ניוריאליטי
צילום: יוסי זליגר

הסטארט-אפ ניוריאליטי גייס 35 מיליון דולר לייצור מעבד AI

ניוריאליטי מעסיקה כיום כ-40 עובדות ועובדים במרכזי הפיתוח של החברה בקיסריה ובתל אביב; בכוונת החברה לגייס בשנה הקרובה כ-20 עובדים נוספים על מנת לתמוך באתגרי הפיתוח
דור עצמון |

חברת סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה, המפתחת פתרונות הסקה (inference) עתירי ביצועים, גייסה 35 מיליון דולר בסבב A. גיוס ההון עתיד לסייע לניוריאליטי להתחיל לפרוס את פתרונות ההסקה (Inference) שלה בשוק העולמי בשנת 2023. הפתרונות מאפשרים פריסה אופטימלית בדאטה סנטרים ובאתרים מקומיים הסמוכים למכשירי קצה (near-edge) הזקוקים לביצועים גבוהים, זמן המתנה (latency) נמוך ויעילות גבוהה.

הפתרון של ניוריאליטי כולל חומרה, תוכנה וכלי פיתוח, עובדים ביחד ונועדו להפוך את תהליכי הטמעת פתרונות הבינה המלאכותית לפשוטים, קלים ומהירים יותר. החברה המציאה סוג חדש של רכיבי עיבוד מוצמדי רשת (NAPU – Network Addressable Processing Units) המציעים אופטימיזציית מערכת לצורך הטמעה של Inference ברשתות נוירונים עבור שימושים כגון ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ומנועי המלצות. יחידת ה-NAPU צפויה לאפשר להרחיב את שוק החברות המשתמשות ב-AI גם לחברות פחות טכניות באופיין. היא גם תאפשר לארגונים גדולים כמו חוות ענן ציבורי ענקיות הפרוסות ברחבי העולם (Hyperscalers) ולקוחות חדשים של דאטה סנטרים להפוך את השימוש  בבינה מלאכותית לנרחב ולנוח יותר ולשמר את הקיימות בכדור הארץ. 

גיוס ההון עתיד לאפשר לניוריאליטי להביא לשוק את NR1, פתרון ה-NAPU הראשון שלה. שבב זה מציג ביצועים ויעילות משופרת של מערכות AI. הוא עושה זאת על ידי הסרה של צווארי בקבוק באופן המגביר את הניצול של מעבדי למידה עמוקה קיימים, תוך הקטנת זמן ההמתנה של עיבודי AI, לצד צמצום כולל של עלויות המערכת וצריכת ההספק. לדברי החברה, עלויות המערכת וצריכת ההספק הן מרכיבים קריטיים בשיפור עלות הבעלות הכוללת (TCO) של דאטה סנטרים ומערכות מחשוב רחבות היקף באתרי הלקוחות. הן חיוניות להצלחתם של מודלים עסקיים של אפליקציות רבות וכן לדרישות הקיימות (sustainability) שמציבות ממשלות ברחבי העולם.

משה תנך, מנכ"ל ומייסד משותף של NeuReality: "ההשקעה היא הבעת אמון נוספת בכישרון ובחדשנות של ניוריאליטי ושל תעשיית הטכנולוגיה הישראלית בכלל. העובדה שבסבב בחרו להשתתף משקיעים בעלי פרופיל גבוה אינה מקרית. עובדה זו מהווה הוכחה לפוטנציאל של ארכיטקטורת ה-AI-centric ומעבד ה-NR1 אותם פיתחו לחולל תמורה בשוק. אנחנו מחויבים ליצור דמוקרטיזציה שתביא את פלאי הבינה המלאכותית לחברות רבות ולשימושים חדשים בפריסה המונית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.