בוקהאווי
צילום: נוי ארקובי

בוקאווי גייסה 35 מיליון דולר בסבב C

במטרה להפוך לפלטפורמת הנסיעות היבשתיות מובילה בעולם; החברה פועלת במעל 13 אלף ערים; את הגיוס הובילה קרן ההשקעות Red Dot Capita גם מנורה מבטחים השתתפה; סך הגיוס עד כה עומד על 81 מיליון דולר
נתן טגי |

בוקאווי, סטארטאפ הטרוולטק הישראלי, בעל פלטפורמה טכנולוגית להזמנת כרטיסי נסיעה בתחבורה יבשתית וימית בדיגיטל ב-90 מדינות בעולם, מדווח היום על גיוס של 35 מיליון דולר במסגרת סבב C. את הגיוס הובילה Red Dot Capital והשתתפו בו מנורה מבטחים ו-Tenere capital והמשקיעים הקיימים Entree capital ו-Corner Ventures. הסבב מביא את סך גיוס ההון של החברה מיום הקמתה ל-81 מיליון דולר.

החברה הוקמה ב-2017 החברה ונוסדה על ידי נועם טויסטר, מנכ"ל קבוצת בוקאווי, דיויד יצחקי, מנכ"ל שותף, ועומר טשכמר, COO קבוצת בוקאווי וג'ונתן בן סעיד (שאינו פעיל בחברה). בשנתיים האחרונות היא פועלת כדי לאחד מפעילי נסיעות רבים בעולם, לנוכח המשבר אליו נקלע ענף התיירות העולמי בתקופה האחרונה ועל מנת לשפר את חוויות הנסיעה של תיירים.

גיוס ההון נועד לסייע לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, לגייס מפתחים ומהנדסים, ולסייע למשתמשים נוספים מכל העולם, להזמין כרטיסי נסיעות מראש ולתכנן את הטיול שלהם בצורה נוחה וטובה יותר. הצעת הערך של בוקאווי, מציעה אפשרות  עבור מפעילי תחבורה רבים בעולם שיכולים למכור כרטיסים רק בצורה פיזית. כך, ללא פלטפורמה כמו של בוקאווי, הגישה לאתרי תיירות רבים ואטרקטיביים עדיין מוגבלת להזמנה מראש ובתכנון.

על פי החברה, ההכנסות ממכירת כרטיסי נסיעה בחודש אפריל 2022 היו גבוהות ב-50% מאלה של שנת 2019, עם התנופה שרושמת תעשיית התיירות עם סוף הקורונה. הזמנת כרטיסי נסיעה במדינות אסיה צמחו בעקביות, בכ-10% מאז תחילת 2022. החברה מצפה בזכות רכישות אסטרטגיות ומהלכי התרחבות במהלך תקופת הקורונה להציג הכנסות הגבוהות פי 15 לעומת אלה של 2019.

לדברי החברה, בוקאווי פועלת בכ-90 מדינות, ב-13 אלף ערים ערים ומציעים 1.5 מיליון שירותי תחבורה (נשמע מאוד מפוצץ נכון? מה זה אומר בפועל? לא הרבה). לאור הפריסה הגלובלית מעניקה החברה תמיכה ללקוחות בכל שעות היממה. במהלך השנה האחרונה השלימה החברה את רכישתן של 4 חברות תיירות בינלאומיות והרחיבה מאוד את הפריסה שלה ברחבי העולם.

מפעילי הנסיעות הראשונים להצטרף לחברה היו חברת Getbybus, המציעה עשרות אלפי נסיעות ברחבי הבלקן ומערב אירופה, ו-12Go, המספקת את רשת התחבורה המקומית הגדולה ביותר ברחבי דרום מזרח אסיה. לאחרונה הודיעה קבוצת הנסיעות על רכישת Plataforma 10, סוכנות נסיעות מקוונת שבסיסה בארגנטינה.

נועם טויסטר, מנכ"ל ומייסד משותף בבוקאווי אמר: "גיוס ההון יאפשר לנו להתרחב, והוא יסייע לנו להגדיל את היצע המדינות ואתרי התיירות, יאפשר למשתמשים רבים מכל העולם להזמין דרך הפלטפורמה  שפיתחנו כרטיסי נסיעות לתחבורה יבשתית וימית בצורה פשוטה ונוחה. ענף התיירות בתקופה האחרונה מציג התאוששות מרשימה ממגיפת הקורונה, ואני מאמין שבשנים הבאות הוא יחווה פריחה מחודשת, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. המטרה שלנו היא להתרחב לשווקים רבים נוספים ככל האפשר, ולשדרג תעשייה מיושנת, שעמדה במקום במשך עשרות שנים".

קיראו עוד ב"BizTech"

עומר שיפר, מנהל תחום קרנות השקעה והשקעות ישירות, במנורה מבטחים מסר: "אנו גאים לתמוך בחברת בוקאווי, בה זיהינו פוטנציאל רב. לחברה טכנולוגיה ייחודית, והיא פועלת בשוק שטרם עבר טרנספורמציה דיגיטלית, השקעה זו בוצעה בהתאם לאסטרטגיית ההשקעות של מנורה מבטחים, אשר מטרתה הגדלת הפעילות בתחומים אלטרנטיביים בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייפון מתקפל, ג'ון פרוספראייפון מתקפל, ג'ון פרוספר

יוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?

אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפל

אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.


ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:

החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.

אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב

אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.

לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.

הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.

אייפון מתקפל, ג'ון פרוספראייפון מתקפל, ג'ון פרוספר

יוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?

אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפל

אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.


ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:

החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.

אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב

אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.

לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.

הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.