מייסדי קרן סייברסטארטס
צילום: יוסי זלינגר

סייברסטארטס גייסה 200 מ' ד'; תקים קרן להגדלת אחזקה בחברות הקיימות

סייברסטארטס, לה שתי קרנות נוספות בהיקף של 114 מ' ד', גייסה את הסכום על מנת לאפשר לה לנצל הזדמנויות השקעה בשלבים מאוחרים יותר בחברות הפורטפוליו שלה שמגייסות בסבבי A ו-B
תומר אמן |

קרן סייברסטארטס, הנמצאת בהובלת גילי רענן וליאור סיימון, מדווחת הבוקר כי השלימה גיוס של כ-200 מיליון דולר להשקעות המשך והגדלת אחזקות בחברות ה-Seed. הקרן, שתיקרא אופרוטוניטי, נועדה נועדה לנצל את הזדמנויות השקעה בשלבים מאוחרים יותר, בחברות הפורטפוליו שלה שמגייסות סבבי A ו-B. לדברי החברה זאת הוקמה לאחר ביקושים גדולים מצד משקיעים קיימים וחדשים. 

לסייברסטאטרס כמה קרנות, ביניהן סייברסטארטס I - קרן של 54 מיליון דולרים שממוקדת בהשקעות סיד בלבד, עם נתח קטן להשתתפות בהשקעות המשך (ומעמידה כעת החזר שנתי ממוצע של 300% למשקיעיה לדברי החברה), וסייברסטארטס II, אשר תוכננה כקרן של 100 מיליון דולר שמכוונת להשקעות סיד ולהשתתפות בסבבי A.

השקעות הסיד של סייברסטארטס כוללות חברות כמו פיירבלוקס, Wiz, טרנסמיט, נוניים סקיוריטי, איילנד, אקסיס סקיוריטי, ביוניק, Dazz, לג'יט סקיוריטי ועוד מספר חברות שעדיין בשלבי Stealth.

על פי הדיווח, סייברסטארטס חשפה לאחרונה כי 13 חברות הפורטפוליו שלה גייסו סכום כולל של 1.3 מיליארד דולר ב-2021, לפי שווי כולל של 20 מיליארד דולר כשבין המשקיעות ניתן למנות קרנות מובילות דוגמת סקויה, גריילוק, לייטספיד, אינדקס, אינסייט ואחרות. לאחרונה החלה החברה לבחון את התאמת הקרנות שלה בצורה שתתאים יותר לצרכי השוק, כך נמסר.  

בהמשך לקרן החדשה, קרן סייברסטארטס II תתמקד מעתה באופן בלעדי בהשקעות סיד ופרה-סיד. עם השינוי במיקוד וההקמה של הקרן אופרטוניטי, קרן סיירסטארטס II לא תצטרך את כל התחייבות ההון שגייסה במקור וגודלה המעודכן יעמוד על 60 מיליון דולר.

כאמור, סייברסטארטס מנוהלת ע"י ליאור סיימון וגילי רענן. הצוות המצומצם כולל גם את ג'ייסון קלארק, ראש ה-Advisory Board של CISOs המייעצים לקרן וקרטיס סימפסון שמוביל את עבודת התאמת המוצר לשוק (Product Market Fit) עם חברות הפורטפוליו.

סייברסטארטס פועלת במודל הכולל עבודה צמודה עם הצוות שבו משקיעה, מהימים הראשונים לייסוד החברה.  ראשי הקרן סבורים, כי הרבה חברות בתחום הסייבר פותרות בעיות ״nice to have״ וכאשר ישנן ירידות בשוק, חלקן לא ישרדו. לדברי סייברסטארטס החברות שלה צפויות לשגשג גם עם ירידות בשווקים, משום שהחברות פותרות בעיות קריטיות ("must have") והצורך בפתרונות כאלה לא נעלם גם ברגעי משבר.

קיראו עוד ב"BizTech"

מבין משקיעיה של סייברסטארטס יזמים מוצלחים רבים כמו שלמה קרמר, מריוס נכט, ניר צוק, אודי מוקדי, מיקי בודאי, אסף רפפורט ועוד. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד