קיבלו אור ירוק: חברת נוטראפיק השלימה סבב גיוס של 50 מיליון דולר
חברת נוטראפיק (NoTraffic), הפועלת בתחום ניהול תנועה, השלימה סבב גיוס B של 50 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן M&G Investments, והוא מביא את סך ההשקעה בחברה מיום הקמתה ל-75.5 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם הקרנות: Grove Ventures, VNV Global, UMC Capital, Vektor Partners Next Gear Ventures, North First Ventures, Meitav Investment House, וקרן ההשקעות TMG.
החברה פיתחה פלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית, ההופכת את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית המנהלת באופן אוטונומי את התנועה במרחבים העירוניים על פי מדיניות המפעיל. בנוסף, מציעה הפלטפורמה מרקט פלייס הכולל מגוון אפליקציות ושירותים בתחום התחבורה. מגוון השירותים מסייעים למפעילים למקסם את זרימת התנועה, לשפר את הבטיחות, לצמצם פליטות מזהמים ולאפשר פתרונות תחבורה מתקדמים הניתנים לראשונה להפעלה בלחיצת כפתור, כגון תעדוף של תחבורה ציבורית, רכבי חירום או הולכי רכב ועד לחיבוריות עם רכבים מחוברים ואוטונומיים. הטכנולוגיה של החברה מקשרת בין כל השחקנים בזירת התחבורה לרבות כלי הרכב, מערכות רמזורים ומשתמשי הדרך כמו גם הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומשמשת כ-"וואן סטופ שופ" לניהול התחבורה במרחב האורבני.
עובדי החברה בישראל. קרדיט: הדר גולן.
הפתרון של NoTraffic מצויד בטכנולוגיות מתקדמות לרבות עיבוד על קצה - Edge compute, בינה מלאכותית ו-V2X (תקשורת בין התשתית לבין רכבים מחוברים ואוטונומיים), המאפשרות את התקנת המערכת בתוך פחות משעתיים בכל צומת מרומזר, ללא תנאי מקדים, המאפשרות לשתף מידע בזמן אמת בין הצמתים עצמם ובנוסף בין הצמתים לבין כלי רכב מחוברים ורכבים אוטונומיים. הפתרון של החברה פועל בעשרות מחלקות תחבורה בצפון אמריקה, משפר בעשרות אחוזים את זמני ההמתנה בצמתים, תוך כדי צמצום אירועי בטיחות והפחתת פליטות CO2. בין השאר, מאפשרת הפלטפורמה, להתריע לנהגים, על נהגים ש"גונבים" רמזורים אדומים, או להזהיר רוכבי אופניים מפני כלי רכב המתקרב אליהם, ובכך לצמצם את תאונות הדרכים ולהפחית את הפגיעות בגוף וברכוש.
- ההייטק הישראלי גדל באירופה: מעל 30 אלף עובדים וצמיחה שנתית של 4.8%
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי טל קרייזלר (CEO), אוריאל כץ (CTO) ואור סלע (VP R&D), ומעסיקה כיום 100 עובדים, מתוכם כ-65 במרכז הפיתוח ומטה החברה בת"א, לצד 35 עובדים נוספים בארצות הברית. בין לקוחות החברה נמנות כמה מהמדינות הגדולות בארצות הברית כדוגמת קליפורניה, טקסס ופנסילבניה, לצד שותפויות אסטרטגיות עם כמה מחברות טכנולוגיה כמו AT&T, Qualcomm, Rogers communications ואנבידיה.
טל קרייזלר, מייסד-שותף ומנכ"ל NoTraffic: "הטכנולוגיה של נוטראפיק פורצת את גבולות התשתית הקיימת בעולם התחבורה ומעבירה אותן לעידן חדש. בדומה ל-AppStore שפתח את הדלת למגוון עצום של יישומים חדשים ומודלים עסקיים כך פלטפורמת ה-SaaS של NoTraffic מאפשרת למפעילי תחבורה להשתמש במערכת שלנו כ- One stop shop לניהול התנועה במרחב וכן להטמעת שיפורים ושירותים חדשים דרך המרקט פלייס הייחודי הפועל על בסיס הפלטפורמה. בכך, אנו מאפשרים לראשונה - ניהול תנועה הכולל מספר רב של שירותים שונים ללא צורך בשינויים בתשתית הפיזית תוך כדי התקשרות עם גורם אחד דבר הפותח בפנינו עולם חדש של צמיחה".
- 1.שחר 28/06/2023 08:49הגב לתגובה זוחבל
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון
ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם
בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.
נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.
הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.
חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית.
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- "ה-AI הרבה יותר אובייקטיבי מהאדם בבחירת התינוק" קריירה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממספרים לערך
ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.
