אינטרקיור
צילום: אינטרקיור
דוחות

אינטרקיור ממשיכה לצמוח: ההכנסות זיקנו ב-36% ל-62 מיליון שקל

ה-EBITDA של מגזר הקנאביס עמד על 14 מיליון שקל, לעומת 11 מיליון שקל ברבעון הקודם; בשבוע האחרון המניה זינקה סביב ה-20%, על רקע הערכות שיהיה דוח טוב
סתיו קורן | (9)

לאחר שהחלה להיחסר גם בנאסד"ק, חברת הקנאביס  אינטרקיור -0.87% מדווחת על המשך גידול משמעותי בשורה העליונה - 36%, לרמה של 62 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 45 מיליון שקל ברבעון הקודם, ו-33 מיליון שקל ברבעון שלפניו.

ה-EBITDA של מגזר הקנאביס עמד על 14 מיליון שקל, לעומת 11 מיליון שקל ברבעון הקודם, ו-7 מיליון שקל ברבעון המקביל. זה מייצג קצב צמיחה שנתי של 56 מיליון שקל, שמונע על ידי גידול בהכנסות, שיפור ברווח הגולמי וברווח התפעולי. החברה מעריכה כי ההכנסות השנתיות שלה יעמדו על 247 מיליון שקל. 

מניית החברה נסחרת לפי שווי שוק של 354 מיליון שקל, ובשבוע האחרון קפצה סביב ה-20%.

לדברי החברה: "לגליזציה של שוק הפנאי ואישור מוצרי CBD בישראל צפויים להגדיל עוד יותר את הביקוש למוצרי החברה. במקביל, הביקוש הגובר למוצרים של אינטרקיור והתקדמות רגולטורית לפתיחת שוק היצוא מישראל עשויים לתמוך בתוכניות הצמיחה של החברה בשווקי יעד בינלאומיים מרכזיים, ובכלל זה אירופה.

"עם מאזן מהחזקים בתעשייה, כולל מזומן בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקל נכון ל-30 בספטמבר 2021, ואינטגרציה אנכית הכוללת פעילות מלאה לאורך כל שרשרת הערך, אינטרקיור, ערוכה היטב להוביל את תהליך הקונסולידציה בשוק הקנאביס הרפואי".

הצמיחה תימשך גם ברבעון האחרון וגם בשנה הבאה

קצב ההכנסות השנתי מגיע לרבע מיליארד שקל; קצב הרווח התפעולי המתואם כ-56 מיליון שקל. לחברה קופת מזומנים של מעל 209 מיליון שקל. החברה מדגישה כי המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה הרווחית המתבססת, בין היתר, על אינטגרציה אנכית; רשת בתי המרקחת של אינטרקיור מונה 20 בתי מרקחת בפריסה ארצית. החברה צופה המשך צמיחה בהכנסות גם ברבעון הרביעי של 2021 ולאורך 2022 כולה

 

 

"אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית הצמיחה הרווחית, מבססים את עמדת המובילות ומשיגים שיאים חדשים", מסר מנכ"ל אינטרקיור אלכסנדר רבינוביץ, " צמיחה דו-ספרתית גבוהה זה הרבעון השביעי ברציפות, חמישה רבעונים רצופים עם תזרים מזומנים חיובי, חציית רף של אחד טון במוצרי קנאביס רפואי המסופקים מדי חודש, שירות של למעלה מ-70,000 מטופלים, קצב הכנסות שנתי של מעל  מאה מיליון דולר ברווחיות תפעולית מתואמת של כ-23 מ' דולר. אנו מצפים שהצמיחה תימשך גם ברבעון הרביעי ולאורך 2022".

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבי 17/11/2021 08:49
    הגב לתגובה זו
    בלי מילה על קריסת המניה ב60 אחוז מהשיא נוכלים
  • 7.
    תומר 16/11/2021 22:48
    הגב לתגובה זו
    חזירים
  • 6.
    נועם 16/11/2021 17:21
    הגב לתגובה זו
    Buy the rumor, sell the news?
  • 5.
    ברק תזכור שאחרי הברק בא הרעם ואחר כך הגשם 16/11/2021 12:26
    הגב לתגובה זו
    ברק תזכור שאחרי הברק בא הרעם ואחר כך הגשם
  • 4.
    אין ספק שברק העצים את החברה - רק שיזכור שאחרי הבר 16/11/2021 12:24
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שברק העצים את החברה - רק שיזכור שאחרי הברק בא הרעם- ואלה הדיבידנדים שעדיין לא חולקו- ברק תן קצת למי שהאמין בך
  • 3.
    מוטי 16/11/2021 11:00
    הגב לתגובה זו
    האם אינטרקיור תחלק אי פעם דיבדנדים ?
  • 2.
    טעות בכתבה. המניה נסחרת בשווי מיליארד (ל"ת)
    אלמוג 16/11/2021 09:51
    הגב לתגובה זו
  • שווי שוק מיליארד שקל. (ל"ת)
    נועם 16/11/2021 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 16/11/2021 09:48
    הגב לתגובה זו
    מתי מחלקים
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.