"מקווים שהמוצר יבשיל בשנה הקרובה ויביא להזמנות בסוף השנה"
מניית חברת האריזות החכמות אימפקס החלה להיסחר בבורסה בתל אביב בחודש ספטמבר האחרון, כחלק מגל ההנפקות ששטף את הבורסה המקומית. אלא שבניגוד למרבית החברות הללו, שזכו לכתף קרה מצד המשקיעים, אימפקס דווקא זכתה לתמיכה מצד המשקיעים, ששלחו את המניה לעלייה של כ-41% מאז ההנפקה, ולשווי שוק של כ-140 מיליון שקל.
אתמול (א'), דיווחה החברה על כך, שחתמה על הסכם עם תאגיד המשקאות והמזוןPEPSICO INC, המחזיק בשורה של מותגי משקאות מוכרים ובראשם גטורייד ופפסי. במסגרתו, תספק בשנה הקרובה מאות אלפי יחידות אלקטרוניות של המוצר שפיתחה, תמורת סכום כולל של כ-2.7 מיליון דולר. הדיווח, והעובדה שבחברה האמריקאית מערכים, כי בשנת 2023 ההסכם עשוי להכפיל את עצמו, הביאו לזינוק של 21% במחיר מניית החברה. בראיון לביזפורטל מסבירים מייסדי החברה, קובי בנטקובסקי, המשמש כמנכ"ל ויואב חושן סמנכ"ל המכירות של החברה, על המשמעות של ההסכם ועל העתיד של החברה בשנים הקרובות.
"פפסיקו חתמה איתנו על חוזה לרכישה של טכנולוגיה לבקבוקים חכמים מתוך כוונה לשחרר לשוק בקבוקים חכמים רב פעמים, מהם יוכלו לקבל הלקוחות חוויה דיגיטלית ואישית. צריך לזכור, החברות האלו מייצרות מיליארדים של מוצרים, ועכשיו הן רוצות לתמוך בשלושה דברים: מוצרי צריכה פרסונלים וחכמים, לייצר חוויות אישיות עבור הלקוח כולל שיתוף מידע מצד הלקוח, ולבסוף כל מה שקשור לקיימות, קרי הפחתה של כמויות הפלסטיק".
"הבקבוק ממליץ ללקוח כמה הוא צריך לשתות במהלך היום, ועוכב אחרי כמויות השתייה, באמצעות האפליקציה. המטרה היא לשנות הדרך בה אנשים שותים, באמצעות בקבוקים שמאפשרים קשר ישיר בין המותג ללקוח, הפחתה של פלסטיק, והוספת ערך ללקוחות הקצה בדמות המלצות בזמן אמת. כיום מוכרת פפסיקו, תחת המותג גטורייד בקבוקים רב פעמים רגילים, ובאמצעות הטכנולוגיה שלנו היא תוכל להתחיל למכור בקבוקים חכמים".
- הסיכויים והסיכונים באימפקס ולמה בעל מניות תובע את הנהלת החברה?
- אימפקס: המכירות הסתכמו ב-4 מיליון דולר; התזרים הפך לחיובי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד יראה המוצר והקשר בין הלקוחות לחברה?
יש כאן מודל עסקי רחב ופורץ דרך, שקשור למשקאות ולאופן בו הלקוחות ימשיכו לקבל את המשקאות של פפסיקו, שיתברר לאחר שהמוצר יושק. אנחנו מאמינים שהאפקט של המהלך על שוק המשקאות יהיה גדול מאד, ומעריכים שבחודשים הקרובים יהיה אפשר לראות את המוצר בשוק גם בקרב לקוחות נוספים.
למה שאנשים ירצו לשתף את המידע שלהם עם חברות מסחריות?
המודל הוא מודל אישי, הלקוח יכול לבחור שלא לשתף את המידע שלו עם החברה, כשהחלטה היא של הלקוח בלבד. במידה והלקוח מחליט שהוא רוצה לשתף את הנתונים הפרטים שלו כמו גובה גיל משקל וכו' עם החברה, הוא יקבל יותר המלצות. זה לא שונה מלשתף את המידע שלך עם אפליקציית ספורט או עם שעון/צמיד חכם, אלו אותם נתונים.
עשינו מחקרי שוק יחד עם חברות גדולות אחרות בעולם, בנוגע לשתייה חכמה. ראינו עליה בצריכה של שתיה כתוצאה משימוש בבקבוק וראינו גם עליה בשביעות הרצון של הלקוחות. כך שיש לנו נתונים אותם אנחנו מצפים לראות במוצר שפפסיקו תשיק.
- ניו-מד: ההכנסות ירדו ל-279 מיליון דולר בעקבות ירידת מחירי הגז; הרווח הנקי נחלש ב-12.5%
- עונת הדוחות צוברת תאוצה, ג'י סיטי בירידה ומה ישפיע לחיוב על הבורסה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מה המשמעות של העסקה לחברה?
"למעשה, החברה עברה ממצב של הסכמי פיתוח ופיילוטים להסכמים מסחרים. מבחינת הפוטנציאל, פפסיקו מוכרת דרך חטיבת משקאות הספורט, בסדר גודל של 13 מיליארד דולר, ושולטת במעל 70% מהשוק. במובן הזה, אנחנו רואים בשוק האמריקאי כפוטנציאל עצום. גם הכמות ההתחלתית עליה הודענו היום, היא כזאת שתייצר מהפכה בשוק הבקבוקים החכמים ביותר, ותהפוך, ככל הידוע לנו, לעסקה הגדולה ביותר בתחום אי פעם. העובדה שהחברה המובילה בעולם נכנסת לתחום של אריזות חכמות, היא חותמת איכות לטכנולוגיה שלנו".
המטרה לשנה הקרובה: פיילוטים שיבשילו להסכמים מסחריים
לדברי בנטקובסקי וחושן, "החברה היא המובילה בתחום ההפיכה של מוצרי צריכה רגילים, לחכמים. כיום, המותגים הללו, לא יודעים מה קורה עם המוצר מרגע שיצרו אותו ושלחו אותו למדפים, כשגם הלקוח מצדו לא מחזיק ביותר מדי נתונים. אנחנו סוגרים את הפער הזה, והופכים את המוצרים לחכמים, ולכאלה שמייצרים נתונים עבור הצרכנים והיצרנים".
כיום, מתמקדת החברה בשני קווי מוצרים מרכזיים, תחום השתייה, שוק שנאמד על פי החברה בכ-70 מיליארד דולר, ותחום הוויטמינים עם שוק של כ-170 מיליארד דולר. בעתיד ינסו בחברה להיכנס לתחומים נוספים, "הפלטפורמה שלנו מתאימה לתחומים נוספים, כשמהלך הנה האחרונה אנחנו מבצעים בדיקות עסקיות, כשבמהלך השנה נבחר תחום נוסף אליו נכס ויצטרף לפורטפוליו".
איפה החברה תהיה בעוד שנתיים?
- 1.משקיע 21/02/2022 10:33הגב לתגובה זוטכנולוגיה חכמה ומוצר מהפכני.

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 0% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

ניו-מד: ההכנסות ירדו ל-279 מיליון דולר בעקבות ירידת מחירי הגז; הרווח הנקי נחלש ב-12.5%
מבצע "עם כלביא" והירידה במחיר הגז פגעו בהכנסות; הפקת הגז ממאגר לוויתן נשארה יציבה ברמה של 3.1 מיליארד מ"ק; השותפות תחלק דיבידנד של 60 מיליון דולר ותשלומי המסים מתחילת השנה הגיעו ל-739 מיליון שקל
ניו-מד אנרג’י, השותפה המרכזית במאגר לוויתן, (שמחזיקה בו נכון למועד הדוח בשיעור של 45.34%) מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. ניו-מד פועלת בתחום חיפושי והפקת הגז הטבעי בישראל ובמדינות האזור, מציגה רבעון יציב מבחינת פעילות ההפקה אבל עם ירידה בהכנסות וברווחים, בעיקר בשל ירידה במחירי הגז בעולם וגם בשל השפעות מערכת "עם כלביא" ברבעון השני. מניית ניו-מד אנרג יהש 0% נסחרת בשווי שוק של כ-20 מיליארד שקל מתחילת השנה עלתה כ-58% ו-58.5% ב-12 החודשים האחרונים.
הירידה בכמות הגז שנמכרה נבעה בין היתר מהפסקת ההפקה במהלך הרבעון השני עקב מבצע "עם כלביא" וכן לצורך ביצוע עבודות מתוכננות בפרויקט הצינור השלישי של מאגר לוויתן. הירידה במחיר נובעת מירידה במחירי הנפט מסוג ברנט, המשמש עוגן לחלק מהחוזים ארוכי הטווח של השותפות מול לקוחות הייצוא. (הפירוט על כך בהמשך)
הפחתת ההכנסות ממכירת גז טבעי קוזזה בחלקה על ידי גידול במכירות הקונדנסט, שהסתכמו בכ-644 אלף חביות בהיקף כולל של כ-34.8 מיליון דולר (מתוכן חלק השותפות כ-15.8 מיליון דולר), לעומת 425 אלף חביות בתקופה המקבילה בהיקף של כ-28.6
מיליון דולר. עלייה זו נבעה מגידול בכמות המופקת, אף שהושפעה מירידה במחיר החבית, הצמוד גם הוא למחירי הברנט.
עיקרי התוצאות
ברבעון השלישי הפיקה ניו-מד כ-3.1 מיליארד מטרים מעוקבים (BCM) של גז טבעי ממאגר לוויתן - נתון זהה כמעט לרבעון המקביל אשתקד, מה שמעיד על יציבות בתפוקות ההפקה. ההכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט הסתכמו בכ-279 מיליון דולר, לעומת 313.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה - ירידה של כ-11%. הירידה נובעת בעיקר מהפחתה במחיר הממוצע ליחידת חום (MMBTU) שעמד על 5.43 דולר לעומת 6.18 דולר אשתקד, על רקע ירידת מחירי הנפט מסוג ברנט, המשפיע על חוזי הייצוא.
- שברון דוחה עבודות הנחת הצנרת מלוויתן - איך זה ישפיע על רציו ודלק?
- ניו-מד אנרג'י נכנסת למרוקו ותקדם חיפוש והפקה של גז טבעי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, חלה עלייה במכירות הקונדנסט לבית הזיקוק באשדוד - 239 אלף חביות ברבעון לעומת 162 אלף חביות ברבעון המקביל - שהניבו תרומה של כ-5.7 מיליון דולר להכנסות. הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 128.5 מיליון דולר לעומת 147 מיליון דולר אשתקד, ירידה של כ-12.5%. הירידה מוסברת בעיקר במחיר המכירה הממוצע של הגז, אף שקוזזה חלקית בזכות ירידה בהוצאות המימון.
