"בעוד שמונה שנים סייברוואן תגלגל מאות מיליוני דולרים"
לחברת סייברוואן 0% שפיתחה טכנולוגיה שנועדה למנוע עיסוק בטלפון הסלולרי בעת נהיגה, חלומות גדולים. החברה שואפת לפרוץ לשוק הבינלאומי, אבל כרגע עוד אין לה ממש הכנסות. זה לא מפריע למנכ"ל החברה, אורי גלבוע לדבר על מספרים גבוהים. מאוד גבוהים. זה בסדר להיות אופטימי, אבל מה לעשות - הניסיון מלמד שצריך להיזהר עם אופטימיות בשמים של מנכ"לים. במקרים רבים יוצא שאלה זורקים יעדים שלא מושגים בסוף. כשמנכ"ל אומר שבעוד 5 שנים, 8 שנים - אז זה לרוב לא רציני. מי יודע מה יקרה עוד 5 שנים או 8 שנים?
כך או אחרת, בימים אלו מתמקדת סייבר וואן בפיילוטים עם חברות מובילות במשק הישראלי כמו למשל תנובה, חברת החשמל, פלסאון, משטרת ישראל ועוד. "בשנה הבאה אנחנו מתכננים לחדור לשוק האמריקאי, יש לנו כבר מגעים עם חברות בארה"ב, ובאירופה". אומר לנו אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן שכיהן בעברו כמנכ"ל וולו ישראל. השאיפה שלנו שבעוד שמונה שנים, מחזור ההכנסות שלנו הולך לעמוד על מאות מיליוני דולרים".
עד שתפרצו לחו"ל, בואו נדבר על הפעילות שלכם בארץ - ככל שיעלו יפה המאמצים להגביר את הנסיעה בתחבורה הציבורית, או בקארפולים, יצטרכו פחות את המוצר שלכם. איך תתמודדו עם זה?
"המוצר שלנו גם עכשיו לא מיועד רק לרכבים פרטיים, קהל היעד שלנו הן חברות מסחריות שמספקות משאיות, טנדרים, אוטובוסים ועוד. עיקר העוצמה של תאונות דרכים, זה בדיוק במקומות האלה. כמי שמכיר את ענף הרכב ואת ההיסטוריה שלו, אני מעריך שעשור זה טווח קצר מדי בשביל לחשוב על זה שתהיה ירידה בכמות של הרכבים הפרטיים על הכביש. היום בעולם יש קצת פחות ממיליארד כלי רכב פרטיים שנוסעים, ועוד עשור אני לא רואה ירידה כל-כך גדולה בתחום הזה. זאת אומרת, כמות תאונות הדרכים שזה הטריגר המרכזי למוצרים כמו שלנו, והאינפקט הכלכלי שלנו לא נראה כמו משהו שהולך לדעוך".
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז רכבים פרטיים הוא לא קהל היעד שלכם?
"כל עוד אין רגולציה בשוק - כלומר מהלך שבו מדינה או מדינות, יחייבו את יצרני הרכב הרכב לצאת עם אמצעי טכנולוגי שמגביל שימוש בטלפון סלולרי, אז הכניסה שלנו לעולם הרכב היא דרך חברות מסחריות".
איך הטכנולוגיה שלכם שונה מטכנולוגיות עם מטרה דומה, כמו מובילאיי למשל?
"ההבדל בין מה שאנחנו עושים, לבין מה שחברות אחרות מציעות הוא פשוט, הם מתריעים בדרך כלל ממש לפני שהנהג עושה תאונה, או שאם עשית משהו לא תקין אז הם מצפצפים - הם בעיקר מתריעים ממש מיד או אחרי שכבר הנהג איבד את השליטה על הרכב.
"המערכת שלנו בעצם מונעת את הסח הדעת עצמו, המערכת משתיקה את האפליקציות שלרוב גורמות להיסח הדעות כמו ווטסאפ ורשתות חברתיות. בעזרת הטכנולוגיה שלנו כל חברה מסחרית יכולה להגדיר איזה אפליקציות היא חוסמת לעובדים שלה בעת הנהיגה. בנוסף, יש לנו יכולת ייחודית לקלוט טלפונים סלולריים בתוך חלל סגור, בתוך הרכב ולהבדיל אותם משאר הסיגנלים הסלולריים שנמצאים באותו שטח גאוגרפי. נוכל לאתר את הטלפון שנמצא באזור הנהג, ולזהות את הטלפונים ששייכים לנוסעים האחרים ברכב, והמטרה שלנו היא כמובן להשפיע רק על הנהג.
