דינה בן טל אל על
צילום: יחצ
דוחות

אל על צופה לצמוח ב-15% בשנה במשך חמש השנים הבאות

דוחות סבירים לרבעון רביעי, המשך עלייה בביקושים ברבעון הראשון; האם אל על החדשה השאירה את אל על הישנה מאחור? 
איציק יצחקי | (20)
נושאים בכתבה אל על תעופה

הביצועים החשבונאיים של אל על אל על -3.51% ב-2022 טובים מאלו של 2019. אבל, אלמלא רווח חד פעמי גדול, התוצאות היו פושרות. נתחיל בתוצאות השנתיות: הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר; הרווח התפעולי הסתכם בכ-113 מיליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ-112 מיליון דולר). במילים אחרות, הרווח בשורה התחתונה היה סביב האפס, אולי כמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים בלי ההכנסה החד פעמית.

לאל על יש 283 מיליון דולר בקופה נכון לסוף השנה והתוצאות ברבעון הרביעי אכן טובות מרבעונים מקבילים בעבר. אלו חדשות טובות. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-561 מיליון ולראשונה חצו את הכנסות 2019 (כ-518 מיליון דולר ב-2019). הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-8 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, בנוסף, זהו הרבעון הרביעי הרווחי היחיד מאז 2015.

הפעילות ברבעון הרביעי היתה בכושר ייצור של 81% בלבד ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019. כלומר, יש פוטנציאל צמיחה גבוה או ליתר דיור - אפשרות צמיחה גבוהה. השאלה אם אל על תדע למלא את הבקבוק עד הסוף.

הנהלת אל על משיקה את Rising above & Beyond - תכנית אסטרטגית חדשה ל-5 השנים הבאות. היא מציבה את היעדים הבאים עד שנת 2028: יעד הכנסות של 3.5 מיליארד דולר; היקף נוסעים שנתי בהיקף של 7.5 מיליון איש; העלאת היקף ההכנסות של השירותים הנלווים והפעילות הלא תעופתית, ל-10% מכלל ההכנסות, כגון: תיירות, פיננסים, תוכן ומדיה. תחזית מרשימה.

נכון שאין כאן התייחסות לרווחים, אבל אל על מצפה לגדול בהכנסות ב-15% בשנה במשך 5 השנים הבאות. זה מה שמרשים. זה מתאפשר הודות לקורונה. התפתחות הנגיף חייבה את החברה לצמצם עובדים במקביל להלוואות ומענקים ממשלתיים. אחרת, העובדים היו עדיין הבוס הגדול בחברה. עדיין, לעובדים ובעיקר לטייסים יש כוח רב בחברה, אבל זה כבר לא כמו לפני עידן הנגיף. אז הם היו השליטים.

במובן מסוים אל על חייבת את חייה לקורונה שבזמן אמת חייבה את החברה והמדינה לקבל החלטה. לא בטוח שהריסה ובנייה מחדש לא היתה נכונה יותר. הכספים שהמדינה הזרימה היו יכולים לסבסד אלפי חברות ועסקים קטנים שנפלו במהלך הקורונה. 

כך או אחרת, אל על החדשה מכוונת לצמיחה מרשימה בהמשך ודינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על מסבירה כי החברה בכיוון "לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר, וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX , מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"השקנו היום את התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות Rising Above & beyond במרכזה חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית, ואני מאמינה בהון האנושי המצוין שלנו שבזכותו נמשיך להמריא אל על".

איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים היוצא באל על: "בשנת 2022 באו לידי ביטוי המהלכים התפעוליים והפיננסים שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות, אשר הביאו לכך שסיימנו את השנה עם רווח נקי משמעותי וייצרנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 313 מיליון דולר. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את האיתנות הפיננסית של אל על והפחיתו את החשיפה של החברה לעליית הריבית במשק, תוך יצירת חוסן פיננסי שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי העתיד. בימים אלה אני מסיים את תפקידי כסמנכ"ל הכספים של החברה בתחושת סיפוק רבה, וזאת לאחר שצלחנו את המשבר שנגרם לענף התעופה בשל מגיפת הקורונה והבאנו את אל על למקום המאפשר לה להמשיך ולצמוח ולהיות חברה מובילה בשוק התעופה העולמי"

בחזרה לתוצאות:

הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021 והפסד של כ-60 מיליון דולר בשנת 2019. הרווח הנקי הושפע כאמור של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברה בת. ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-110 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019. זוהי הפעם הראשונה מאז שנת 2015 בו רושמת החברה רבעון רביעי חיובי עם רווח נקי.

הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם כאמור בכ-113 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-320 מיליון דולר בשנת 2021 ורווח תפעולי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2019. ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-46 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של

כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של כ-20 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019.

מכירות החברה (Booking) – הביקושים ממשיכים לעלות. ההיקף הזמנות החזוי לחודשים דצמבר 22 – פברואר 23 מסתכם בכ-643 מיליון דולר, המהווה שיעור מכירות של 113% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יוספה 21/04/2023 13:54
    הגב לתגובה זו
    תבקש דחוף מאבא שלך גיוס של 200k דולר לפחות כי החברה מוחרמת ותוחרם ביתר שאת , אחרת תסגור את החברה שירדה לשפל המדרגה ברמת השירות והפכה לחברה פוליטית בלי שירות ומלאה בזלזול בנוסעיה . ממש גועל נפש
  • 18.
    123 05/03/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    לאל על חובות של 3 מיליארד דולר. 3,000,000,000 $. מי הטיפש שרוצה להשקיע באל על. החובות עוד יגדלו בעתיד.
  • 17.
    123 05/03/2023 10:58
    הגב לתגובה זו
    קני רוזנברג תברח מאל על , יגנבו לך כל הכסף. אל תסמוך על תחמנים.
  • 16.
    תמים 05/03/2023 10:55
    הגב לתגובה זו
    אל על הייתה מושחתת ותישאר מושחתת. אין לה עתיד כי היא מושחתת.
  • 15.
    יוסי 05/03/2023 08:34
    הגב לתגובה זו
    של המניות מ 380 ל400 . אני רואה את הבעלים מציע בהמשך 450 .
  • 14.
    כל הכבוד לאעל עלו והצליחו ותפתחו עוד קווים (ל"ת)
    ציוני 02/03/2023 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חעבסז 02/03/2023 14:14
    הגב לתגובה זו
    אל על יש לה שם הכי גרוע מי שיטוס זה רק הדתיים
  • 12.
    קצוצי כנפיים 02/03/2023 13:49
    הגב לתגובה זו
    ואחר כל הטירטור מתחיל טירטור הפיצויים. מנהלים משא ומתן סרק במשך חודשים. מציע: 1. אם אפשר לא לטוס אל על 2. לא להכנס למשא ומתן (גם קבוצות שהתארגנו).ישר עו"ד שיטפל בתביעה. 3. לא להאמין לשום דבר שאינו סיכום כתוב על נייר רישמי עם חתימות ושמות.הם אלופים בלא להתחייב.תמיד "יש עוד גורם" שצריך לאשר.
  • 11.
    מחיר המניה טוב (ל"ת)
    דמוסטנס 02/03/2023 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אחד 02/03/2023 11:04
    הגב לתגובה זו
    קני רוזנברג תיברח מאל על מהר, יגנבו לך כל הכסף. כבר גנבו לך 250,000,000 $. אל על מושחתת וגנבת.
  • 9.
    שבתאי 02/03/2023 10:59
    הגב לתגובה זו
    כה רבות. סיכון רב.
  • 8.
    שומר שבת 02/03/2023 10:42
    הגב לתגובה זו
    זה קרה מאז ששמירת השבת היא מוחלטת כולל סן דור
  • 7.
    אין מניה בשוק זולה כמו אל על (ל"ת)
    אנונימי 02/03/2023 10:25
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    תעלה בגדול 02/03/2023 10:25
    הגב לתגובה זו
    תעלה בגדול
  • 5.
    אל על זולה ביותר כדאית להשקעה (ל"ת)
    02/03/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לפי הרווח לפחות תשלש את עצמה (ל"ת)
    אנונימי 02/03/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תזנק בגדול 02/03/2023 10:23
    הגב לתגובה זו
    תזנק בגדול
  • 2.
    אנונימי 02/03/2023 10:23
    הגב לתגובה זו
    זולה ביותר עדיין במחיר של תקופת הקורונה, הזדמנות ענקית
  • 1.
    מפריח השערוריות 02/03/2023 10:18
    הגב לתגובה זו
    באלעל יחד עם יונייטד,דלתא,לופטהנזה.
  • סתם אחד 05/03/2023 11:01
    הגב לתגובה זו
    לאל על יש חוב של 3 מיליארד דולר.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.