מג'יק ג'ונסון עשוי לרכוש קבוצת פוטבול בסכום שיא: 6 מיליארד דולר
אחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה נמצא בחברת ניהול שעשויה לרכוש את קבוצת הפוטבול של וושינגטון. ומי השותף?
מג'יק ג'ונסון נחשב לאחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה. כעת הוא עשוי להיות בקרוב אחד מבעלי קבוצת פוטבול. בארה"ב דווח ביממה האחרונה כי קבוצת הפוטבול, וושינגטון קומנדרס, צפויה להימכר ולעבור לבעלות אחרת שכוללת את שחקן ה-NBA לשעבר.
מי שנחשב כיום לבעלים של וושינגטון קומנדרס הוא דן סניידר שצפוי לקבל על העסקה סכום חסר תקדים של 6.05 מיליארד דולר. זה יהפוך את העסקה למכירה היקרה ביותר בספורט העולמי. לצדו של ג'ונסון בבעלות החדשה יעמוד גם המיליארדר ג'וש האריס שהונו מוערך ב-5.6 מיליארד דולר. הוא מחזיק גם בבעלות של קבוצת הכדורסל פילדלפיה סיקרס. ג'ונסון עצמו מחזיק במניות גם בקבוצת בייסבול, קבוצת לוס אנג'לס FC בליגת הכדורגל האמריקאית ובקבוצת לוס אנג'לס ספארקס מליגת ה-WNBA.
פרק חדש? וושינגטון בפעולה
קבוצות ספורט בארה"ב בדרך כלל לא חושפות את אחוזי הבעלות בקבוצות שלהן, אבל ג'ונסון הוא לא בעל השליטה באף אחת מהקבוצות שלו. בעוד מג'יק הוא משתתף פיננסי משמעותי, מיליארדרים מעריכים את ג'ונסון על מומחיותו בניואנסים של עסקאות מסובכות כאלה - ועל היותו פרסונה כריזמטית ומוכרת שאהודה על אוהדי הכדורסל והתקשורת.
- על כמה כסף ויתר כוכב ה-NBA כדי לשחק עם לברון?
- עוד אחד לאוסף: כמה שווה הרכב החדש והמטורף של שאקיל אוניל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ונסון הצטרף לקבוצתה של האריס רק בחודש שעבר, אך שמו היה בכותרות ברחבי העולם כשהושג ההסכם. בינתיים לא יצאה הודעה רשמית בנושא אך ההערכה כי זה יקרה בימים הקרובים.
ג'ונסון בן ה-63, שיחק כל חייו בלוס אנג'לס לייקרס ונחשב לשחקן הגדול ביותר בתולדות המועדון עם 5 זכיות באליפות ה-NBA ובמספר רב של תארים אישיים. בשנים האחרונות הפך ג'ונסון לאיש עסקים בתחומים שונים כמו תחום הבידור, הקמעונאות ופיתוח נדל"ן.
הוא נכנס לבעלות על ספורט ב-1994 כאשר הבעלים של הלייקרס, ג'רי באס, מכר חלק ממניותיו לג'ונסון. ג'ונסון מכר את אחזקותיו בלייקרס ב-2010 למיליארדר פטריק סון-שיונג, אבל הוא שימש כנשיא פעילות הכדורסל שלהם מ-2017 עד 2019, אז התפטר בפתאומיות לאחר שהחליט שהוא מעדיף להיות בתפקיד הבעלים ולא בתפקיד ניהולי שכיר.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
לפני כשנה ניסו ג'ונסון והאריס לרכוש את קבוצת הפוטבול דנבר ברונקוס, אך העסקה לא יצאה לפועל.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
