דיוויד בלאט
צילום: צילום מתוך סרטון

מאמן הכדורסל דיוויד בלאט ידליק משואה. כמה הוא הרוויח בשיאו?

מאמן הכדורסל שעובד כיועץ מקצועי במכבי תל אביב וחלה בטרשת נפוצה ידליק משואה ביום העצמאות. כמה הוא הרוויח לצד לברון ג'יימס וכמה בנבחרת רוסיה? הפערים מדהימים
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה דיוויד בלאט

כבוד גדול לכדורסל הישראלי בכלל ולמכבי תל אביב בפרט: אתמול (ראשון) הוחלט כי המאמן דיוויד בלאט ידליק משואה ביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. השרה, מירי רגב, שאחראית על הטקס הודיעה כי בחרה בו בשל הסיבה כי בלאט 'מייצג את התרומה האדירה של העולים מארה"ב'.

בלאט, 63,  עלה לישראל בשנת 1981 לאחר המכביה. הוא נחשב לאחד המאמנים הגדולים בכדורסל הישראלי והאירופי. המאמן החל את קריירת האימון באליצור נתניה ובין השאר אימן בהפועל גליל עליון. ב-1999 הגיע למכבי תל אביב ושימש כעוזר מאמן של פיני גרשון. לאחר מכן שימש כמאמן ראשי ואף עבר למספר משרות כאשר אימן בזניט סנט פטרבורג, בנטון טרוויזו ואפס פילזן, דינמו מוסקבה ואריס סלוניקי.

למרות זאת השדרוג המשמעותי של בלאט הגיע ב-2006 כאשר קיבל את מינוי מאמן נבחרת רוסיה בכדורסל, עמה זכה באליפות אירופה ב-2007 על אדמת ספרד והפך למאמן הישראלי היחיד בהיסטוריה שזוכה בתואר הזה. ב-2011 זכה במדליית ארד באליפות אירופה בליטא ואילו באולימפיאדת בייג'ינג זכה במקום השלישי.

בעונת 2010 חזר למכבי תל אביב ובשנת 2014 הובילה אותה לאליפות היורוליג. ההצלחה הבינלאומית ברוסיה ובמכבי תל אביב הביאו את המאמן הישראלי להחתמה אדירה בדמות מינויו כמאמן קליבלנד קאבלירס בליגת ה-NBA. 

בלאט היה המאמן האירופי הראשון שהגיע ישירות למשרה בליגה הטובה בעולם ואף זכה לאמן את אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה - לברון ג'יימס. בעונה הראשונה בלאט זכה עם קליבלנד באליפות המזרח אבל הפסיד בגמר הסופי לגולדן סטייט.

בין השאר הפך בלאט גם למאמן הכדורסל הישראלי המרוויח ביותר בהיסטוריה, כאשר חתם על חוזה בקליבלנד ל-4 שנים תמורת שכר של 20 מיליון דולר - 5 מיליון דולר לעונה. בנוסף, גם באירופה זכה לשכר הולם כאשר כמאמן נבחרת רוסיה תחת הנהגתו של הנשיא, ולדימיר פוטין, הרוויח שכר של 200 אלף אירו לשנה ואילו כמאמן אריס סלוניקי הרוויח שכר נהדר של 300 אלף אירו לעונה. כלומר, הפער בין השכר הגבוה לנמוך היה פי 25.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

כמאמן מכבי תל אביב שכרו של בלאט היה נמוך משמעותית כאשר הרוויח קצת יותר ממיליון שקל. רק לשם השוואה פיני גרשון הרוויח אצל הצהובים שכר של מיליון דולר לעונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.