דור עצמון
צילום: משה בנימין
דעה

לאל על יש הזדמנות לשפר את התדמית שלה - אבל היא מעדיפה כסף

אל על זכתה למתנה של פעם בחיים עם קבלת האישור של עומאן להשתמש במרחב האוויר שלה ולקצר את נתיבי הטיסה למזרח בשעתיים וחצי; אבל החיסכון המשמעותי בזמן ובדלק טרם תורגם להוזלה - אפילו סמלית - במחיר הטיסה; האם באל על לא רוצים לשפר את התדמית?
דור עצמון | (30)

חברת התעופה אל על אל על 0% סובלת זה שנים רבות מתדמית לא טובה בלשון המעטה. החברה הפכה לשם לשירות לוקה בחסר, איחורים, מחירים גבוהים ומה לא. היא הייתה הפסדית לאורך שנים (הרבה לפני הקורונה), והקורונה כמובן לא עזרה לזה. אבל הקורונה הייתה גם חבל ההצלה שלה - לרה-ארגון והתייעלות חשובים. כך היא מפחיתה את התלות בשביתה של הוועד. גם הרכישה ע"י בעלים חדש, כך מקווים בחברה, תיקח אותה להמראה מחודשת.

ובכל זאת יאמר לזכותה של אל על שהיא הצליחה למלא את המטוסים ולקחה נתח שוק משמעותי של 22% מפעילות המטוסים בנתב"ג בשנת 2022. הדוחות הכספיים שפרסמה החברה בשבוע שעבר לא היו רעים עם הכנסות שהסתכמו בכ-2 מיליארד דולר בשנה האחרונה, רווח תפעולי של 113 מיליון דולר, ורווח נקי שהסתכם ב-109 מיליון דולר ב-2022 (בעיקר בזכות הכנסת מס חד פעמית של כ-112 מיליון דולר). החברה מראה מגמת שיפור בביצועיה הפיננסיים ועל כך יש לשבח אותה.

אבל צריך לזכור שלפני הביצועים הפיננסיים צריכה החברה לרכוש את אמון הלקוחות שלה, שבלעדיהם אין לה זכות קיום. אז נכון, כמו שאמרנו - המטוסים מלאים, וצריך לזכור שלא מעט בזכות העובדה שהחברה "רכשה" את הציבור החרדי כבר לפני שנים בכך שהיא לא טסה בשבת ולכן הם בוחרים לטוס איתה. ולמרות זאת, התדמית של אל על לא השתפרה והחברה זוכה לקיתונות כמעט בכל פלטפורמה אפשרית ובמיוחד ברשתות החברתיות. לא צריך להתאמץ יותר מדי כדי למצוא תגובות של גולשים שיגידו שהם מוכנים לטוס עם קונקשיין ולשלם יותר כסף בשביל להימנע מלטוס עם אל על גם אם יש לה טיסה ישירה ובחלונות זמנים נוחים יותר.

ההזדמנות שאל על בינתיים מפספסת. האם היא תתעורר?

בשבוע שעבר הייתה לאל על הזדמנות. הזדמנות של אולי פעם בחיים, כזו שהחברה לא יכולה להרשות לעצמה להחמיץ, בטח לא כשהיא חייבת לשפר בדחיפות את שביעות הרצון של הלקוחות. אבל כבר עבר שבוע ובינתיים אל על לא מראה סימנים שהיא מתכוונת להשתמש בכך ולרכוש בחזרה את אמון הציבור. הכל התחיל עם ההכרזה של עומאן שתאפשר לחברות תעופה ישראליות להשתמש במרחב האווירי שלה (גם חברות תעופה זרות תוכלנה להשתמש במרחב האווירי העומאני בקווים מישראל ואליה).

