רפאל מערכות לחימה
צילום: דוברות רפאל

חברת רפאל מודיעה על פתיחת שלוחה באבו-דאבי

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה רפאל

לקראת התערוכות הביטחוניות IDEX ו-NAVDEX מנכ"ל רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ, אלוף במיל יואב הר-אבן, חנך את המשרדים החדשים של החברה באבו-דאבי שבאיחוד האמירויות. השלוחה באבו דאבי מצטרפת לעשרות שלוחות בעולם ולפעילות הגלובלית הענפה של רפאל.

אסטרטגיית שיתוף הפעולה, החדשנות והחתירה למצויינות של רפאל, יחד עם השלוחה החדשה באבו דאבי יאפשרו לחברה לבחון הזדמנויות באזור וליצור קשרים עם ממשלות, לקוחות ומנהיגים מתעשיית הביטחון.

"אנו גאים על מהלך ממשי נוסף בחיזוק הקשרים של רפאל עם איחוד האמירויות. אני יכול לומר בבטחה שבנינו את הגשר לאיחוד האמירויות עם ההשקעה המכוננת הזו ואנו נרגשים להמשיך ולהרחיב את הקשרים שטופחו עד כה" אומר אלוף במיל', יואב הר-אבן, מנכ"ל רפאל.

רפאל מפתחת ומייצרת מערכות ביטחוניות מורכבות בעלות טכנולוגיות ייחודיות בעולם, ומאז החתימה על הסכמי אברהם, אימצה את הפורמליזציה של שותפויות אזוריות במפרץ ומשתתפת בתערוכות באבו דאבי עם מערך של מערכות מתקדמות וחדשניות שנותנות מענה לאיומים ולאתגרים הנוכחיים של שדה הקרב המודרני.

במהלך התערוכות תציג רפאל מגוון פתרונות הגנה וטכנולוגיות חדשניות, חלקם יוצגו בפעם הראשונה באיחוד האמירויות, בניהם בין השאר, מערכת מגן אור (IRON BEAM) מערכת ההגנה האקטיבית מבוססת נשק לייזר המגבירה את היכולות של מערכות אוויריות להתמודדות עם מגוון איומים מתקדמים, מערכת DRONE-DOME מערכת ההגנה המתקדמת מפני רחפנים (היחידה בעולם הכוללת נשק אנרגיה) ומערכת ה”ספיידר” (SPYDER) – מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמת הכוללת מגוון יכולות יירוט ממל׳׳טים ועד ליקוט איומים בליסטיים.

מערכות נוספות שיוצגו הן: משפחת הברדים (SPICE) – פצצות אוויר-קרקע מדויקות מהמתקדמות בעולם, מערכת “אימילייט” (IMILITE) – מערכת שו”ב מתקדמת לאיסוף, עיבוד והפצת מודיעין חזותי, מערכת BNET (מערכת תקשורת מתקדמת לשדה הקרב, מערכות “לייטנינג” (LITENING) ו”רקלייט” (RECCELITE) – מערכות אלקטרו-אופטיות למטוסי קרב משולבות יכולות מכ”ם, ואת מערכת ה-LITESAT של רפאל המורכבת ממיקרו-לוויינים שפועלים יחדיו בשילוב מערכת בקרה קרקעי. בתחום הימי תציג מערכות נשק כדוגמת הטייפון עם יכולת נגד רחפנים, מערכות ל״א וטילי NLOS לשילוב בפלטפורמות ימיות. מערכות נוספות של רפאל, כולל מערכת FIREWEAVER , עמדות נשק ועוד יוצגו בביתנים של חברות מאיחוד האמירויות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.