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
כל אמצעי הבטיחות שקיימים היום ברכב, הם אמצעים שהלכו והתפתחו - נשאלת השאלה איך עם כל ההתפתחות של טכנולוגיות הבטיחות אין ירידה באחוזי תאונות הדרכים? התשובה היא שהיסח הדעת שלנו הולך וגדל. לפני עשר שנים, היינו רק מדברים עם הטלפון, והיום ניתן לעשות איתו הרבה דברים, כל החיים שלנו בטלפון - מצד אחד יש יותר אמצעי בטיחות ומצד שני יש יותר הסחות דעת".
איך גורמים למוצר שלכם להפוך לסטנדרט חדש? כזה שכל בעל רכב ירצה ויסכים לשלם עליו?
"כאמור, צריך להכניס רגולציה שחברות שמספקות רכבים כבדים יהיו מחויבות להתקין מערכות כמו שלנו. אנחנו פועלים אל מול הרגולציה בישראל לגבי זה, כדי שאנשים ירצו לרכוש את המערכת שלנו - למשל אם יחייבו כל נהג צעיר, או כל רכב שנוהג בו נהג צעיר להתקין מערכת כמו שלנו, תהיה עליו הקלה בביטוח או ברישוי, וזה יעודד אנשים פרטיים לעשות זאת. כרגע, אנחנו עוד לא ערוכים לשווק ולפנות לכל אדם באופן פרטי - אך כשתהיה רגולציה נוכל לעשות את זה. לכן התחלנו את הפעילות השיווקית שלנו דווקא בתחום ציי הרכב".
ספר לי על השת"פ עם סוכנות הרכב הרץ
"לקוחות הליסינג של הרץ יכולים לקבל את המערכת שלנו יחד עם הרכב של הרץ. הם מציעים את המערכת לאנשים פרטיים שלוקחים ליסיניג, או לחברות מסחריות שעובדת עם מחלקת הליסינג שלהם. אנשים שרוכשים את הרכב בחברת הליסינג לא יצטרכו לקחת את רכבם לחברה חיצונית להתקין את המערכת, הם מקבלים את הרכב עם המערכת בילט אין. בנוסף אנחנו יש לנו שיתוף פעולה גם עם אלדן - ואנחנו נמצאים במגעים גם עם שלמה סיקסיט וגם עם אלבר - איתם עדיין לא חתמנו".
המוצר שלכם כבר סיים את שלב הבטא במכשירי אייפון? מה תוכל לספר על היקף השימוש?
"בגלל שאנחנו בהתחלה, ואנחנו פונים כרגע בעיקר לציי רכב גדולים ששם עיקר השימוש הוא באנדרואיד, אין לנו הרבה. אבל בכל כלי רכב שיש בה מערכת של IOS ניתן להשתמש - התקנו את המערכת כבר ב-100 מערכות של IOS - חלקם בפיילוט, וחלקם זה לקוחות שעברו לשלב ההתקנה המסחרית. היעד שלנו, זה שעד סוף השנה הנוכחית בישראל המערכת תתוקן במעל 1,000 רכבים ומשאיות. כו שאמרתי, אנחנו מתכננים להתרחב בצורה מהותית בישראל ובעיקר בעולם".
יש לכם כבר מכירות בחו"ל?
"התשובה היא לא. מה שכן יש לנו פיילוט עם חברת IVECO האיטלקית, יצרנית המשאיות השלישית בגדולה בעולם".
מה לגבי ההנפקה בנאסד"ק?
"כרגע אנחנו עובדים בשני כיוונם, כשלב ראשון לפני ההנפקה אנחנו עובדים על צירוף משקיע אסטרטגי בתחום הרכב והטכנולוגיה בארה"ב, ובנק ששמו Truist Securities, החמישי בגודלו בארה"ב, ששוויו עומד על 86 מיליארד דולר. אנחנו במקביל בימים אלו עובדים על התשקיף, אני מניח שבחודשים הקרובים ההנפקה תצא לפועל. זו לא תהיה הנפקת ספאק, הכיוון שלנו הוא הנפקה רגילה".
