מאסק מודה: ההכנסות של טוויטר נפלו ב-50%, התזרים שלילי
בסדרת ציוצים בבוקר שבת, אילון מאסק, ה-CTO והיו"ר של טוויטר, הכיר במצב התזרים השלילי של ענקית המדיה החברתית. מאסק ייחס את הכישלון הפיננסי הזה לירידה של כמעט 50% בהכנסות מפרסומות ולנטל החובות הכבדים. הוא הדגיש את הצורך של טוויטר להגיע לתזרים מזומנים חיובי לפני שמתפנים לטיפול בבעיות אחרות.
כהונתו של מאסק בטוויטר החלה באוקטובר של שנה שעברה כאשר רכש את החברה בעסקה בשווי של כ-44 מיליארד דולר, כולל סכום משמעותי של חוב. כדי לממן את הרכישה הזו, מאסק מכר חלק לא מבוטל ממניותיו בטסלה. עם זאת, החודשים שלאחר מכן הביאו אתגרים להכנסות הפרסום של טוויטר מכיוון שמפרסמים רבים הפחיתו או עצרו את ההוצאות שלהם בפלטפורמה. חלק מזה היה בתגובה להחלטתו של מאסק ליישם שינויים, כולל קיצוץ בצוות ושינויים במדיניות ניהול התוכן, כגון החזרת חשבונות שנאסרו בעבר.
עד ינואר טען מאסק שכמעט כל המפרסמים חזרו לפרסם מודעות בטוויטר, והוא הביע אופטימיות לגבי הסיכויים הפיננסיים של החברה, וקבע כי מדובר ב"איזון" שצפוי להשיג תזרים מזומנים חיובי ברבעון הבא. עם זאת, ההצהרה האחרונה שלו מעידה כי טוויטר עדיין מתמודדת עם בעיות תזרים מזומנים.
לפני כחודש, לינדה יאקרינו, לשעבר ראש תחום הפרסום העולמי של NBCUniversal, קיבלה את תפקיד מנכ"לית טוויטר, מינוי שעורר תקוות בקרב גורמים בתעשייה שטוויטר תצליח להתמודד עם האתגרים המיידיים העומדים בפני עסקי הפרסום שלה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקה האחרונה של טוויטר של תוכנית לחלוקת הכנסות עבור יוצרי תוכן נבחרים נתפסה כמאמץ להגביר את עסקי הפרסום שלה. עם זאת, העוקבים של מאסק הביעו אכזבה מהיקפה המצומצם של התוכנית. יוזמת חלוקת ההכנסות הייתה זמינה רק למשתמשים עם מנוי מאומת ב"טוויטר בלו" בתשלום, והרווחים נקבעו על ידי מודעות שהוצבו בתגובה לציוצים. זה הוביל לגורמים משפיעים וחשבונות שונים שחלקו פרטים על הכנסותיהם בטוויטר, כולל דמויות שנויות במחלוקת כמו אנדרו טייט, הדוגל בדעות מיזוגניות ברשת וכיום עומד בפני אישום פלילי.
עדיין לא ברור כמה שילמה טוויטר ליוצרים בסך הכל במהלך סבב התשלומים הראשוני הזה. X Corp., חברת האם של טוויטר, מתמודדת כעת עם מספר תביעות של עובדים וספקים לשעבר על אי תשלום חשבונות ופיצויים.
החשיפה של מאסק לגבי תזרים המזומנים השלילי של טוויטר מדגישה את המאבק המתמשך שעומד בפני הפלטפורמה. למרות המאמצים של מאסק ליישם צעדים לצמצום עלויות וליצור מזומנים באמצעות יוזמות כמו טוויטר בלו ויצירת רווחים של יוצרי תוכן, החברה עדיין מתמודדת עם אתגרים פיננסיים. יתר על כן, אפליקציית Threads של מטא, המתחרה בטוויטר, עברה לאחרונה 100 מיליון הורדות בשבוע הראשון שלה, מה שהוסיף ללחץ הגובר על פלטפורמת המדיה החברתית.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בעוד טוויטר ממשיכה לנווט במכשולים הללו, רבים מחפשים את המנהיגות והניסיון הפרסומי של המנכ"לית יאקרינו כדי שיעזור להחיות את ההון של החברה. כשעסקי הפרסום מתפתחים במהירות, טוויטר עומדת בפני המשימה המכרעת של החזרת האמון והתמיכה של המפרסמים תוך התייחסות לדאגותיה הפיננסיות על מנת להשיג קיימות ארוכת טווח.
- 1.מעניין (ל"ת)6 מיליון 21/11/2024 15:24הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
