הפועל פ"ת בליגת העל - כמה השקיעה ומה התקציב בעונה הבאה?
לאחר שמונה שנים חזרה הפועל פתח תקווה לליגת העל. הקבוצה של עופר טסלפפה הביסה את בני יהודה בתוצאה 0:6 והצטרפה ליריבה העירונית, מכבי, בליגה הראשונה. בניגוד למכבי, בהפועל אין יו"ר דומיננטי. המועדון מתנהל תחת עתמותת ה"כחולה" שעושה עבודה נהדרת, בתוספת לספונסר אדם נוימן.
בליגת העל. נוימן (צילום: הפועל פתח תקווה)
נוימן, ממייסדי Wework, רשם עלייה בהונו מ-1.4 מיליארד דולר בעונה שעברה, אז העניקו לו את המקום ה-2,076 הכללי על פי אתר "פורבס" ל-2.2 מיליארד דולר השנה - והוא במקום 1,368 כעת. נוימן, 43, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי. מייסד חברת WeWork כיהן בתפקיד המנכ"ל בשנים 2010–2019.
נוימן חתם בקיץ שעבר על הסכם עם עמותת "הכחולה" שמנהלת את הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית, על חוזה לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות. במסגרת ההסכם, יהפוך לספונסר הראשי של המועדון. נוימן הסכים להכפיל את הסכום שיגייסו האוהדים ועל פי ההערכות מדובר בסכום כפול שהגיע עד ל-1.5 מיליון שקל. עוד לפני כן, תרם נוימן כמיליון שקלים למועדון. נוימן הגיע להפועל פתח תקווה בשל קשר משפחתי עם מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל. האחרון נשוי לדוגמנית ואחותו של נוימן - עדי. התקציב בליגה השנייה עמד על כ-9 מיליון שקל ובעונה הבאה זה צפוי להעלות לפחות בעוד 5 מיליון שקלים, מעט מעל תקציב המינימום הנדרש.
- שנה ל-FLOW של אדם נוימן: "צופים השנה תזרים חיובי"
- איך אנשים חכמים כמו אדם נוימן ואסף רפפורט קונים מניות במחיר גבוה פי 3 מהשווי שלהן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר מספר שבועות שנציגי ה"כחולה" נפגשו עם המנכ"ל יחיאל והאוהדים שרכשו מניות כבר קיבלו הודעה לחדש את החברות שלהם בעמותה. הסכום למניה בעונה הקרובה יעלה בכמה מאות שקלים.
הפועל פתח תקווה נחשב לאחד המועדונים הותיקים והמעוטרים ביותר בליגת העל עם 6 אליפויות ו-2 גביעים. הוא חזר לליגת העל לאחר שמונה שנים. בעונת 2014/15 ירדה הקבוצה לליגה הלאומית וזה קרה מחזור אחד לפני סיום העונה. למשחק העלייה ל 94קבוצה הגיעו כ-7,000 אוהדי הקבוצה וביניהם שר הביטחון לשעבר בני גנץ שנחשב לאחד האוהדים המסורים של הקבוצה, שליווה אותה מקרוב במשחקים האחרונים.
במועדון הודו כי אחת הסיבות לעלייה הייתה הגעתו של הקשר עידן ורד, שעבר במהלך העונה מהפועל תל אביב. שווי השוק של ורד כעת הוא 150 אלף אירו ואילו בשיאו היה כבר שווה מיליון וחצי אירו.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
על פי האתר "טרנספרמרקט" שווי השוק של השחקנים במועדון הוא 3.13 מיליון אירו. השחקן היקר ביותר הוא עידן שמש שערכו הוא 250 אלף אירו. במועדון הודו כי אחת הסיבות המרכזיות לעלייה הייתה הגעתו של עידן ורד שעבר במהלך העונה מהפועל תל אביב. שווי השוק של ורד כעת הוא 150 אלף אירו ואילו בשיאו היה כבר שווה מיליון וחצי אירו.
העפלה של הפועל פתח תקוה לליגת העל היא תקווה גדולה עבור האוהדים, שבמהלך שני העשורים האחרונים לא הפסיקו להחליף בעלים, מתקופת מאיר שמיר, דרך גל חצור ותומר סיני, ועד תקופות אחרות, בה הקבוצה ניצלה בזכות פעילות נחושה של עמותת האוהדים. עכשיו, יש לה גם גב כלכלי בשם אדם נוימן. הכל, כמובן, מתנקז לדרבי. ניצחון על הלוזונים בעונה הבאה הוא לא חזות הכל, אבל יעניק לאוהדים מעט נחת אחרי שמונה שנים קשות.
- 2.קהל נדיר 09/05/2023 18:18הגב לתגובה זויהיה מרענן שנה הבאה, נראה כמה תקציב יעמידו
- 1.אברהם 09/05/2023 09:10הגב לתגובה זוהון של 2.5 מיליארד דולר ותורם 2.5 מיליון שקל. כל תרומה מתקבלת בברכה אבל אפשר לשחרר קצת יותר, ראה ערך גולדהאר עם שווי דומה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
