אוטו ליד סטאר
צילום: מיכה פול

הסטארט-אפ 'אוטו ליד סטאר' גייס 40 מיליון דולר

הטכנולוגיה שפיתחה החברה נועדה לסייע לסוכנויות ויצרניות הרכב הגדולות בעולם לייעל את מערך המכירות שלהן ולהגדיל את הכנסותיהן
דור עצמון |

חברת הסטארט-אפ AutoLeadStar (אוטו ליד סטאר), שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית (AI), המסייעת לסוכנויות וליצרניות הרכב לייעל את הדרך שבה מכוניות נמכרות כיום, גייסה 40 מיליון דולר. החברה גייסה עד היום (כולל הסבב הנוכחי) כ-57 מיליון דולר.

אוטו ליד סטאר הוקמה בשנת 2017 ע"י אהרון הורוביץ, המשמש כמנכ"ל החברה, אליאב משה, המשמש כסמנכ"ל המוצר, וישי גולדשטיין, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה טכנולוגיית אוטומציה מבוססת בינה מלאכותית עבור סוכנויות ויצרני רכבים, המאפשרת שיווק מותאם אישית, מסחר דיגיטלי ומעורבות צרכנים. צרכנים רבים מצפים להשלים את מרבית תהליך רכישת הרכב באינטרנט. התשתית הטכנולוגית של אוטו ליד סטאר משלבת נתונים שונים כמו מכירות, מלאי, שיווק ומסחר, לפלטפורמה אחת, ונועדה לאפשר לסוכנויות להגדיר ולהוציא לפועל אסטרטגיות שיווק ומכירות מבוססות נתונים. על-פי נתוני החברה, הטכנולוגיה שפיתחה סייעה בשנה האחרונה לסוכנויות רכב להגדיל בממוצע את מכירותיהן בלמעלה מ-30%.

ענף סוכנויות הרכב מהווה מרכיב משמעותי בתרבות האמריקאית כאשר בארה"ב לבדה מדובר בתעשייה שמוערכת ביותר מ-1.5 טריליון דולר עם הוצאה שנתית של 150 מיליארד דולר על פרסום, הון אנושי, תפעול ובניית קשרים כלכליים עמוקים. עם זאת, התעשייה עדיין נמצאת בשלבים מוקדמים יחסית של טרנספורמציה דיגיטלית.

אוטו ליד סטאר מעסיקה כ- 100 עובדים, למעלה מ-60 מתוכם במרכזי המו"פ של החברה בירושלים ובתל אביב והשאר במיאמי, ארה"ב. החברה מכפילה את הכנסותיה מדי שנה והטכנולוגיה שלה כבר משרתת כ-1,000 סוכנויות ברחבי ארצות הברית וקנדה, לרבות סוכנויות מקבוצות של רשתות סחר.

מייסד ומנכ"ל AutoLeadStar, אהרון הורביץ: "חווית הלקוח בתהליך קניית רכב משתנה במהירות - ותעשיית הרכב צמאה לטכנולוגיות חדשות עבור הצרכן המודרני. אוטו ליד סטאר הפכה למעין מעבדה טכנולוגית מובילה בתעשייה, שבה אנו משתפים פעולה עם סוחרים וממפים את המערכות הדיגיטליות, התהליכים המקוונים והתוכנה שיידרשו להם לבניית סביבה עסקית דיגיטלית יותר. אנו גאים לעבוד עם התעשייה הזו - סוכנויות רכב הן מנוע מרכזי בצמיחה הכלכלית והן מעניקות ערך רב לקהילה. אנו נרגשים על השותפות עם Riverwood Capital ועל ההזדמנות למנף את ההון שגויס כדי להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה שלנו עבור סוכנויות הרכב ולסייע להן להצליח בעידן הדיגיטלי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.