסתיים בשבוע הבא עם גמר ליגת האלופות. כמדי שנה, גם הפעם יצא עדכון של מועדוני הכדורגל בעלי שווי השוק הגדול בעולם. לראשונה מזה הרבה זמן עברו שני מועדונים בעולם את רף ה-6 מיליארד דולר.
המועדון העשיר בעולם. ריאל מדריד (צילום: טוויטר ריאל מדריד רשמי)
על פי דו"ח של אתר "פורבס", שווי ממוצע של 30 המועדונים העשירים בעולם הוא 2.17 מיליארד דולר. אם למישהו היה ספק, אז הפרמיירליג באנגליה היא הליגה העשירה ביותר עם 6 קבוצות בעשירייה הראשונה - שם נמצאים גם שתי קבוצות מספרד, קבוצה מצרפת וקבוצה מגרמניה.
בראש הרשימה נמצאת ריאל מדריד ששווה 6.07 מיליארד דולר. חלק מההכנסות מגייות מהתארים שזכה בהם המועדון בשנים האחרונות וגם בזכות החסויות ברחבי העולם. במקום השני נמצאת מנצ'סטר יונייטד שאומנם כושלת מדי עונה בזירה האירופית, אבל הרווחים שלה עלו בכ-30% והמועדון שווה יותר מ-6 מיליארד דולר - כמעט פי 3 ממה שנקנה המועדון האנגלי על ידי האחים גלייזר לפני 18 שנים. מי שסוגרת את השלישייה היא ברצלונה ששווה 5.51 מיליארד דולר. ראוי לציין כי רק לפני שנתיים ברצלונה הובילה את הרשימה, אבל הכישלון באירופה והבעיות הכלכליות דרדרו אותה למקום השלישי.
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום הרביעי נמצאת ליברפול ששווה 5.29 מיליארד דולר ואחריה מנצ'סטר סיטי ששווה 4.99 מיליארד דולר. עוד בעשירייה: באיירן מינכן עם 4.86 מיליארד דולר, פריז סן ז'רמן עם 4.2 מיליארד דולר, צ'לסי עם 3.1 מיליארד - וזאת לאחר שינוי הבעלות בשנה שעברה. במקום התשיעי טוטנהאם עם 2.8 מילארד דולר וארסנל עם 2.1 מיליארד דולר.
העלייה המשמעותית של השנה שייכת לניוקאסל שעלתה ביותר מ-50 אחוזים לשווי של 794 מיליון דולר. הקבוצה שנרכשה על ידי קרן ההשקעות של ערב הסעודית תמורת 371 מיליון דולר השיגה תוספת משמעותית של 208 מיליון דולר ואף עשויה להמשיך ולגדול כאשר עלתה העונה לליגת האלופות לראשונה מזה 20 שנה.
המועדון היקר ביותר שאינו מאירופה בתוך 30 המקומות הראשונים הוא מלוס אנג'לס מליגת ה-MLS ששווה מיליארד דולר. יש עוד 6 קבוצות מאמריקה באותה רשימה. הירידה הגדולה שייכת ליובנטוס שהסתבכה בשנים האחרונות במספר פרשות כלכליות וגם העונה הורדו ממאזנה 15 נקודות.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
המשתכר הגדול של העונה הוא כריסטאנו רונאלדו שאינו משחק באירופה אלא בערב הסעודית וחתם, כזכור, על חוזה לשנתיים בסכום של 200 מיליון אירו לעונה.
- 1.איך טוטנהאם שווה יותר מארסנל? (ל"ת)31/05/2023 23:59הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
