שוב התרסקות רוחבית במדדים; הנאסד"ק ירד 4.7% מדד הפחד זינק 18%
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות. הסיבה לנפילות הפעם - דוחות ענקיות הקמעונאות שלא מצליחות לעמוד בציפיות, מה שמרמז על כך שהאינפלציה מתחילה להשפיע ויתכן שאף המיתון בפתח. היום זו טארגט, אחרי שאתמול הייתה זו וולמארט. השאלה איך זה שאתמול המדדים עלו בשעה שוול מארט פרסמה דוחות מאכזבים והתרסקה 11%? לכאורה אתמול התבררה הבשורה הקשה, היום נוסף דלק למדורה עם דוחות ותחזית חלשים של טרגט. הנאסד"ק ננעל בירידה של 4.7%, הדאו ג'ונס ב-3.5% וה-S&P 500 ב-4%. במקביל, המשקיעים יוצאים מהאופוריה שחוו בעקבות נאומו של יו"ר הפד' פאואל, בו הוא דיבר על אפשרות ל"נחיתה רכה" לכלכלה. נראה, אם כן, שהמיתון בפתח, והשוק מגיב בהתאם. אנו בשוק דובי שמעורר פחד אצל המשקיעים, ובאופן טבעי עולה השאלה, עד מתי זה ימשך? ניזכר כמה דברים שכתבנו פה לאחרונה: כמה עמוק יגיעו הירידות ומתי יסתיים השוק הדובי? כלכלני בנק אוף אמריקה צופים ירידות נוספות של עד 28% במדד ה-S&P 500 וסוף השוק הדובי רק באוקטובר; כלכלנים אחרים מצביעים על שינויים שיסמנו יציאה מהשוק הדובי כגון סיום הסגרים בסין או הסכמים עם אירן או ונצואלה (לכתבה המלאה). לדברי דניס גרטמן, מנהל קרן ההשקעות של אוניברסיטת אקרון אנדמנט, הירידות יימשכו עד ששוב נראה יום שבו המדדים יקרסו ב-5-6%. האם זה יקרה בקרוב? הוא מעריך שכן (לכתבה המלאה). האם היום הוא יום כזה? המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN -0.3%
- טרם החל המסחר הרציף
- 25.הירידות נעצרו על נקודות תמיכה (ל"ת)מודי 19/05/2022 07:18הגב לתגובה זו
- 24.מדוע ולמה אתם מתעלמים ממניית כיל? וזה קונסיסטנטי אצלכם (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:21הגב לתגובה זו
- 23.סקפטי 18/05/2022 23:33הגב לתגובה זוהדבר הכי מדהים אותי שתמיד יש הסברים חכמים שיודעים להסביר מדוע השוק עלה או ירד. בעצם אני לא מופתע הרי זו הפרנסה שלהם.
- 22.ברק 18/05/2022 23:16הגב לתגובה זוכשאחרי מלחמת כיפור הערבים העלו ממש את מחיר הנפט ויצרו מיתון עם פאול וולקר הריבית שלו, זו היתה תקופה שבדיעבד מי שהרוויח בה הכי הרבה השקיע בריטים עם דיבידנד ואגחים, רק שצריך לחכות שכל החשבונות ממונפי הmargin בארצות הברית שממונפים על מניות ואג"חים ביחד יסגרו. גם מניות חברות האנרגיה יהיו מאוד משתלמות כשנגיע לשיא הירידות.
- 21.הסנקציות של מערב נגד הרוסים פועל כבומרנג, וזאת רק התחלה (ל"ת)SIV 18/05/2022 23:15הגב לתגובה זו
- 20.תברחו . הירידות עוד רק באמצע הדרך. הכל בועה אחת גדולה. 10 שנים הדפסת כסף (ל"ת)מלך הבורסה 18/05/2022 22:40הגב לתגובה זו
- מאז שחרב בית המקדש ...ניתנה הנבואה ...לשורטיסטים (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 05:50הגב לתגובה זו
- ד’ארק ווידר 18/05/2022 23:07הגב לתגובה זומלחמת הדובים חוזרת
- 19.תקראו אתמול, היה הפוך חחח (ל"ת)בן 18/05/2022 22:32הגב לתגובה זו
- 18.חוזרים ל 1929 big time 18/05/2022 22:31הגב לתגובה זוחוזרים ל 1929 big time
- 17.בדכאון טוטאלי 18/05/2022 22:15הגב לתגובה זוחולי נפ]ש אין מילה אחרת
- ואוו, 3942 תהיה פתיחה טובה לכיל, ליום חמישי הזה, בהצלחה (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 05:47הגב לתגובה זו
- 16.בדכאון טוטאלי 18/05/2022 22:13הגב לתגובה זוראו גרמניה ראו ראסל אסאנדפי נאסדאק ממש כמו שעון הכל הכל חוץ ממדד החולדות של הודו יכול להיות שם איזה קטץ ואם זה בגלל הודו אני אהפוך אותה לאבק
- יורדים לחיתוך הזהב = 61.803398874989484820458683436564% (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 05:41הגב לתגובה זו
- 15.בדכאון טוטאלי 18/05/2022 22:08הגב לתגובה זוהרובוטים של ג"ודולף בידלר והחונטה מבלזץ לא מפחידים אותי אני קונה רק קונה ושושום רובוטריק ושום מגהטרון לא מפחידים אותי בשיט כל המדדים על החיתוך פ]יבו נאצי לעליות מ2020 אני אפרק לרובוטים האלה את הצורה מילה שלי !!!!
