כמה שווה הדרך לאולימפיאדה? לקראת ישראל-גיאורגיה
הקיץ הזה בכדורגל הישראלי הוא אחד הקסומים בהיסטוריה שלו - נבחרת הנוער סיימה במקום השלישי במונדיאליטו בארגנטינה, הנבחרת הבוגרת עמדה במשימה עם שני ניצחונות במוקדמות יורו 2024 וכעת - הנבחרת הצעירה של ישראל מנפצת שיאים.
יקבלו אהבה גדולה מהיציע. נבחרת גאורגיה (צילום: טוויטר אתר אופ"א)
הנבחרת של גיא לוזון ניצחה את נבחרת צ'כיה 0:1 משערו של עומרי גנדלמן ועלתה לראשונה בהיסטוריה לרבע גמר אליפות אירופה. היא כאשר תפגוש היום (שבת, 19:00) את נבחרת גאורגיה. האחרונה היא אחת המארחות של הטורניר ביחד עם רומניה ולראשונה ישראל תשחק באצטדיון בטביליסי שצפוי להיות מלא ב-50 אלף אוהדים. כ-5000 ישראלים צפויים לנחות בסוף השבוע בגאורגיה ולהגיע למשחק.
הנבחרת הגאורגית מגיעה למשחק כפייבוריטית. שווי השוק שלה גבוה בצורה משמעותית ושווה 41.08 מיליון אירו. בראש הרשימה עומד השוער המצוין, גיורגי מארדשווילי. האחרון הפך העונה לשוער הראשון של ולנסיה הספרדית ונחשב לאחד השוערים המוכשרים לגילו. שווי השוק שלו הוא 25 מיליון אירו ובולנסיה כבר אישרו כי יש מספר פניות לגביו.
- כיוף, חלאיילי, ומה עם זהבי? רשימת השחקנים שיזומנו לאולימפיאדה בפריז
- תשחזר את חצי גמר היורו? הנבחרת הצעירה רוצה עוד כרטיס לאולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקן נוסף שמושך עניין באירופה הוא הבלם סאשה סזונוב. האחרון משחק בדינמו מוסקבה ביחד עם מגן נבחרת ישראל אלי דסה ושווי השוק של הבלם הגאורגי הוא 2.5 מיליון אירו. גם הקשר, זריקו דביטשוולי, נחשב לכישרון גדול - עם שווי שוק של 2.5 מיליון אירו. הקיץ כבר נמכר לבורדו הצרפתית.
ויש גם זווית ישראלית למשחק וקוראים לה קלמנט ציטיאשווילי. האחרון שיחק בעבר מספר שנים בליגת העל, בין השאר במועדונים כמו צפרירים חולון, בני יהודה והפועל ראשון לציון וכעת חזר להתגורר בארצו. בנו הוא חלק מהנבחרת הצעירה של גאורגיה וחלק מהסגל של דינמו קייב. בעונה שעברה הוא הושאל ללך פוזנאן הפולנית. שווי השוק שלו הוא 600 אלף אירו.
בתקשורת הגאורגית מתייחסים בעניין רב למשחק וציינו: "הבחורים של גיא לוזון ניצלו את המשבר בהגנה הגרמנית. הנבחרת הישראלית חושבת קודם כל על ההגנה ומחכה לטעויות של היריבה. מול צ’כיה הם לקחו סיכון, תקפו והשיגו את השער".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
