בנק הפועלים
צילום: Bizportal

שינויים במבנה הארגוני ובהנהלת בנק הפועלים

בין השינויים: תבוטל חטיבת החדשנות והאסטרטגיה, חטיבת שווקים פיננסיים תקבל סמכויות נוספות; איתמר פורמן יהיה הממונה על החטיבה העסקית
דור עצמון | (2)

דיקרטוריון בנק הפועלים אישר את המלצת מנכ"ל הבנק לשינויים ארגוניים למינויים של בכירים בהנהלה. לפי ההחלטה, היחידות השונות של חטיבת החדשנות ואסטרטגיה יפוצלו בין חטיבות הבנק. חטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית, שבראשה עומד המשנה למנכ"ל ידין ענתבי, תרכז את זרוע ההשקעות והפיתוח העסקי האסטרטגי של הבנק ובנוסף לפועלים אקוויטי (זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק) תקבל לאחריותה גם את יחידות הפיתוח העסקי התאגידי וביט.

יחידות האסטרטגיה, דאטה ואנליטיקה יועברו מחטיבת החדשנות והאסטרטגיה לאחריות החטיבה הפיננסית בראשה עומד המשנה למנכ"ל רם גב. חשבות הבנק תופרד מהחטיבה הפיננסית והחשבונאי הראשי, גיא כליף יוכפף ישירות למנכ"ל הבנק. גולן שרמן, משנה למנכ"ל, המכהן כממונה על חטיבת החדשנות ואסטרטגיה, ייצא לתקופת חל"ת.

עוד מעדכן הבנק כי צחי כהן, משנה למנכ"ל, המכהן כממונה על החטיבה העסקית, הודיע על כוונתו לפרוש מהבנק ובהמלצת המנכ"ל אישר הדירקטוריון כי לתפקיד ימונה איתמר פורמן, המכהן כיום כמנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית. השינויים הארגוניים אמורים להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים. מינויו של איתמר פורמן לממונה על החטיבה העסקית כפוף לאישור המפקח על הבנקים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הידען 26/06/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    הבנק סוגר סניפים, מוציא את יועצי ההשקעות מהסניפים והופך אותם ללא נגישים במרכזים עלומים. הבנקאים בסנים לא תמיד נמצאים ובדרך כלל לא עונים לטלפונים. הלקוחות הוזנחו לחלוטין ומה שמעניין זו השורה התחתונה של הבנק והכסף שהוא מזרים לבעליו. בסופו של תהליך כזה, הלקוחות יקבלו שכל ויעזבו.
  • 1.
    איתמר פורמן 26/06/2022 11:54
    הגב לתגובה זו
    פותחים אגפים, סוגרים אחרי שנה, מפרידים פעילויות, מאחדים אחרי שנתיים, בדרך ממנים מנהלים חדשים שאין להם תעסוקה אחרי השינויים, ומי שאחראי לכל זה הם קוטלר ואוברקוביץ', אבל הם לא זזים. איך אמר איינשטיין? טמטום זה כשחושבים שאם תעשה פעם אחרי פעם אותו דבר והתוצאה תהיה שונה. הבנק הזה מתדרדר לאיטו במורד והמנכ"ל וממלא מקומו רק מאיצים את המהירות במינויים הזויים כמו שלי. ומי סובל? הלקוחות והעובדים. כנסו לסניפים שלהם ותראו עובדים עייפים עם פנים נפולות ועם חשק אפסי לטפל בלקוח.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.