- תמשיך לקנות, זה טוב לקליטת ההיצעים, ולקיצור הזמן לתחתית (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:44הגב לתגובה זו
- 14.שמואל 18/05/2022 21:52הגב לתגובה זועד שלא הפסדתי קיה פיקנטו בניילונים , לא הבנתי שאני מכור להימורים שנקרא שוק ההון.
- 13.קניות 18/05/2022 21:20הגב לתגובה זוקניות קניות קניות:)
- 12.שורט אמת 18/05/2022 21:15הגב לתגובה זואני כבר הזהרתי כאן היום מנפילות !
- 11.המשקיע החכם 18/05/2022 20:54הגב לתגובה זובזמן שאמריקה חוטפת, הבנקים הישראלים יעברו תקופה טובה יותר עג סוף השנה ואחריה
- בן 18/05/2022 22:34הגב לתגובה זולילה טוב, לך לישון
- 10.צביקה 18/05/2022 20:49הגב לתגובה זוהנסד"ק לא מתרסק ולא בטיח , רק מתנדנד
- 9.ארה"ב 18/05/2022 20:42הגב לתגובה זומה רציתם שיקרה ?
- כולנו מדברים מהפוזיציה, אבל הקללות לא יחזירו את ההפסדים (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:36הגב לתגובה זו
- 8.נתנה דוח טוב והיא יורדת כי בארהב יש מפגרים (ל"ת)צים 18/05/2022 20:41הגב לתגובה זו
- לכשהגשם יורד כולם נרטבים, גם כיל נתנה דוח טוב ....וחטפה (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:34הגב לתגובה זו
- 7.שמיל 18/05/2022 20:38הגב לתגובה זוזוהי דעתי, אין בכך המלצה לקנות/להחזיק או למכור מניות או ניירות ערך כלשהם
- איחרת את הרכבת, הסוס ברח מהאורווה, אולי תציל את ...הזנב (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:32הגב לתגובה זו
- 6.Powell destroyed the economy (ל"ת)Huge failure 18/05/2022 19:53הגב לתגובה זו
- 5.דניס 18/05/2022 19:31הגב לתגובה זוקמו ב שינו ריבית.3% ב חמיש ;-6%ב שישי
- 4.Powell Stupid 18/05/2022 19:31הגב לתגובה זוDestroyed the economy
- תגיד לו תודה על יום של עליות ונחיתה רכה, תודה (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:29הגב לתגובה זו
- תיכף אענה לך בערבית עיראקית (ל"ת)נהג 18/05/2022 22:05הגב לתגובה זו
- 3.איפה כל אלה שאמרו שהירידות ניגמרו? (ל"ת)יחזקאל 18/05/2022 18:07הגב לתגובה זו
- ומה תעשה אם בשישי יעלה איפה פיפו (ל"ת)איפה 18/05/2022 20:42הגב לתגובה זו
- סימן שהמצב באמת לא יציב ואין מה לצפות לעליות (ל"ת)יחזקאל 18/05/2022 22:07
- ואלה שאמרו שהם אופטימיים חחחח (ל"ת)נהג 18/05/2022 19:16הגב לתגובה זו
- 2.אמריקקים נבלות מוחקים את כל מה שעשו אתמול (ל"ת)tt 18/05/2022 17:03הגב לתגובה זו
- נהג 18/05/2022 18:06הגב לתגובה זוניגררת אחרי השוטים שצחקו על השורטיסטים
- אנו עושים זאת כייוון שאתה חלאה (ל"ת)היי 18/05/2022 17:35הגב לתגובה זו
- חברים, בבקשה בלי רגשות, תודה (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:27
- 1.קיס 18/05/2022 16:35הגב לתגובה זווגבעות
- עוז 18/05/2022 20:55הגב לתגובה זוולא מבין את הירידות היום. מה שמפחיד הוא שאף אחד לא באמת מבין
- אתמול הבטיחו נחיתה רכה, היום קיבלנו נחיתה קשה, מה מחר?? (ל"ת)Sassi6 19/05/2022 04:24
- ביום ראשון תיקון (ל"ת)הבטיחו ויקיימו 18/05/2022 20:43הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
