דייגו סימאונה
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

כמה משתכר המאמן המרוויח בעולם ומהי צמרת המרוויחים?

מאמן אתלטיקו מדריד מוביל את רשימת המאמנים העשירים בעולם. גווארדיולה במקום השני וקלופ בשלישי. ואיפה נמצא מוריניו ברשימה? הרשימה המלאה של המאמנים המרוויחים בעולם

מיכאל וייסרמן | (2)

לפני יותר משבועיים פרסמנו על מעמד המאמן בישראל ובעיקר על השכר הנמוך יחסית שמרוויח המאמן הישראלי לעומת הכדורגל האירופאי. המאמנים הבכירים בישראל מרוויחים הרבה יותר ממאמן ילדים או נוער, ועדיין - שכרו של המאמן הישראלי הבכיר ביותר כיום, ברק בכר, נמוך משמעותית מהעולם ממאמנים בכירים באירופה.

בכר מרוויח כ-350 אלף אירו לעונה כאשר בעונה הבאה במידה ויישאר בישראל יקבל שדרוג נוסף וירוויח 500 אלף יורו. במידה ואכן יסכים להצעה המפתה של הכוכב האדום בלגרד הוא ירוויח מיליון אירו לעונה - המאמן הישראלי המרוויח ביותר בעולם.

אבל מה קורה באירופה? כמה מרוויח מאמן בכיר בליגות הבכירות? ובכן, המאמן המשתכר ביותר כיום הוא מאמנה של אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה. שכרו של המאמן הוא כ-30 מיליון ליש"ט - 34 מיליון אירו. 

סימאונה אימן במשך 616 משחקים את הקבוצה ממדריד וחוזהו מסתיים בקיץ הבא. לאחרונה דווח בספרד שלא מן הנמנע שהצדדים יחליטו על פרידה. במקום השני ברשימה נמצא פפ גוארדיולה שלדעת רבים נחשב למאמן הטוב בעולם. הספרדי שדרג לפני שנה את חוזהו ומרוויח 19.7 מיליון ליש"ט לעונה. חוזהו של המאמן של מנצ'סטר סיטי מסתיים ב-2025. 

מי שסוגר את השלישייה הראשונה הוא מאמנה של ליברפול, יורגן קלופ. האחרון האריך לאחרונה את חוזהו עד 2026 ויסגור שבע שנים באחד המועדונים הגדולים בעולם.

רק במקום השני. גוארדיולה

 

במקום הרביעי נמצא גרהאם פוטר שהצטרף במהלך העונה לצ'לסי וזוכה לשכר מכובד של 11.9 מיליון ליש"ט.

אחריו ברשימה הוא מאמנה יובנטוס, מסימיליאנו אלגרי, שמרוויח בעונה שכר של 11.2 מיליון ליש"ט. מאמנה החדש של באיירן מינכן, תומאA1 טוכל, מרוויח שכר שנתי 10.5 מיליון ליש"ט. בהמשך, מאמנה של ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי, מרוויח שכר של 9.5 מיליון ליש"ט לעונה ואילו ז'וז'ה מוריניו נמצא רק במקום התשיעי עם שכר של 8.1 מיליון ליש"ט.

ההפתעה הגדולה ביותר ברשימה הוא שכרו של מאמן ברצלונה, צ'אבי. האחרון מוביל את קבוצתו לאליפות ולאחרונה אף ניצח בסופר קלאסיקו בתוצאה 1:2 ועדיין שכרו מגיע ל-3.3 מיליון ליש"ט לעונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

השכר פורסם בליש"ט משום שהוא פורסם במסגרת פרסומים של אתרים בריטיים, אבל התמונה ברורה. אם אתה מאמן בכיר אתה מרוויח בהתאם, אבל ברור שישנם מאמנים הישגיים יותר שמרוויחים פחות מאחרים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פלקו 03/04/2023 00:15
    הגב לתגובה זו
    לגבי בכר זה מה יש יותר מדי אפילולא נראה לו יש אוטובוס הביתה אין בעיה כל אחד יסכים אפילו בפחות
  • 1.
    מוקי 02/04/2023 07:11
    הגב לתגובה זו
    הכדורגל הישראלי בשיאו אחרי ההפסד לשוויץ...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.