פינטק
צילום: CNAVA

וולס פרגו: הפינטק יגיע לטריליון וחצי ד'; שתי החברות הללו יהנו מכך

האנליסט ג'ף קנטוול צופה צמיחה שנתית של 6% בעשור הקרוב בתחום הפינטק, ומפנה זרקור לשתי חברות שלדעתו סובלות מהערכת חסר, ומעניק להם מחיר יעד באפסייד של 52% ו-35% - מה הן המניות המומלצות?
גיא טל | (1)

אחד התחומים הטכנולוגיים הלוהטים בשנים האחרונות הוא עולם הפיננסים שהשתנה ללא היכר. הבנקים והמוסדות הפיננסים הפיקו תועלת רבה משילוב טכנלוגיה בפעילות המסורתית שלהם בדרכים רבות, וכך נולדה מילה\סקטור חדש - הפינטק.

בוולס פרגו טוענים שיש לפינטק עוד הרבה לאן לגדול. ג'ף קנטוול, אנליסט הבנק כותב: "אנו רואים פוטנציאל להכנסה שנתית של 1.5 טריליון דולר לחברות פינטק ברחבי העולם, וצמיחה שנתית של 6% בעשור הקרוב. זה הזמן הנכון למבט רענן על עולם הפינטק בהתחשב בתמחור הנוכחי. אנו מצפים שהנתונים הפונדמנטלים של החברות הללו יתחזקו בשנים 2022 - 2023, ושהערכת החסר הנוכחית לקבוצת החברות הללו לא תימשך לאורך זמן". קנטוול לא מסתפק בהערכות כלליות, אלא מפנה זרקור אל שתי מניות ספציפיות שלפי דעתו יראו ביצועים עודפים בחודשים הבאים. 

PAYMENTUS HOLDINGS : החברה מציעה שירותים מבוססי ענן לפטלפורמת תשלומים מרובת ערוצים. החברה מספקת את שירותיה ליותר מ-1700 מוסדות פיננסים. במהלך 2021 ביצעה החברה למעלה מ-280 מיליון פעולות תשלום. 

החברה יצאה להנפקה ראשונית במאי שנה שעברה וגייסה 210 מיליון דולר. מחיר המניה טיפס בהתחלה, אך מתחילת שנת 2022 סובל מהמגמה השלילית ביחס למניות טכנולוגיה ומניות צמיחה בכלל, ונפל ב-42% למחיר נמוך מעט ממחיר ההנפקה, וזאת למרות צמיחה יפה בשורת ההכנסות. מכירות החברה ברבעון השני, השלישי והרביעי של 2021 היו 93.5 מיליון דולר, 101.6 מיליון ו-108.1 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון הרביעי מייצגות צמיחה שנתית של 31%. מספר התשלומים שבצעה החברה ברבעון הרביעי צמח ב-54% לעומת השנה המקבילה. בסוף השנה היו בידי החברה מזומנים בגובה 168.4 מיליון דולר. 

במבט לעתיד האנליסט מדגיש שתי נקודות שהוא רואה כנקודת חוזק של החברה: חוסר היעילות של שוק התשלומים והאיכות של פיימנטוס: "אנו רואים בפיימנטוס משבש שוק "מהדור הבא", ואנו מצפים שהחברה תכבוש נתח שוק גדול יותר בשנתיים הקרובות כשהחברה ממשיכה לפעול בשוק התשלומים שהוא מאד לא יעיל. התוצאה הישירה תהיה התרחבות גדולה בהכנסות החברה וברווח הגולמי המתואם. בטווח הארוך יותר אנו מאמינים שפיימנטוס תרחיב גם את שיעורי ה-EBITDA המתואמים ותציג רווחיות טובה יותר ככל שהיא תייצב את המובילות שלה בתחום התשלומים". 

האנליסט מעניק למניה המלצת "משקל יתר" ומחיר יעד של 31 דולר למנייה לעומת מחיר נוכחי של 20.36 דולר - אפסייד של 52%. קונצנזוס האנליסטים של אתר טיפרנקס הוא "קניה חזקה" למניה עם מחיר יעד של 33.6 דולר - אפסייד של 65%. האנליסטים המסוקרים ביאהו פינאנס לעומת זאת יותר סקפטים כשרק 6 מתוכם מעניקים למניה המלצת קניה או קניה חזקה לעומת 15 שממליצים בהחזק ואחד שממליץ ב"תשואת חסר". 

GLOBAL PAYMENTS INC : החברה השניה עליה ממליץ קנטוול היא עוד חברה המתרכזת בתחום התשלומים, אך בעוד  הראשונה מרוכזת בעיקר בשוק הצפון אמריקאי, השניה מתרכזת בשוק הבינלאומי. לחברה 4 מיליון לקוחות ביותר מ-100 מדינות. היא מציעה שרותים המאפשרים ביצוע מכירות בכרטיסי אשראי, כרטיסי דביט, תשלומים דיגיטליים וכן תשלומים ללא מגע. החברה מבצעת מעל 50 מיליארד פעולות העברה מדי שנה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

בפברואר השנה סיכמה החברה את ביצועי הרבעון הרביעי ושנת 2021 כולה עם תוצאות שיא. הכנסות הרבעון צמחו ב-13% ל-2.19 מיליארד דולר והרווח המתואם למניה עלה ב-18% ל-72 סנט. בסיכום  שנתי השורה העליונה הצביעה על הכנסות של 8.52 מיליארד דולר, 15% מעל המכירות ב-2020 שעמדו על 7.42 מיליארד דולר. הרווח למניה זינק ב-68% ל-3.29 דולר לעומת 1.95 דולר שנה קודם לכן. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מכפיל 100 לפי התחזיות האופטימיות. חכו להמשך ותקנו בזול (ל"ת)
    יריב 08/04/2022 17:10
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.