מכבי חיפה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

"מליוני שקלים": אלה המספרים שירוויחו הקבוצות הגדולות ממענקים בפלייאוף העליון

המחזור האחרון של העונה הסדירה מתקיים כעת, המשמעות היא לא רק הכנסות גבוהות יותר מכרטיסים - אלא גם הכנסות ממענקים. כמה אמורה לקבל כל קבוצה ומה עשו שאר הקבוצות שנכנסו לפלייאוף בשנתיים האחרונות? המספרים המדויקים בפנים

מיכאל וייסרמן |

ליגת העל מגיעה לרגע השיא של העונה: בשבוע הבא יתחלקו קבוצות ליגת העל לשתי קבוצות - 6 המקומות הראשונים ישחקו בפלייאוף העליון, שאר 8 הקבוצות בפלייאוף התחתון.

כפי שכבר פרסמנו כאן, החשיבות של התברגות בפלייאוף העליון היא רבה - המענקים בו כוללים 140 אלף שקל לכל ניצחון ו-70 אלף שקל לנקודה. בפלייאוף התחתון, הסכומים נמוכים בכמחצית.

כעת, בדקנו מה המשמעות של הקבוצות הגדולות מבחינת צפי ההכנסות. הנתונים האלה מתבססים על סמך ההישגיות של הקבוצות הגדולות בשנתיים האחרונות והם ללא צפי הכנסות מהקהל. כלומר - מדובר בצפי הכנסות מנקודות בלבד.

הקרב על המענקים: כמה שווה לקבוצה בליגת העל מקום בפלייאוף העליון?

בעונת 2020/21 הגיעו מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומועדון ספורט אשדוד לפלייאוף העליון. הירוקים רשמו את ההכנסה הגבוהה ביותר, עם חמישה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו. היא קיבלה מענק של 1.05 מיליון שקל. למקום השני הגיעה מכבי תל אביב, עם ארבעה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו. היא הכניסה 910 אלף שקל.

אשדוד ובאר שבע סיימו את הפלייאוף עם מאזן זהה של 2 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו. כל אחת זכתה במענק של 630 אלף שקלים.

כמה ירוויחו הפעם? שחקני מכבי תל אביב

בעונת 2021/22, 3 המועדונים הגדולים שוב הגיעו לפלייאוף העליון ואילו מועדון ספורט אשדוד שיחקה בפלייאוף התחתון. את מקומה תפסה מכבי נתניה. גם בעונה הזאת סיימה מכבי חיפה עם כמות המענקים הגדולה ביותר: את הפלייאוף העליון סיימה עם 6 ניצחונות ו-1 תיקו אחד וזכתה בסכום של 910 אלף שקל. במקום השני סיימה מכבי תל אביב עם 4 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו - היא זכתה בסכום של 840 אלף שקל. באר שבע סיימה שלישית עם 4 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו והכניסה 770 אלף שקל. נתניה סיימה רביעית עם 3 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו - הכניסה סכום נכבד של 630 אלף שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.