בוקהאווי
צילום: נוי ארקובי

בוקאווי גייסה 35 מיליון דולר בסבב C

במטרה להפוך לפלטפורמת הנסיעות היבשתיות מובילה בעולם; החברה פועלת במעל 13 אלף ערים; את הגיוס הובילה קרן ההשקעות Red Dot Capita גם מנורה מבטחים השתתפה; סך הגיוס עד כה עומד על 81 מיליון דולר
נתן טגי |

בוקאווי, סטארטאפ הטרוולטק הישראלי, בעל פלטפורמה טכנולוגית להזמנת כרטיסי נסיעה בתחבורה יבשתית וימית בדיגיטל ב-90 מדינות בעולם, מדווח היום על גיוס של 35 מיליון דולר במסגרת סבב C. את הגיוס הובילה Red Dot Capital והשתתפו בו מנורה מבטחים ו-Tenere capital והמשקיעים הקיימים Entree capital ו-Corner Ventures. הסבב מביא את סך גיוס ההון של החברה מיום הקמתה ל-81 מיליון דולר.

החברה הוקמה ב-2017 החברה ונוסדה על ידי נועם טויסטר, מנכ"ל קבוצת בוקאווי, דיויד יצחקי, מנכ"ל שותף, ועומר טשכמר, COO קבוצת בוקאווי וג'ונתן בן סעיד (שאינו פעיל בחברה). בשנתיים האחרונות היא פועלת כדי לאחד מפעילי נסיעות רבים בעולם, לנוכח המשבר אליו נקלע ענף התיירות העולמי בתקופה האחרונה ועל מנת לשפר את חוויות הנסיעה של תיירים.

גיוס ההון נועד לסייע לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, לגייס מפתחים ומהנדסים, ולסייע למשתמשים נוספים מכל העולם, להזמין כרטיסי נסיעות מראש ולתכנן את הטיול שלהם בצורה נוחה וטובה יותר. הצעת הערך של בוקאווי, מציעה אפשרות  עבור מפעילי תחבורה רבים בעולם שיכולים למכור כרטיסים רק בצורה פיזית. כך, ללא פלטפורמה כמו של בוקאווי, הגישה לאתרי תיירות רבים ואטרקטיביים עדיין מוגבלת להזמנה מראש ובתכנון.

על פי החברה, ההכנסות ממכירת כרטיסי נסיעה בחודש אפריל 2022 היו גבוהות ב-50% מאלה של שנת 2019, עם התנופה שרושמת תעשיית התיירות עם סוף הקורונה. הזמנת כרטיסי נסיעה במדינות אסיה צמחו בעקביות, בכ-10% מאז תחילת 2022. החברה מצפה בזכות רכישות אסטרטגיות ומהלכי התרחבות במהלך תקופת הקורונה להציג הכנסות הגבוהות פי 15 לעומת אלה של 2019.

לדברי החברה, בוקאווי פועלת בכ-90 מדינות, ב-13 אלף ערים ערים ומציעים 1.5 מיליון שירותי תחבורה (נשמע מאוד מפוצץ נכון? מה זה אומר בפועל? לא הרבה). לאור הפריסה הגלובלית מעניקה החברה תמיכה ללקוחות בכל שעות היממה. במהלך השנה האחרונה השלימה החברה את רכישתן של 4 חברות תיירות בינלאומיות והרחיבה מאוד את הפריסה שלה ברחבי העולם.

מפעילי הנסיעות הראשונים להצטרף לחברה היו חברת Getbybus, המציעה עשרות אלפי נסיעות ברחבי הבלקן ומערב אירופה, ו-12Go, המספקת את רשת התחבורה המקומית הגדולה ביותר ברחבי דרום מזרח אסיה. לאחרונה הודיעה קבוצת הנסיעות על רכישת Plataforma 10, סוכנות נסיעות מקוונת שבסיסה בארגנטינה.

נועם טויסטר, מנכ"ל ומייסד משותף בבוקאווי אמר: "גיוס ההון יאפשר לנו להתרחב, והוא יסייע לנו להגדיל את היצע המדינות ואתרי התיירות, יאפשר למשתמשים רבים מכל העולם להזמין דרך הפלטפורמה  שפיתחנו כרטיסי נסיעות לתחבורה יבשתית וימית בצורה פשוטה ונוחה. ענף התיירות בתקופה האחרונה מציג התאוששות מרשימה ממגיפת הקורונה, ואני מאמין שבשנים הבאות הוא יחווה פריחה מחודשת, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. המטרה שלנו היא להתרחב לשווקים רבים נוספים ככל האפשר, ולשדרג תעשייה מיושנת, שעמדה במקום במשך עשרות שנים".

קיראו עוד ב"BizTech"

עומר שיפר, מנהל תחום קרנות השקעה והשקעות ישירות, במנורה מבטחים מסר: "אנו גאים לתמוך בחברת בוקאווי, בה זיהינו פוטנציאל רב. לחברה טכנולוגיה ייחודית, והיא פועלת בשוק שטרם עבר טרנספורמציה דיגיטלית, השקעה זו בוצעה בהתאם לאסטרטגיית ההשקעות של מנורה מבטחים, אשר מטרתה הגדלת הפעילות בתחומים אלטרנטיביים בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.