יגלו סרטן מוקדם? SpotitEarly השלים גיוס סיד של 6.2 מיליון דולר
הסטארט-אפ הביוטכנולוגי הישראלי SpotitEarly, המפתח טכניקה לגילוי מוקדם של סרטן באמצעות חוש הריח של כלבים, השלים גיוס סיד של 6.2 מיליון דולר בהובלת Hanaco Ventures, בדרכו להשלמת המחקר קליני והמשך פיתוח המוצר.
כיום ידוע שגילוי הסרטן בשלב המוקדם של המחלה, רצוי עוד לפני הופעת הסימפטומים, הינו קריטי עבור סיכויי ההחלמה של המטופל. מדי שנה מושקעים כ-150 מיליארד דולר עבור בדיקות שונות לגילוי סרטן אך רק 54% מהנבדקים מאותרים במועד מוקדם מספיק. זאת בשל סיבות שונות הנוגעות לנגישות בדיקות הגילוי המוקדם, עלותן והעובדה שכל בדיקה מכסה סרטן אחד בלבד. מעבר לכך מרבית הבדיקות המשמשות כיום לגילוי סרטן הן חודרניות ולא נעימות ולכן אנשים מעדיפים לעיתים להתעלם מההנחיות הכלליות ולא להיבדק.
הטכנולוגיה של SpotitEarly מחברת בין אלגוריתמיקה ובינה מלאכותית ליכולות של הכלב. היא מאפשרת בדיקה פשוטה, זולה ובעלת דיוק מרבי, שבכוחה לאתר במהלך אחד נוכחות בגוף של מספר סוגי סרטן: ריאות, פרוסטטה, שד, מעי גס ובהמשך תכסה סוגי סרטן נוספים.
הבסיס לבדיקה הוא גילוי "הריח הסרטני": כיום ידוע שכבר בשלב מוקדם בהתפתחות גידולים סרטניים מופרשות, תחילה לדם ולאחר מכן למערכת הנשימה, מולקולות הנושאות תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs). לכל סוג סרטן ריח ייחודי משלו, ולמרביתם גם מכנה משותף. את הריחות הללו מזהה בשבריר שנייה חוש הריח המפותח של הכלבים.
- רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
- בהשקעה של 100 מיליון שקלים תכנית IsraLab יוצאת לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת הנבדקים, הבדיקה מסתכמת בעטיית מסכת פנים ייעודית, ונשיפה לתוכה במשך 5 דקות. את הבדיקה ניתן לבצע מהבית, במכון הסקר או במרפאה. עם השלמת הפעולה מוכנסת המסכה לאריזה הרמטית ונשלחת בחזרה למעבדות החברה.
את החברה ייסדו ארבעה חברים רועי אופיר, אוהד שרון, אודי בוברובסקי ומפקד יחידת הכלבנים "עוקץ" לשעבר, אל"מ (מיל') אריאל בן דיין. "הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה״, אמר בן דיין המכהן כמנכ״ל החברה, ״9 מ-10 חולי סרטן שיגלו אותו בשלב מוקדם, ישרדו. לעומתם, לצערנו, 9 מ-10 שיאחרו לגלות אותו, לא ישרדו. היכולת לשלב טכנולוגיה יחד עם חוש הריח המפותח של הכלב בכדי לפתח בדיקה נגישה ומדויקת המכסה מגוון סרטנים, תגדיל משמעותית את כמות האנשים הנבדקים באופן שגרתי ותתרום להצלת חייהם של רבים״.
את סבב הסיד הובילה קרן האנקו וונצ׳רס. בין המשקיעים בסבב: ג'ף שוורץ, מייקל אייזנברג, אבישי אברהמי והראל ויזל. הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך פיתוח ערכת הבדיקה, הטכנולוגיה ומימון המחקר הקליני, אשר תוצאות האמצע שלו אמורות להתפרסם בחודשים הקרובים.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
פשה רומנובסקי, מייסד שותף ב-Hanaco Ventures מסר: ״גילוי מוקדם של מחלת הסרטן הוכח כמציל חיים, הצוות ב- SpotitEarly מפתח טכנולוגיה לפתרון בעיה רפואית וכלכלית מורכבת. הפתרון עתיד לאפשר אחוזים כמעט מושלמים של זיהוי מוקדם למחלת הסרטן במהירות ובעלות זולה משמעותית מהקיים בשוק. אנו שמחים לתמוך בצוות המוכשר במשימה חשובה זו״.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