מבחינתה של אל על מדובר בראש ובראשונה בהשפעה מיידית על קווי הטיסה שלה לתאילנד (בנגקוק ופוקט) שעד למתן האישור העומאני הטיסה לשם ארכה כ-10.5 שעות. השימוש במרחב האווירי העומאני קיצר את זמן הטיסה לתאילנד ל-7 שעות ו-40 דקות בלבד - קיצור של כמעט 3 שעות! מדובר בחיסכון עצום של דלק עבור אל על שכן מרכיב הדלק מהווה כשליש ממחיר כרטיס הטיסה. אל על משלמת פחות על דלק, פחות לעובדים שיעבדו פחות שעות והמטוסים פנויים כעת ליותר שעות.

האם החברה תגלגל את הוזלת העלויות שלה לציבור הנוסעים?

במילים אחרות, בזכות האישור וקיצור זמני הטיסות, ההוצאות של אל על צפויות לרדת משמעותית בקווים הללו וניתן היה לצפות שהנוסעים יזכו גם להוזלת מחירים. אבל כנראה שבאל על לא חושבים ככה. חברת התעופה לא עשתה שום סימן שהיא מתכוונת להוזיל - ולו במעט - את מחירי הטיסות שלה לתאילנד. בנוסף הצהירה החברה על כוונתה להשיק קו טיסות למלבורן שבאוסטרליה ובאירוע בשבוע שעבר אף חשפה כי היא מתכננת לטוס למנילה בירת הפיליפינים - שני קווי תעופה שצפויים להשתמש במרחב האוויר העומאני. אבל כאמור, שום מילה על הוזלת מחירים.

לכאורה ההימנעות של אל על לדבר על הוזלת מחירים היא די ברורה, הרי לרוב הוזלת מחירים באה בעקבות תחרות (אין כזו כיום בקו לתאילנד) והשפעות של היצע וביקוש. כלומר, אף אחד לא לוחץ עליה להוריד מחירים, היא לא 'תתנדב' לכך מעצמה, בטח לא אחרי שנים קשות בענף. לא זאת אף זאת, ההסכם של אל על עם חברת התעופה הלאומית של תאילנד, "תאי אירווייז", נותן לחברת התעופה התאילנדית את הזכות למכור מספר מוגדר של מושבים בטיסותיה של אל על בתנאי שהחברה התאילנדית לא תטוס בעצמה לישראל ותתחרה באל על (הסכם מקובל בין החרבה חברות תעופה בעולם).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

איך אל על יכולה לרכוש את אמון הלקוחות?

ובכל זאת, אל על עשויה להחמיץ הזדמנות של פעם בחיים לשיפור התדמית שלה ע"י הורדת המחירים לתאילנד - כי לפעמים יש דברים חשובים יותר מעוד שורה בדוחות הכספיים. כמו מבצעי 'עוף בשקל' שגורמים ללקוחות להגיע - אל על יכולה להרוויח משהו חשוב יותר מכסף: עוד לקוחות נאמנים.

טסים רבים רכשו את כרטיסי הטיסה שלהם טרם קבלת האישור העומאני ובזמן שהטיסה הייתה צפויה לארוך 10.5 שעות. אך כעת, למרות מתן האישור, אל על לא הציעה לאותם טסים שהזמינו את הטיסות, שתתבצענה בנתיב המקוצר, שום "צ'ופר" או מתן החזר כספי של חלק מהכסף. מספיק היה שבאל על היו מחלקים לאותם לקוחות 50 דולר בגין כל כרטיס טיסה שמבוצעת במסלול הקצר, ייתכן שהיא הייתה תורמת ולו במעט לשיפור התדמית שלה ורוכשת את האמון של עוד כמה לקוחות. זו ההזדמנות של אל על אבל נראה שהיא מתעקשת לפספס אותה. למה בעצם?

