הקרב על המענקים: כמה שווה לקבוצה בליגת העל מקום בפלייאוף העליון?
בית"ר ירושלים ואשדוד ייאבקו על המקום השישי בפלייאוף העליון. המשמעות של הכניסה לשישייה הראשונה היא לא רק הכנסה כפולה ממענקי נקודות, אלא גם צפי להכנסת קהל גבוהה במיליונים. הנה המספרים
משחקי המחזור ה-26 יפתחו בסוף השבוע בליגת העל, כאשר מדובר במחזור האחרון של העונה הסדירה - רגע ההכרעה של העונה. לאחר המחזור הזה תיערך הפרדה בין משחקי הפלייאוף העליון לתחתון. השישייה הראשונה תשחק בפלייאוף העליון ושאר 8 הקבוצות - בתחתון.
5 קבוצות כבר הבטיחו את מקומם בפלייאוף העליון - מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מכבי נתניה והפועל ירושלים. כעת, הקרב על המקום השישי הוא בין מועדון ספורט אשדוד שמדורגת במקום החמישי לבין בית"ר ירושלים, שנמצאת במקום השביעי, עם שתי נקודות פחות מאשדוד. אשדוד של רן בן שמעון תתארח בסוף השבוע אצל מכבי נתניה, כשיוסי אבוקסיס ובית"ר יגיעו לקרב יוקרתי בדוחא מול בני סכנין. שתי הקבוצות רוצות את המקום השישי שמקנה מענקים משמעותיים יותר בפלייאוף העליון.
הכניסה לפלייאוף העליון חשובה מאוד מבחינה כלכלית, משתי סיבות: ראשית, הצפי לקהל עולה. ממוצע הקהל של קבוצות הצמרת גבוה משמעותית והמשמעות היא שהקבוצה המארחת תגדיל הכנסה במאות אלפי שקלים.
מעבר לכך, במנהלת הליגה החליטו על שיטת תמריצים חדשה. מענקי המיקום בוטלו ובמקומם, כל ניצחון בפלייאוף העליון יהיה שווה 140 אלף שקל, כשתיקו יהיה שווה 70 אלף שקל. לכל קבוצה יהיו עשרה משחקים, כך שהיא תוכל להרוויח במשחק בית או במשחק חוץ.
- בדיקה: למרות רכש במיליונים, הקבוצות הגדולות הרוויחו בשל מכירת שחקנים
- נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איצטדיונים מלאים. נתניה וחיפה
בפלייאוף התחתון הקבוצות יקבלו "פרס" מופחת: ניצחון שווה 67,000 שקל - תיקו רק 33,500 שקל. מדוע מענקי המיקום שונו? משום שקבוצות קטנות שהיו מגיעות למקומות 5-6 היו מאבדות עניין להמשך העונה וכלל לא "נלחמות" מול הגדולות.
- 2.אחד העם 10/03/2023 08:32הגב לתגובה זונתניה תסגור עם אשדוד על תיקו כדאי שהיא תיכנס לפלייאוף העליון ואשדוד יתנו לנתניה את משחק הגביע מאד פשוט.
- 1.להגיע לפלייאוף זה לא תואר. רוצים גביע ביתר (ל"ת)אוהד צהוב 10/03/2023 07:11הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
