"נייקי" תשיק נעל חדשה של קובי בראיינט - כמה היא תעלה לכם?
חברת הנעליים "נייקי" הודיעה רשמית כי תשיק בקרוב נעל חדש מהמותג של שחקן הכדורסל האגדי, קובי בראיינט, הלך לעולמו ב-26 בינואר 2020, בגיל 41 בלבד, לאחר שנהרג בהתרסקות מסוק יחד עם בתו ג'יאנה בת ה-13.
נעליים לזכרו. בראיינט (צילום: טוויטר לוס אנג'לס לייקרס)
מדובר בהשקה חדשה לאחר שלוש שנים של "בצורת", בהן היחסים בין החברה לבין אלמנתו של בראיינט, ונסה, היו לא טובים. כעת, לאחר שלובנו היחסים, נראה כי שיתוף הפעולה בין השניים מתחדש לראשונה מאז ה-20 לאפריל 2021, אז הודיעה ונסה על פרידה מהחברה. מערכת היחסים של "נייקי" עם משפחת בראיינט התנהלה במשך כשני עשורים. מדובר באחת העסקאות הגדולות בתולדות הספורט העולמי. רק מייקל ג'ורדן זכה לסכומים גדולים יותר מ"נייקי".
בראיינט נחשב לאחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה. לאחר מותו פרסם האתר "פורבס" כי הונו המצטבר של בראיינט עמד על יותר מ-600 מיליון דולר, מה שהותיר אותו כספורטאי האמריקאי השלישי שהרוויח הכי הרבה כסף בקריירה, אחרי הגולפאי טייגר וודס והכדורסלן מייקל ג'ורדן.
במהלך השנים 2011-2014 היה בראיינט המשתכר הגבוה בליגת ה-NBA. הוא הרוויח דאז 323 מיליון דולר לכל התקופה וסכום דומה הגיע מפעילותו מחוץ למגרש - רוב הסכום הגיע מהסכם החסות עם "נייקי".
בתקופה בה שימש כשחקן כדורסל, כ-20 אחוז משחקני NBA לבשו את אחד מדגמי הנעליים של כוכב הלוס אנג'לס לייקרס. ההסכם המשמעותי הראשון בין "נייקי" לבראיינט התחיל ב-2003, אז חתם הכוכב לארבע שנים בסכום של 40 מיליון דולר. ככל שחלפו השנים קיבל בראיינט 10 מיליון דולר לשנה כאשר לקראת סוף הקריירה בראיינט אף הציג מותג עצמאי העונה לשם "ממבה".
לאחרונה דווח בארה"ב כי המותג החדש צפוי להתחיל מ-180 דולר ועשוי להגיע לסכום של עשרות אלפי דולרים. בעבר, חלק מהדגמים, בעיקר במידות גדולות (48 ומעלה) נמכרו בסכום של 1,500 דולר לזוג.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