- 16.דנית 30/04/2022 11:55הגב לתגובה זומחבר האנליזה ערן יעקובי למשפט וכניסה מיידית לבית הסוהר ל20 שנים
- 15.אפי 30/04/2022 11:54הגב לתגובה זוהונאת משקיעים מובהקת
- 14.לרון 23/04/2022 18:36הגב לתגובה זויעקב מרידור והנורה שתאיר את רמת גן? כבר אז עבדו על אנשים
- 13.מהנדס 28/10/2021 02:15הגב לתגובה זועבדתי בסייברוואן בעבר, וברחתי כשהבנתי שאין לחברה הזאת בעצם כלום.... הפתרון לא באמת עובד מעבר לדמו, וגם אין כמעט לקוחות
- חחח איזה מרמור... כנראה לא היית טוב מספיק (ל"ת)עובד בסייברוואן 31/10/2021 11:06הגב לתגובה זו
- מנכל משועמם- עדיף שתנסה להביא לקוחות במקום לרשום תגובות (ל"ת)טוב שברחתי משם 22/04/2022 14:15
- 12.חחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים, 27/10/2021 15:34הגב לתגובה זוחחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים,
- 11.atuk19 27/10/2021 14:26הגב לתגובה זוהרשות אסרה עליו לדבר על שווי החברה באוויר ובטח לא לתת תחזית שלא רשומה במאיה. לא יודע לגבי מכירות. אולי מותר? בכל מקרה שאלו עצמכם האם תרצו לשים במכונית שלכם את המערכת ולשלם עליה 1000 שח לשנה. ברור שהמשקיעים בחברה רוצים שמשרד התחבורה יכפה את ההתקן. ויש גם אנדרואיד קר. אפשר להתאים את האפליקציה כך שתעשה בידוק מה שעושה המערכת
- 10.המבין 27/10/2021 14:03הגב לתגובה זומי מוכן להשקיע בי? תאמינו לי עוד שנה אני מונפק במליאד דולר.... פראייר מי שלא ישקיע בי!
- 9.בעל דירה 27/10/2021 11:28הגב לתגובה זוכל המכוניות יהיו אוטונומיות אז למה צריך בדיקת ערנות והסח תדעת
- 8.חייל משוחרר 27/10/2021 11:20הגב לתגובה זוכרגע לא דובים ולא ארנבות.... רק חלומות
- 7.שורטיסט רעב 27/10/2021 11:15הגב לתגובה זו8 שנים? מי בונה תוכנית עבודה ל8 שנים בשוק ככ דינאמי? ומה אז חוץ מלהריץ את המניה לקוראים תמימים לא תהיה שום בשורה..
- 6.מיקרונט עושה את זה בשליש המחיר (ל"ת)אלי 27/10/2021 11:04הגב לתגובה זו
- 5.חנן 27/10/2021 10:37הגב לתגובה זוולכן מכוניות חדשות יגיעו עם מערכת כזאת
- 4.לילך 27/10/2021 10:37הגב לתגובה זולא לגעת לא להתקרב חרטה אמיתית
- החברה הזו צריכה להיות במחלקת התברואה (ל"ת)אלי 27/10/2021 12:00הגב לתגובה זו
- 3.לחלום לא עולה כסף. (ל"ת)יש ר אלי 27/10/2021 10:36הגב לתגובה זו
- 2.xxx 27/10/2021 10:23הגב לתגובה זובעוד 8 שנים אולי נזכה בלוטו ... כתבה לפמפום הנייר בושה
- 1.שובני 27/10/2021 10:13הגב לתגובה זו...קדימה. הפורטל סובל הכל. כבר מזמן לאף אחד אין אחריות על מוצא פיו.
- מנכל נואש 27/10/2021 11:16הגב לתגובה זויותר סביר שעוד 8 שנים לחברה לא ישאר שקל ואפילו הרבה לפני זה

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגג'י סיטי ירדה 6.8%, נקסט ויז'ן עלתה 7.1%, סגירה יציבה במדדים
ת"א 35 סגר סביב ה-0 אחרי יום בו המדד נע בין עליות וירידות; תדיראן ירדה 6.2%, סולרום איבדה 5.4%
המסחר בת"א נסגר ביציבות. מדד ת"א 35 סגה ללא שינוי משמעותי ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד הביטוח עלה 1%, מדד הנדל"ן ירד0.1% ומדד הנפט וגז איבד 0.4%.
רוצים לדעת איזה מניות בולטות היום ומה הסיפור מאחוריהן? הכל כאן העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
בשוק האג"ח נרשמת יציבות לקראת החלטת הריבית בסוף החודש. אג"ח עם מח"מ של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.06%. נזכיר כי בסוף השבוע מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם, במה שיכריע את הכף האם הריבית תרד או לא בסוף החודש. נכון לבוקר זה השוק מתמחר הורדת ריבית באזור 70%.
אחת המניות שבולטת לשלילה בימים האחרונים היא ג'י סיטי. החברה הפתיעה את המשקיעים אחרי שהגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב של החברה. לניתוח המלא על מה עשתה החברה, ומה ההשלכות האפשריות - ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 2.17% ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 7.09% , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0.35% ואנרג׳יאן אנרג'יאן -3.37% הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0.11% ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.