תגובות לכתבה(30):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    בת אל 09/03/2023 21:49
    הגב לתגובה זו
    חייבים לכפות את לימודי הליבה, אחרת אין קצבאות.
  • א 12/03/2023 00:59
    הגב לתגובה זו
    וכל הלומד ומקיים את תורתו מקיים אותך ואת העולם כולו. מציעה לך לעשר את כספך למען אברכים לומדי תורה, תראי רק ברכה.
  • 23.
    עובד אלעל 09/03/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    קבלן רוכש קרקע במיליון ש"ח, מתחיל לבנות לאחר שלוש שנים, בזמן הזה מחיר הקרקע הכפיל את עצמו, האם הקבלן מוכר את הדירה במחיר נמוך יותר??? האם הלקוח מקבל צ'ופר??? ממש לא!!! לפני הקורונה אלעל מכרה כרטיסים לתאילנד ב500-600 דולר, מחיר הפסד, האם קם לקוח שהסכים לתת פיצוי??? חוקי הכלכלה עובדים לפי ביקוש והיצע, והיה נכון לו הכתב שפולט שטויות יבין שהוא כותב במגזין כלכלי. ללא קשר, נוסע שרוכש היום כרטיס לתאילנד שלא בתקופות החגים, ישלם מחיר מאוד נמוך,
  • 22.
    תמים 08/03/2023 20:35
    הגב לתגובה זו
    אל על מחכה שימחקו לה החוב העצום 3 מיליארד דולר.
  • 21.
    אל על יה 08/03/2023 14:59
    הגב לתגובה זו
    מה גם שאל על יה תומכת במהפכה המשפטית הדיקטטורית, ביבי שכר מטוס למסע עינוגים משפחתי באיטליה ב 22 אלף דולר במקום 80 אלף. מי משלם? מי מסבסד? אנחנו הנוסעים המטומטמים משלמים את המתנה המלוקקת לביבי.
  • א 12/03/2023 01:04
    הגב לתגובה זו
    אתם לא מסוגלים לסבות שחרדים עשירים ולא מסוגלים לסבול שחרדים עניים. לא רוצים אותם כאנשי עסקים מצליחים וגם לא רוצים אותם בכולל. שנאה עצמית לא תועיל לכם. העולם שונא יהודים, והיהודים שונאים חרדים, שה' ירחם עלינו ועליכם.
  • 20.
    ראובן 08/03/2023 06:44
    הגב לתגובה זו
    ישראלית פרצופה של המדינה החופש מתחיל כבר בטיסה! להתרחק מכל מה שישראלי.
  • 19.
    יעגס 06/03/2023 17:12
    הגב לתגובה זו
    אל על ידוע בעולם רודפת בצע שירות הכי גרוע ושקרנים
  • 18.
    מי שמוכן לטוס ארוך ויקר בשביל לא לטוס אל על הוא טיפש (ל"ת)
    אנונימי 06/03/2023 11:03
    הגב לתגובה זו
  • כותב הכתבה מטעה 07/03/2023 01:12
    הגב לתגובה זו
    ולא בגלל שהם מקפידים לא לטוס אלעל.
  • 17.
    יעקב אייזנברג 06/03/2023 08:50
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לטפל באל על לעומק, ניצןל אזרחים בתקופת הקורונה, טייסים עם פנסיות בשמיים, סרבנות לטוב במחאה, סירוב להטיס ראש ממשלה, גניבתץה ושוד לאור יום על כרטיסים לתאילנד) לא האמנתי למה שראיתי במחירי הכרטיסים(....נתנו לנם צאנס להוזיל..דה מרקר תהיו אמיתיים- הם העלו את המחירי טיסה לתאילנד בגלל היתרון שיש להן עכשיו, דיר חזירים! זו ההזדמנות לטפל בהם אחרי תיקון מערכת המשפט, חרם הגדול ביותר שידעו אי פעם פלוס פיטורים של סרבנים בוגדניים שיורקים מהבאר והמדינה שדאבו כל חייהם.. המדינה חייבת לכם? תתביישו.
  • 16.
    לא טסה בשבת לא אטוס בחול. (ל"ת)
    צביצ52 06/03/2023 08:15
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ישראל 06/03/2023 02:52
    הגב לתגובה זו
    נכון עדיין לא שונו גם זמני הנסיעות אבל המחיר זה יהיה סוג של תעודה לגבי השקיפות והאמינות של החברה (גם ללכת חצי הדרך יכול להיות חיובי מאוד). אי ההתייחסות שם אותם באור מאוד שלילי… יחסי ציבור כל בקיצור יצאו מיד… כל השאר לא. על זה החוסר בקבלה והבנה.
  • 14.
    שורט 06/03/2023 01:23
    הגב לתגובה זו
    הולכת לקרוס
  • 13.
