פערים עצומים: כמה מרוויחה כדורגלנית בישראל ומה המצב בחו"ל?
בשנים האחרונות עולה לכותרות נושא ההבדלים המגדריים בנושא השכר. בזמן שבתחומים רבים הפערים עדיין קיימים אך מצטמצמים (צה"ל, הייטק וכו') בכדורגל הישראלי זה הפערים רק הולכים וגדלים.
בעולם ובעיקר בארה"ב כבר החלו לפעול בנושא, זאת כדי להגיע לעמק השווה לא רק מבחינה מקצועית, אלא בעיקר מבחינה כלכלית. בשנה שעברה הוחלט על תיקון היסטורי של נבחרת הנשים האמריקאית מבחינת תנאי שכר, זאת לעומת נבחרת הגברים.
ההתאחדות האמריקאית הגיעה לפשרה עם שחקניות הנבחרת במסגרתה תשלם ההתאחדות פיצויים בסך כולל של 24 מיליון דולר ולא זאת בלבד - הובטח להשוות את תנאי השכר גם עבור הנבחרות הצעירות והבוגרות וכן עבור שכר ההשתתפות מונדיאל הנשים.
בארה"ב המשיכו והעבירו זאת לענפי ספורט נוספים. הם וביצעו חקיקה שהובילה לבושרה ענקית - לא רק כסף, זה הכניס לספורט האמריקאי בכלל מאות אלפים של ספורטאיות חדשות שרוצות להצליח והצליחו להגביר גם את ההישגים המקצועיים. החקיקה הזאת הובילה את הגופים שמקבלים מימון מהמדינה להוליד שליטה עצומה של שחקניות נבחרת ארה"ב בכדורגל בזירה העולמית. ולא רק זה, היא הולידה שוויון מגדרי. נהדר, לא?
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- ב-15 מיליון אירו - אוסקר גלוך בדרך לאייקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה כסף מקבלת כדורגלנית מקצוענית בישראל? צילום: כשרונות חדרה
אבל מה קורה בישראל? על פי הנתונים שהגיעו ל"ביזספורט" התקציבים רחוקים שנות אור. תקציבי ליגת העל לנשים מגיעות ל-1.3 ועד 2.5 מיליון שקל. רק לשם השוואה התקציב הנמוך בליגת העל לגברים, של קבוצת בני ריינה, הוא 12 מיליון שקלים. אבל עזבו את זה, שחקניות רבות לא מרוויחות כסף ומשחקות בחינם, בעוד שאחרות מרוויחות בקושי שכר מינימום. כדורגלן ישראלי בשורה הראשונה יכול להגיע לשכר של 30-50 אלף יורו בחודש, ואפילו כפול אם קוראים לך ערן זהבי.
התקציב של קבוצת הנשים בישראל מתחלק על פי מספר הכנסות. הטוטו מקציב לקבוצות בין 450-600 אלף שקל כאשר קבוצות מהפריפריה מקבלות אחוז גבוה יותר. הקבוצות מקבלות גם תקציב מאתנה שנע בין 50-60 אלף שקל. הוא מתקבל על פי נקודות דירוג וכולל הישגיות ושילוב שחקניות ישראליות.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
בנוסף, הם מקבלים מרישוי מועדונים 36 אלף שקל, תקציב רשויות מקומיות שנע מ-20 אלף ועד מיליון שקל. הכנסות ממחלקות נוער מגיעות ל-600 אלף שקל ותקצוב מספונסרים מגיע בקבוצות בכירות עד ל-800 אלף שקל. מהצד השני, ישנן גם הוצאות לנשים. בניגוד לכדורגל הגברים, שם הם זוכים להחזרים מהקבוצות, הנשים מקופחות גם בעניין הזה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
