דורון אלגרסי מנכל פרופפוינט י
צילום: סמדר כפרי
ראיון

"ישראל היא מרכז מו"פ מאוד משמעותי לפרופפוינט"

דורון אלגרסי, מנכ"ל פרופפוינט ישראל בראיון על עובדי הסייבר בארץ (הטובים בעולם), על תחום אבטחת הזהויות (תחום חדש שאנחנו מובילים), על הרכישה האחרונה אילוסיב ועל החוליה החדשה בתחום הסייבר
איציק יצחקי | (3)

חברת אבטחת הסייבר והתאימות פרופפוינט (Proofpoint) היא אחת מענקיות הסייבר בעולם, עם מיקוד בתחום ההגנה על אנשים והיא מרחיבה את פעילותה בישראל. החברה רכשה את אילוסיב (Illusive) - חברת סטארטאפ ישראלית שמפתחת מערכת להטעיית תוקפים ומעקב אחריהם ברשת הארגונית. כעת, בנוסף לסל מוצרי האבטחה של חברת הסייבר ההגנתי היא מצרפת פתרונות גילוי איומי זהות וטכנולוגיות תגובה. כל אלה, אומרים בחברה, יספקו מענה לפריצות כולל מתקפות של תוכנות כופר ויכולות הגנה מתקדמות. כך החברה תוכל לספק פתרון שמרחיב הגנה כלפי כל ניסיון תקיפה או זליגה של נתונים. פעילות החברה בארץ מאוד משמעותית לקבוצת פרופפוינט שלפני כשנה וחצי נרכשה על ידי הקרן השקעות, תומא בראבו (Thoma Bravo) בתמורה ל-12.3 מיליארד דולר.

במקביל לרכישה נמחקה פרופפוינט מהמסחר בוול סטריט כשהיא מכוונת את יעדיה לטווח הבינוני והארוך ומספקת צמיחה אורגנית לצד צמיחה דרך רכישות.  ישראל היא קרקע פוריה לרכישות, זו הרכישה הרביעית של הקבוצה ואפשר להעריך שלא האחרונה. 

"הרכישה האחרונה היא רביעית במספר של חברה בישראל. הראשונה הייתה לפי שש שנים אז פרופפוינט קנו את החברה שלי ושל שותפי יאיר גרינדלינגר ומאז גדלנו מאפס ל-300 עובדים, היינו העובדים הראשונים", מסביר מנכ"ל פרופוינט בארץ דורון אלגריסי. "זה התחיל ברכישת פיירליירס (FireLayers) ב-55 מיליון דולר, אחר כך רכשנו את מטה נטוורקס בסכום של 111 מיליון דולר, ואז ב-2019 את ObserveIT הישראלית-אמריקאית ב-225 מיליון דולר. הרכישה האחרונה של אילוסיב היא רכישה מוצלחת מאוד עבורנו, אבל גם עבור עובדים יזמים ומשקיעים שלהם. הם גייסו לחברה כ-57 מיליון דולר".

המשקיעים באילוסייב הרוויחו, אבל לא ברור לגמרי מחיר העסקה, אפשר לשער שהוא עולה על 100 מיליון דולר. בפרופפוינט לא רוצים לדבר על מחיר. "פרופוינט הייתה חברה ציבורית עד לפני שנה וחצי", מסביר אלגריסי, "היא הפכה להיות חברה פרטית, כדי לעשות מהלכים אסטרטגיים, שכחברה ציבורית אתה לא יכול לעשות. כחברה ציבורית דיווחנו על היקף העסקאות , כעת כפרטיים התחייבנו שלא למסור את הפרטים האלו"

עד הרכישה, מספרים בחברה, המכירות היו בסדר גודל של 1.2 מיליארד, הסניף הישראלי ייצר מחקר ופיתוח והוא משמעותי מאוד לקבוצה - "אנחנו בישראל מפתחים את כל המצרים של אבטחת ענן ואינפורמציה. אלה התחומים לגדילה של פרופוינט", הוא מסביר.

4,500 עובדים יש בחברה, כ-900 במחקר ופיתוח. ישראל עם 300 עובדים היא לדברי אלגריסי, מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם, אחרי קליפורניה. "מבינים, מכאן, את המקום של ישראל בחברה העולמית", הוא מסכם.

כמה הרכישה של אילוסיב תסייע לכם?

"אילוסיב מגנים בפני התקפות על זהויות משתמש. המטרה היא להגן על אנשים מפני התקפות ועל המידע שהם מייצרים ומשתפים".

אתם בסדר הגודל של צ'ק פוינט? מי המתחרים?

