הקרבות בתחתית: כמה כסף מפסידה קבוצה מליגת העל שיורדת ליגה?
נס ציונה בדרך לליגה הלאומית אחרי הפסד לבני ריינה, שעשויה להצטרף אליה. כמה כסף מפסידה קבוצה שיורדת ליגה ולמה מדובר במכה כלכלית?
המחזור ה-25 בליגת העל נפתח אתמול ולא מעט קבוצות נלחמות על ההישרדות. נס ציונה, שלאחרונה החליפה מאמן ומינתה את שלומי דורה, אמנם ביצעה אתמול מהפך על בני ריינה, אבל הפסידה והיא בדרך לליגה הלאומית - עם 4 נקודות פחות מהקו האדום.
מתברר כי ירידה ליגה מהווה מכה אנושה עבור קבוצת כדורגל. התקציב שלה אמנם קטן, אבל היא מאבדת הכנסות משמעותיות. ראשית, מענק של למעלה מ-2 מיליון שקלים ממנהלת הליגות ומעבר לכך - כמה מאות אלפי שקלים מזכויות השידור בליגת העל.
פרמטר הרייטינג מגלם את מידת העניין של הזכיין במשחק. המדידה מתבצעת על פי מספר המצלמות המוקצות למשחק, תוך שמירה על יחס סביר של 1 ל-3 בין המקום הראשון לאחרון.
מהצד השני, קבוצה שעשויה להרוויח כסף נכבד מהמחזור הזה היא הפועל ירושלים שרשמה את הפתעת המחזור. הקבוצה ניצחה בחוץ את מכבי תל אביב וביססה את עצמה במקום החמישי בטבלה עם חמש נקודות יותר מהמקום השביעי. המשמעות היא קבלת מענק עבור מיקום גבוה אבל בעיקר עבור הכנסות כרטיסים, במידה ואכן תעפיל לפלייאוף העליון.
- קבוצה ישראלית או אירופה: הכסף הגדול מאחורי כוכב בני ריינה
- מאמן השנה בליגת העל - "אנחנו מועדון קטן בלי מסורת, תקציב ותנאים. אבל אין בנו פחד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משחקי המחזור ה-25:
הפועל קריית שמונה- מכבי נתניה- 2:2 (לקריית שמונה: מרטינס, שער עצמי של רז שלמה, לנתניה: לירן רוטמן, צמד).
הפועל חדרה- הפועל באר שבע 3:0 (לבאר שבע: תומר חמד, פיטר קלימלה והלדר לופס).
מכבי ריינה - סקציה נס ציונה- 2:3 (לריינה: מארק קוסטה עם שלושער, לנס ציונה: מוחמד אוסמן ועומרי בן הרוש)
מ.ס. אשדוד- בני סכנין- 1:1 (לאשדוד: רועי לוי, לסכנין: פביאן ספורסקלדה).
מכבי תל אביב- הפועל ירושלים- 2:1 (למכבי תל אביב: ערן זהבי, לירושלים: גיא בדש, צמד).
בית''ר ירושלים - הפועל תל אביב (הערב, 20:15).
מכבי חיפה - הפועל חיפה (שני, 20:30).
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
