ברצלונה ביטלה משחק מול יובנטוס. כמה זה עלה לה?
לאחר קיץ ארוך בו לא הצליחה להחזיר לשורותיה את ליאונל מסי, החלה השבוע ברצלונה במשחקי האימון לקראת עונת המשחקים הקרובה. הקבוצה התחילה את משחקי האימון במסע שלה בארה"ב כאשר המשחק הראשון היה אמור להיות אתמול (שבת) מול יובנטוס, אך שעות לפני פתיחת המשחק הודיעה על ביטולו. הסיבה: מספר רב של שחקנים סבלו מכאבים במעיים, ככל הנראה וירוס קבוצתי. המועדון הספרדי הודיע שהמשחק לא התקיים. בספרד דווח כי הבעיה החלה עם ז'ול קונדה ואחריו הגיעו דיווחים גם על אלכס באלדה, אריק גרסיה והרכש החדש אוריאל רומאו. ככל הנראה מדובר גם בשחקנים נוספים.
ממנו התחילה המחלה. קונדה (צילום: טוויטר ברצלונה)
בברצלונה גם מבינים כי לביטול יש מחיר כלכלי. המועדון צפוי לשלם תשלום של 2 מיליון אירו. התשלום הוא על מכירת הכרטיסים למשחק הזה, להוצאות האבטחה והארגון וגם לתשלום החסויות שהיו אמורות להתפרסם באצטדיון בזמן המשחק.
בהודעה הרשמית שפרסם המועדון נכתב: "ברצלונה מודיעה כי המשחק מול יובנטוס המתוכנן להיום באצטדיון ליוויי'ס, המקביל לסבב האלופות בכדורגל, נדחה. חלק חשוב בסגל ברצלונה מושפע מדלקת גסטרואנטריטיס מדבקת".
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למעשה ברצלונה יצאה לסבב משחקים בארה"ב כאש ערב היציאה אז ההערכה הייתה שהמועדון ירוויח 12.5 מיליון אירו מהמשחקים השונים אבל כעת מקווים שלפחות המשחק הבא שאמור להיערך בין חמישי לשישי מול ארסנל יתקיים והבעיה הבריאותית בקרב השחקנים ם לא תפגע בהמשך המסע מעבר לים.
בינתיים, ברצלונה מעוניינת בכוכב אתלטיקו מדריד, ז'ואו פליקס. הכוכב הפורטוגלי אינו בתוכניות של המאמן דייגו סימאונה ומאמן ברצלונה, צ'אבי, דווקא היה שמח לצרפו אבל המגבלות הכלכליות מונעות את המעבר. פליקס מרוויח באתלטיקו שכר של 15 מיליון אירו לעונה ובעונה שעברה הושאל לחצי עונה בצ'לסי, שם הרוויח 11 מיליון אירו. זה סכום שברצלונה לא תוכל לעמוד בו ואתלטיקו לא תסכים להשלים את שכרו של השחקן.
בברצלונה מעוניינים להשאיל את השחקן, כאשר באתלטיקו יעדיפו למכור אותו. בשלב זה אין אף קבוצה שתסכים לשלם את הסכום ששולם עליו - 126 מיליון אירו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