"אנחנו אחת החברות הגדולות בעולם, אנחנו מובילים בתחומנו, מיקרוסופט שניים לנו. אנחנו מובילים 27 מוצרים, שזה קו רחב. הטייטל שלנו הוא להגן על אנשים בכל מיני תצורות. זו המטריה היותר גדולה".

קיראו עוד ב"BizTech"

הרכישה מוסיפה מיד להכנסות ולשורה התחתונה?

"היא מוסיפה גם להכנסות, אבל יותר חשוב, שהיא משלימה את התמונה. לכל אדם יש חשבונות וזהויות שונות, זה מאוד מתאים ופתח פינה שלא הייתה לנו. ברגע שחושפים זהות אפשר להיכנס לחשבון ומשם כמובן לנוע בתוך הארגון ולפתח והתקפות שמזיקות לו. לפעמים יש התקפות כאלה ואתה רוצה להבין מה קרה. אילוסיב מגנה גם על המחשב האישי וגם על הנייד. היא עושה טכנולוגיה כנגד מלכודות דבש, טכנולוגיה שמתחזה למערכות. אתה יכול לזהות שיש התקפות ומול מי ההתקפות. ההתקפה כמובן לא תצליח".

בוא נדבר על העלייה העולמית במתקפות סייבר. בשנה האחרונה 84% מהארגונים נפלו קורבן להפרת זהות.

"רוב ההתקפות היום, מעל 95 אחוז היום, מבוצעים דרך האימייל שמאוד מכוונים כלפי אנשים. התוקפים מנסים למשוך אנשים לבצע דברים לא נכונים. אלה שנופלים מן הסתם מהווים סכנה לארגון שלהם. 84% אכן מותקפים וזה אומר שהחשבונות חשופים. כאשר חשבון משתמש נפרץ אפשר להיכנס לשם ומשם להמשיך את ההתקפה. יש התקפות על שרתים, במהלך 10-15 השנים האחרונות עברו לטרגט אנשים. הם החוליה החלשה, משם תוקפים".

איזה נתח שוק מכל עולם הסייבר ההגנתי אתם תופסים?

"הגנת זהויות הוא תחום חדש, יש בו מכירות משמעותיות אבל הוא חדש וצפוי לגדול מאוד. זה תחום שגדל ומאוד מעניין אותנו. כיום יש קטגוריות נוספות בסייבר. אתה יכול להגן על ענן, על רשתות, על תחנות קצה".

זה לא עולם קצת מוגזם? בסוף, כל אדם יצטרך המון מעטפת.

"אנחנו מספקים לא רק הגנה, אלא גם ידע לחברות, כדי שהעובדים יתנהגו בצורה נכונה. זה מתחיל בתחקיר - למי שולחים אימיילים וכדומה. תחשבו כמה מוצרים יש לנו. כדי להגן על אדם, יש לנו מערך מאוד גדול של טכנולוגיות".

מי שרוצה יפרוץ, השאלה כמה ישקיע.

"נכון".

יש לכם 300 עובדים. השכר בעולם הייטק סייבר מרקיע שחקים.

"החברה היא בצמיחה, יש דרישה גוברת לרוב המוצרים שלנו. אני לא יכול לתת לך תמונה מול חברות אחרות, אבל השנה צירפנו 500 עובדים. נטו".

כמה עובדים יהיו בישראל בעוד שנה שנתיים?

"המשרדים שלנו יכולים להכיל כ-500 עובדים לערך. אני מעריך שיהיה גידול אורגני ולא אורגני בהמשך. 10-15% מינימום".

יהיו רכישות נוספות? 

"זה חלק מהתפקיד שלי, לאתר אותן, אבל אני ל איודע כמובן מה יהיה בהמשך".

זה חלק מהחשיבה, לקחת את ישראל לחוד החנית?

"בפירוש אפשר לומר שההנהלה העולמית מאוד מתעניינת בישראל, ההשקעה היא עצומה. תוך 5-6 שנים הפכנו להיות המרכז הגדול בעולם. אני חשב שסייבר בישראל, הטייטל הוא שאין לו תחליף בעולם. יש להם בית ספר טוב, מה שנקרא".

איזה סיבות יש למתקפות מלבד כופר? 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    כל הכבוד, גאווה ישראלית (ל"ת)
    דורון 12/12/2022 17:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בן כפיר הxמור 12/12/2022 16:46
    הגב לתגובה זו
    אלגריסי טיפש
  • 1.
    חברה מדהימה (ל"ת)
    גידי 12/12/2022 16:04
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.