חברת Fairmatic גייסה 42 מיליון דולר ומקימה מרכז פיתוח בישראל
החברה, שהוקמה על ידי יונתן מטוס, לשעבר מבכירי גוגל ופייסבוק, מפתחת פלטפורמה לביטוחי רכב מסחרי על סמך ניתוח ביצועי אמת של הנהגים
חברת הסטארטאפ פיירמטיק (Fairmatic) נחשפת עם גיוס סבב A בהיקף 42 מיליון דולר בהובלת Foundation Capital ובשיתוף Aquiline Capital Partners. בסבב הגיוס השתתפו שורה של משקיעים מתחומי הפינטק, אינשורטק והטכנולוגיה. ההשקעה צפויה לשמש את החברה להקמת מרכז פיתוח בישראל והאצת פיתוח המוצר.
Fairmatic מפתחת פלטפורמה לביטוח רכב מסחרי וזאת על בסיס ניתוח ביצועי אמת של הנהגים באמצעות מכשירי הסלולר שלהם, בשילוב בינה מלאכותית, ניטור הנהיגה וטלמתיקה – שילוב בין מערכות מידע וניתוח מבוסס בינה מלאכותית בזמן אמת של אותות ממקורות מידע רבים. הניתוח מאפשר להתאים את הפרמיות בצורה הוגנת ושקופה לאיכות הנהיגה של הנהגים. הקפדה על חוקי המהירות, ללא עיסוק בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, שמירה על זהירות ופרמטרים נוספים המעודדים את נהגי הרכבים שעובדים בשרות חברות מסחריות להקפיד על נהיגה אחראית וכך גם לחברות שמעסיקות אותם להנות מתעריפי הביטוח הטובים ביותר בשוק. הפלטפורמה מספקת לחברות ולנהגים ניתוח, תובנות וכלים מעשיים להגברת הבטיחות על סמך איסוף נתוני הנהיגה.
החברה הוקמה ב-2017 על ידי יונתן מטוס (מנכ"ל), שהיה חבר בצוות הראשוני של פיתוח מערכת אנדרואיד והחדרתה בצפון אמריקה ובהמשך גם במזרח הרחוק. בהמשך כיהן כמנהל בכיר בפייסבוק בעת ההשקה של פלטפורמת המובייל והצמיחה המהירה מאפס למיליארדי משתמשים.
המערכת של החברה נבדקה לאורך זמן בארה"ב והשיגה תוצאות ביכולת חיזוי תאונות ותביעות ביטוח על סמך הנהיגה. בסיס המידע של האלגוריתם של החברה, שקובע את מידת הסיכון והתימחור בעזרת בינה מלאכותית, כולל כיום כ-200 מיליארד מייל של נתוני נהיגה במשך חמש שנים של היסטוריית הפעלה. הפלטפורמה מאפשרת לנהגים עצמם לזהות את נקודות התורפה שלהם ולמנהלי הרכב בחברות לדעת מי זקוק לתשומת לב מיוחדת ברענון כללי הנהיגה.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מעסיקה 65 עובדים בארה"ב, בריטניה, הודו, פולין ופורטוגל. בעקבות ההשקעה החדשה החברה מתכננת לפתוח משרדים בישראל ולגייס בשלב הראשון כ-30 עובדים בתפקידי מוצר, פיתוח ודאטה סיינס.
יונתן מטוס, מייסד ומנכ"ל Fairmatic: "המערכת שפיתחנו מתקנת עיוות עולמי שקיים בביטוחי רכב, שבו חברות בטוחות ואחראיות מסבסדות את הביטוחים של ציי רכב לא בטוחים, וזאת מאחר וחברות הביטוח של רכב מסחרי מתמחרות אותן בדרך דומה בלי להתחשב ברמת הסיכון והזהירות של הנהגים. הטמעת הרגלי נהיגה אחראיים לאורך זמן תאפשר לצמצם משמעותית את נגע תאונות הדרכים העולמי שגובה כיום מחיר של מיליוני הרוגים ופצועים מדי שנה. מהבחינה הכלכלית, הוזלת תעריפי הביטוח היא בעלת משקל רב לבעלי ציי רכב ועסקים קטנים, במיוחד בתקופה של האטה שמחייבת בחינה דקדקנית של כל ההוצאות".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
