בופון בדרך לפרישה, כמה הוא היה שווה בשיאו?
הכדורגל העולמי נמצא בשיאו של מועד ההעברות - מצד אחד ישנן העברות ענק מאירופה לערב הסעודית, החתמתו של ליאו מסי בארה"ב וסאגות סביב עתידם של הארי קיין וקיליאן אמבפה, אבל מצד שני ישנם שחקנים שמסיימים את דרכם בעולם הכדורגל.
שוער ענק. בופון (צילום: טוויטר אופא רשמי)
לפני מספר ימים עולם הכדורגל נפרד מהקשר דויד סילבה ובימים הקרובים צפויים להיפרד מאחד השוערים הגדולים של שנות האלפיים - ג'אנלאויג'י בופון. על פי דיווחים באיטליה, בופון החליטו לתלות את כפפיו בימים הקרובים ולסיים קריירה של כמעט 30 שנה.
בופון, 45, גדל בפארמה והתחיל שם את קריירת הבוגרים שלו. הוא שיחק שם במשך שש שנים. בשנת 2001 נמכר בופון ליובנטוס והפך דאז לשוער היקר בעולם כאשר פארמה קיבלה עבורו 52 מיליון אירו. בופון שיחק במשך 17 שנה במועדון האיטלקי והפך לאחד הסמלים הגדולים של יובנטוס כאשר אף ירד עמה לליגה השנייה אך חזר וזכה בתארים.
בעונת 2018 חתם בפריז סן ז'רמן שם נותר במשך שנה עד שחזר ליובנטוס למשך שנתיים וב-2012 בחר לסגור מעגל בפארמה, עמה עלה לליגה הראשונה. כעת נראה כי יבחר לעזוב את עולם הכדורגל ועשוי לקבל תפקיד משמעותי בהתאחדות הכדורגל באיטליה.
שווי השוק של בופון בשיאו היה 40 מיליון אירו וכעת הוא עומד על מיליון אירו בלבד. גם שכרו של השוער ידע עליות ומורדות ובשיאו הרוויח ביובנטוס כ-12 מיליון אירו. שכרו של השוער בפריז עמד על כ-10 מיליון אירו ולאחרונה שכרו ירד בצורה משמעותית. בשנים האחרונות בפארמה קיבל שכר של 2 מיליון אירו לעונה. על פי דיווחים, שכרו הכולל בקריירה היה מעל 40 מיליון אירו.
השוער זכה בשלל תארים כמו גביע איטלקי וגביע אופ"א בפארמה, 10 אליפויות איטליה עם יובנטוס וכמו כן 6 פעמים בסופר קאפ האיטלקי. הוא זכה גם ב-5 גביעי איטליה. שלוש פעמים הגיע השוער לגמר ליגת האלופות אך לא זכה ולו לתואר אחד.
בצרפת זכה באליפות וסופר קאפ צרפתי. עם נבחרת איטליה זכה במונדיאל 2006 וסגנות אליפות אירופה בשנת 2012. לאחרונה זכה למספר הצעות מערב הסעודית בשכר של 10 מיליון אירו לעונה, אך נראה כי יעדיף לפרוש מכדורגל.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
