ההתלבטות של ליאו מסי: 400 מיליון דולר בסעודיה או חזרה לברצלונה?
ההפסד של פריז סן ז'רמן בתחילת השבוע לליון ושריקות הבוז של האוהדים כלפי ליאו מסי הבהירו סופית כי הכוכב הארגנטינאי ייפרד בסוף העונה מעיר האורות. אלוף העולם הטרי יסיים שנתיים בפריז בהן לא הצליח לקרב את קבוצתו לליגת האלופות ויחפש יעד חדש.
בשבועות האחרונים צצו לא מעט שמועות סביב המשך דרכו של מסי שאמור לקבל החלטה בקרוב. האופציה הראשונה ואולי המציאותית ביותר היא חזרתו של מסי לברצלונה.
מסי עצמו ישמח לחזור לברצלונה כאשר גם ילדיו גדלו שם וירצו להמשיך את חייהם בספרד. הבעיה סביב המעבר תהיה שכרו של השחקן. לאחרונה בברצלונה מנסים למצוא מספר דרכים יצירתיות בכדי לעמוד בחורי הפייר פליי, שמגבילים את תקרת הרכש, ואחת האופציות שעלו היא שהקבוצה תערוך משחק ראווה שכל הכנסותיו יהיו בונוס לקפטן נבחרת ארגנטינה. אופציה נוספת היא שמסי ירוויח משכורת בסיס של 10 מיליון אירו ויקבל בונוסים משתנים בהתאם להסכמי חסות שיגיעו בזכותו וגם בזכות מכירת חולצות ומרצ'נדייס שלו - זאת בכדי להגיע לשכרו הנוכחי כ-35 מיליון אירו.
יבחר בקרוב. מסי
התלבטות נוספת שעומדת היא מעברו לערב הסעודית. כפי שפרסמנו, קבוצת הילאל מסעודיה כבר הביעה לשחקן ואף מוכנה להציע שכר עתק של 400 מיליון אירו לעונה, מה שיהפוך לכדורגלן המשתכר בהיסטוריה. זה יהיה עוד חלק במאבק מול כריסטיאנו רונאלדו שחתם לפני מספר חודשים על חוזה לשנתיים עם שכר של 200 מיליון אירו לעונה. בארגנטינה דווח בימים האחרונים שאביו של מסי נחת בסעודיה כדי לנהל שיחות על חוזהו של השחקן אבל מסי עצמו הצהיר לאחרונה כי יעדיף להמשיך ולשחק באירופה.
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אופציה נוספת שקיימת אך ניראת קלושה היא מעברו של מסי לליגת ה-MLS בארה"ב. לאחרונה דווח כי קבוצות הליגה ב-MLS הסכימו כי מסי יגיע לליגה שלהם וכל אחת מהקבוצות אף תשתתף בשכרו. הסיבה לכך שיש מגבלת שכר בליגה ובכדי להביא כוכב בסדר הגודל של מסי יש צורך לשדרג את שכרו. הרצון של כל קבוצות הליגה הוא לשווק את הכדורגל בארה"ב לפני שהמדינה תארח את המונדיאל - יחד עם מדינות אחרות בצפון אמריקה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
