לברון גיימס
צילום: טוויטר לוס אנגלס לייקרס

הרשימה נחשפה: אלה הספורטאים המרוויחים באינסטגרם

ספורטאים רבים דורשים הון על פרסום פוסט משווק - כמה מרוויח רונאלדו וכמה מרוויח לברון ג'יימס?
מיכאל וייסרמן | (3)

עולם הניו מדיה הפך בשנים האחרונות לאחת הבמות המרכזיות עבור פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי ספורט להבעת דעות והעברת מסרים. האינסטגרם הוא אחד הכלים החזקים שיש. שחקני כדורגל בכירים, כולל כאלה מישראל כמו מאור בוזגלו וערן זהבי, כבר הפכו לאושיות רשת.

שני רק לרונאלדו. מסי (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)

מי שמוביל את הרשימה העולמית הוא הכוכב הפורטוגלי, כריסטיאנו רונאלדו, שממשיך להחזיק בתואר גם במחצית הראשונה של שנת 2023 - עם 593 מיליון עוקבים.

הרווח של רונאלדו מכל פוסט הוא 2.1 מיליון אירו והוא הפך לסלבריטאי המרוויח ביותר, כאשר עקף את הזמרת קיילי ג'נר. הפורטוגלי מפרסם בעמוד שלו מלונות, מרפאות שיער ואפילו בקבוקי מים. ג'נר מרוויחה לכל פוסט כ-1.7 מיליון אירו ויש לה 394 מיליון עוקבים.

מי שעוד נמצא גבוה ברשימה הוא ליאו מסי שמרוויח 1.4 מיליון אירו לכל פוסט ולו יש 475 מיליון עוקבים. במקום ה-14 נמצא ויראט קוהלי שנחשב לשחקן הקריקט הגדול בעולם. קוהלי מרוויח על כל פוסט 985 אלף אירו. מאחוריו נמצא כדורגלן פריז סן ז'רמן, ניימאר, שמרוויח 855 אלף אירו על כל פוסט. לברון ג'יימס מרוויח הכי הרבה מכל שחקני הכדורסל - כל פוסט אצלו שווה 600 אלף אירו. דיוויד בקהאם שמשמש כיום כאחד הבעלים של אינטר מיאמי מרוויח בכל פוסט 594 אלף אירו.

לאחרונה רמז רונאלדו על הרצון שלו להפוך לבעלים של מועדון כדורגל לאחר פרישתו. ההערכות דיברו על חזרתו לספורטינג ליסבון. "זה משהו שחשבתי עליו לפני כמה שנים", סיפר והוסיף: "כנראה שהייתי רוצה להיות הבעלים של מועדון כדורגל".

ענף הכדורגל הוא גם הענף עם בעלי המשתכרים הגבוהים בעולם כאשר רונאלדו מוביל את הרשימה של השנה האחרונה עם 136 מיליון דולר לשנת 2023. הוא קפץ מהפרמייר ליג האנגלית למועדון הכדורגל הסעודי אל נאסר. מתוך 50 הספורטאים המשתכרים ביותר, 30 הם מתחת לגיל 25. בראש הרשימה עולם הכדורגל - מייצגים אותו 16 ספורטאים ב-50 הראשונים. אחרי רונאלדו, הבא ברשימה הוא ליאו מסי עם 130 מיליון דולר לעונה ובמקום השלישי קיליאן אמבפה עם 120 מיליון דולר לעונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מסי הוא הגדול מכולם אין ספק ואז לברון ורונאלדו (ל"ת)
    מיכל 26/07/2023 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מטורף פשוט מטורף כמה כסף הם עושים מכלום!!! (ל"ת)
    מור 26/07/2023 08:36
    הגב לתגובה זו
  • למה מכלום?? יש להם כישרון והם עבדו מאוד קשה להגיע לשם.. (ל"ת)
    משה 26/07/2023 11:45
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.