פרוטאיי
צילום: דוד קרפ

חברת פיתוח התרופות פרוטאיי גייסה 8 מיליון דולר בגיוס סיד

פרוטאיי (Protai), סטארט-אפ לגילוי ופיתוח תרופות על בסיס בינה מלאכותית, יצא לסבב גיוס הון ראשוני בהובלה משותפת של קרן גרוב וקרן פיטנגו; המימון ישמש להרחבת פיתוח הפלטפורמה של החברה
דניאל ליברמן |
נושאים בכתבה ביוטק

חברת פרוטאיי (Protai), סטארט-אפ לגילוי ופיתוח תרופות על בסיס בינה מלאכותית, גייסה בסבב גיוס סיד 8 מיליון דולר בהובלה משותפת של קרן גרוב וקרן פיטנגו. המימון ישמש להרחבת פיתוח הפלטפורמה של החברה, להאצת פיתוח תרופות עצמאי ולהרחבת השותפויות שלה עם חברות תרופות.

פרוטאיי מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית אשר מאפשרת מיפוי מדויק של מהלך המחלה ברמת החלבון במצבי פעילות שונים ובכך מרחיבה את היכולת לצפות בתפקוד התא ולשפר את האופן שבו ניתן לגלות ולפתח תרופות חדשות. מהחברה מוסרים כי גישה מקיפה זו מאפשרת לחברה להגדיל את רמת הדיוק בגילוי תרופות, לטייב תהליכי פיתוח ולחסוך זמן ועלויות.

ערן זגר, מנכ"ל ומייסד שותף של פרוטאי: "Protai היא כמו GPS מתקדם להכוונת תהליך גילוי התרופות, אנו ממפים את פעילות החלבונים באופן שיטתי ובכך יוצרים שכבה חדשנית של מידע פונקציונאלי שמאפשר לנו להבין כיצד לטרגט ולהילחם בצורה יעילה ומדויקת יותר במגוון רחב של מחלות מורכבות".

בחברה מעריכים  כי הבנת המנגנונים המולקולריים של מחלות מורכבות כגון סרטן, מחלות אוטואימוניות ומחלות נוירו-דגנרטיביות, הוא אחד האתגרים המרכזיים בתהליך גילוי ופיתוח תרופות. מידע מוגבל אודות אותם מנגנונים מהווה את הסיבה העיקרית לכישלונן של למעלה מ-99% מהתרופות בשלבי הפיתוח השונים. הטכנולוגיה הקיימת כיום, אשר מבוססת ברובה על מיפוי הפרופיל הגנומי של המחלה, מייצרת תמונת מצב חלקית שאינה מספקת את העומק הנדרש להבנת המורכבות הביולוגית של מצבי מחלה שונים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".