Oxeye
צילום: דוד גארב

סטארטאפ הסייבר Oxeye גייס 5.3 מיליון דולר

נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה אינטר גיוס הון

על פי התחזית של חברת המחקר IDC, בתוך שנתיים יפעלו למעלה מ-500 מיליון אפליקציות ושירותים שונים בענן. לצד היתרונות הרבים וזמינות המידע בטכנולוגיות הענן, נוצרים אתגרי אבטחה שעד כה לא ניתן להם מענה מספק.  הסטארטאפ Oxeye שמפתח מערכת לאיתור ופתרון חולשות בשלבי כתיבת הקוד באפליקציות cloud-native, כאשר המערכת נמצאת עדיין בשלב ביתא, השלים גיוס סיד של 5.3 מיליון דולר. על פי החברה, מטרת המערכת שבפיתוח היא לאפשר למפתחים ולאנשי אבטחה לאתר ולפתור חולשות אבטחה במהלך תהליך הפיתוח, כך שאפליקציות ענן שישוחררו יהיו מאובטחות כבר מההתחלה, ומאחר שהשימוש בענן גובר צריך לאתר חולשות כבר בשלבים המוקדמים של בניית האפליקציה. בחברה מקווים כי המערכת תקצר גם את המסלול המקובל של ביצוע בדיקות אבטחה בשלב מתקדם יותר של פיתוח האפליקציה ותקטין את הסיכוי שקוד פגיע ישתלב במוצר הסופי. החברה הוקמה על ידי דין אגרון שמשמש כמנכ"ל החברה, ועל ידי רון וידר סמנכ״ל הטכנולוגיה, בוגר יחידת 8200 והגיוס ישמש לפיתוח המוצר ולבניית מערך שיווק ומכירות. ג׳ק לוי, מייסד ושותף ב-More VC שהשתתפה בגיוס: "ככל שיישומי האינטרנט המתקדמים נכנסים לשימוש על ידי מיליארדים בעולם, המפתחים יזדקקו לרמות אבטחה גבוהות יותר, אולם בלי לפגוע בעבודתם ובחווית המשתמש". דין אגרון, מנכ"ל Oxeye: "פיתוח בארכיטקטורת cloud native הוא הסטנדרט החדש לבניית אפליקציות. לשינוי המשמעותי יש השפעה רבה על הפגיעות של אותן אפליקציות, שכן גם החולשות עברו אבולוציה משמעותית בעקבות אותו שינוי טכנולוגי. חולשות אלו כבר אינן רק שורות קוד בעייתיות, אלא תהליכים מורכבים יותר הנפרסים על פני מספר רכיבים ושכבות. המערכת שאנחנו מפתחים מבצעת בדיקות אוטומטיות לכל אורך שלבי פיתוח התוכנה כדי להבטיח שהאפליקציות תהיינה מאובטחות." מייקל סאטון, מייסד סטונמיל ונטורס וה-CISO לשעבר של Zscaler: ״עם מתקפות סייבר מצליחות שעולות מיליונים לחברות, היכולת לפתח הגנה בשלב מוקדם כל כך בתוך תהליך הפיתוח מהווה יתרון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".