    רחל תמיר 06/03/2023 00:39
    הגב לתגובה זו
    באלעל הכל פוליטיקה כיצד ניתן להסביר סגירת תחנה- טורונטו- למשל , ופתיחת כמה אחרות ליעדים חדשים
  • 12.
    טליה 06/03/2023 00:32
    הגב לתגובה זו
    לפני זמן מה בעקבות יחס מחפיר לחרדים ,החרדים החליטו שלא יטוסו עם אל על והחברה חיזרה אחריהם הרבה זמן עד שחזרו לטוס באל על ,,,גועל נפש כל התגובות שמצטרפים לשמואל
  • 11.
    יונית 05/03/2023 23:35
    הגב לתגובה זו
    חנניה לא עושה לי את זה וגם לא השירה והעליצות על המטוס. אולי תתנו שירות אמיתי, תמנעו את מנייני המתפללים במטוס, תהיו זמינים לנוסעים לא רק עם עגלת הדיוטיפר, תנקו את חדרי השירותים ולא תנעלו אותם כי מגעיל אתכם לנקות אחרי נוסעים מסויימים, ותנו תמורה למחירים היקרים לא רק בביטחון בטיסה אלא באמת בהרגשה של בית!
  • א 12/03/2023 01:06
    הגב לתגובה זו
    יהודיה שלא יכולה לראות מניין תפילה, לבכות
  • 10.
    ג 05/03/2023 22:42
    הגב לתגובה זו
    חברה פח אשפה שודדים.
  • 9.
    ראובן 05/03/2023 22:14
    הגב לתגובה זו
    חברה דוחה
  • 8.
    רק1 05/03/2023 20:32
    הגב לתגובה זו
    היה 6900 עכשיו 8500
  • 7.
    דני 05/03/2023 19:33
    הגב לתגובה זו
    ונתיבים חדשים. אנחנו כמשפחה נהנים לטוס אלעל טיסות ישירות בלי כל מיני עצירות ביניים בלי כל מיני אותיות קטנות. מי שלא טס היתה מפסיד. המטוסים מלאים.
  • 6.
    אחד 05/03/2023 18:36
    הגב לתגובה זו
    לאל על חובות מצטברים של 3 מיליארד דולר. אין סיכוי שאל על תחזיר החובות. החובות יגדלו בעתיד.
  • 5.
    בן כזבית 05/03/2023 18:07
    הגב לתגובה זו
    אחרי התרגיל המסריח שעשו עם הטיסה של ראש הממשלה לרומא אני מצפה מהימנים לא לקנות כרטיסים בחברת אל (ברלין) על . ולרסק אותה לרסיסים
  • 4.
    אהרון 05/03/2023 17:38
    הגב לתגובה זו
    כאחד שטס לפחות פעמיים בחודש אני מרגיש הפוך מרוב מה שנכתב בכתבה. אמת נכון שהמחירים מותר להם לרדת אבל בכל השאר הם השתפרו ואף התחזקו . א. איחורים. מאז בעלי הבית החדשים בכל טיסותי יצאו בזמן ואף הקדימו הגעה . ב. שירות תמיד היה מסביר פנים והיום הרבה יותר . כל לגבי האוכל . צפיפות .זה יותר טוב מרוב החברות שטסות לארץ . ובסוף גם המחיר לפי מה שאני רואה בחברות אחרות ואילו לאוקוסט מנצלים את הלחץ על הכרטיסים וגם אין יחס . לפחות פה מקבלים תמורה .
  • 3.
    בני 05/03/2023 16:48
    הגב לתגובה זו
    הייתי לקוח זהב של החברה. שנים הייתי פראייר. מחירים גבוהים,איחורים והחברה לא טסה בשבת. אני מסיים לעבוד באירופה בימי שישי, מה הם מצפים שאחכה עד ראשון? עברתי לחברות אירופאיות. זול יותר, יוצא בזמן ואני יכול לחזור ולטוס 7 ימים בשבוע. שחרדים ודתיים יטוסו איתם.
  • אולטרלייט יותר אמין 05/03/2023 17:23
    הגב לתגובה זו
    זו אחת מהבעיות.תשאלו את שרות לקוחות שלהם (אווטר מגמגם) תשאלו את קישרי לקוחות נפגעי איחורים .זה בדם אצלם. מושכים גם את הפיצוי בשיטת מצליח. גם אני וחברי לא טסים יותר איתם.
  • 2.
    מישהו אוסף סחורה. כתבה ממש מגמתית לברוח מאל על. (ל"ת)
    משה לדר 05/03/2023 16:42
    הגב לתגובה זו
  • אם מישהו אוסף אז למה לברוח ? (ל"ת)
    האספן 06/03/2023 06:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חח 05/03/2023 16:21
    הגב לתגובה זו
    כבר הוזלת מחיר סבלנות יא מצחיקיםהאישור התקבל לפני שבוע בדיוק מה קרה לא קניתם בזמן חח
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסף

ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות

ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי

תמיר חכמוף |

ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי 0%  , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).

ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד 0%  שירדה ביותר מ-8%.



מתוך הדוח של מעלות

בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק

מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.

בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.

הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי

שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: על נייס והשבבים - והאם אייסיאל תתקן?

הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'? וגם - עונת הדוחות מעלה הילוך - מי צפויות לדווח?

מערכת ביזפורטל |

השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 0%   ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 0%  , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0%    ואנרג׳יאן אנרג'יאן 0%   הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0%   ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.

בצל המחזור החריג, חמישי סגר שלילי: ת"א 35 ירד ב-0.45% ות"א 90 איבד 1.1%. עם זאת, מגזר הפיננסים היה חיובי כשמדדי הבנקים והביטוח עלו ב-1.1% כל אחד בעוד שמדד הנדל"ן ירד ב-1.3% ומדד הנפט והגז עלה קלות ב-0.3%.

בסיכום שבועי - שבוע המסחר הראשון של נובמבר נפתח חיובי, בהמשך לסנטימנט האופטימי של החודש שעבר, על רקע ההתקדמות בהסכם הפסקת האש והציפיות להפחתת ריבית בהחלטת בנק ישראל הקרובה. מדדי המניות המובילים סיימו את השבוע בעליות - ת״א 35 עלה בכ-1.9% ת״א 125 הוסיף כ-1.5%. מגזר הביטוח בלט עם זינוק של כ-8.3%, ת״א נפט וגז התחזק בכ-3.7%, והבנקים עלו כ-1%, זה למרות הצהרה של שר האוצר סמוטריץ' על בחינת מס ייעודי על רווחי הבנקים אמירה שגרמה להכבדה על מניות הבנקים בסוף השבוע -  "לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"



בעוד בוול סטריט כבר מסכמים ביצועים של סקטורים בתל אביב עונת הדוחות רק בתחילתה. בשבוע שעבר זכורים לנו דוחות טבע 0%  ו- נובה 0%   שהתוצאות שלהן גרמו לתנודתיות גבוהה, טבע לכיוון מעלה עם עקיפה של הציפיות ועדכון תחזית, נובה עם ביצועים קצת מעל הציפיות ותחזית שמרנית שדרדרו את המניה. גם השבוע מצפים לנו דוחות בעיקר מסקטורי האנרגיה מתחדשת, שבבים ו-IT. מהחברות שדיווחו על מועד הגשת התוצאות ניתן לצפות לדוחות של החברות הבאות: 

מחר: משק אנרגיה, טאואר, קמטק, נקסטויז'ן, קופיוג'ן ולייבפרסון, 

בשלישי - אלעל, הבורסה, בזק, אמות, וברייסנוויי. 

ברביעי - אייסיאל, אנלייט, אנרג'יקס, תורפז, מבנה, פריון, מטריקס, גילת ולוינשטיין

בחמישי ידווחו נייס וספיינס.


המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס 0%  צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה  ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.