צביקה ויליגר ויליפוד
צילום: צביקה ויליגר
דוחות

"התחזית שלנו מניחה גידול במכירות של 15% ב-2021 על פני 2020"

צביקה ויליגר יו"ר ויליפוד אופטימי; ובינתיים ברבעון הראשון - ירידה בהכנסות שמיוחסת להצטיידות יתר אשתקד עם פרוץ הקורונה. בנטרול הרכישות המוגברות, מדובר ברבעון שיא; הרווח התפעולי ירד ב-21% ל-15 מ' ש'
איתי פת-יה | (1)

יבואנית ומשווקת מוצרי המזון וילי פוד אינטרנ 0.42% מדווחת על רווח תפעולי של 15 מיליון שקל ברבעון הראשון על הכנסות של 116.7 מיליון שקל, ירידה של 20.9% ו-9.6%, בהתאמה, מנתוני הרבעון המקביל שהושפע לפי החברה מהצטיידות יתר מצד הלקוחות עם פרוץ משבר הקורונה.

להוציא את התקופה המקבילה מדובר ברמת המכירות הגבוה ביותר עליה דיווחה ויליפוד, אומרים בחברה, אך יש לזכור כי השמיים טרם נפתחו באופן מלא על כן יותר ישראלים שוהים בארץ - וגם קונים את המוצרים שמשווקת ויליפוד. מנגד יאמר כי בשוק המוסדי, בעיקר בתי מלון, שגם הם לקוח של החברה, טרם שבו לרמות הפעילות של לפני הקורונה.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון בכ-36.2 מיליון שקל לעומת כ-45.5 מיליון ברבעון מקביל ושיעור הרווח הגולמי ירד ל-31% בהשוואה לכ32% קודם לכן, עקב גידול בהוצאות אחסנה חיצונית והוצאות אחזקה.

הרווח לפני מס קפץ בכ-1,567% ל-26.6 מיליון שקל לעומת 1.6 מיליון שקל אשתקד, כשמתוך העלייה 11.5 מיליון שקל הגיעו מרווחי הון הודות לעליות בשוקי ההון (בתקופה המקבילה רשמה הפסדי הון של 17.4 מיליון שקל). כך גם הרווח עלה לכ-20.5 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"התחזית שלנו מניחה גידול במכירות של 15% ב-2021 על פני 2020, בינתיים אנחנו עומדים בכך והמכירות ברבעון הנוכחי גבוהות המהתחזית", אומר יו"ר החברה, צביקה ויליגר בשיחה עם ביזפורטל. "אנחנו  לפני חג השבועות והמכירות גבוהות ב-25% מלפני שנה, למרות שעכשיו יש תקלה עם המצב הבטחוני שאני מקווה שיפתר ביומיים הקרובים. אני צופה שנחצה מכירות של חצי מיליארד שקל השנה.

"על אף שבקורונה מכרנו יותר בקרב הלקוחות הפרטיים זה קוזז עם ירידה במכירות לשוק הפרטי כך שבסוף הכל התאזן. עשו הרבה רעש אבל לא היה פה משהו מיוחד. רשתות השיווק מכרו בשנה שעברה הרבה יותר ואני מאמין שהשנה הן ימכרו פחות השנה, כי המכירות יתפזרו לשוק המוסדי, ושם רשתות השיווק לא נמצאות".

עוד הוסיף ויליגר "אנחנו צומחים מאד ומכניסים המון מוצרים חדשים בעיקר בשוק החלב: משקאות יוגורט, ליין חדש של קינוחים, 10 מוצרים חדשים בעולם הגבינות. יורו מחלבות אירופה הוא מותג חדש שיש לנו ויצאנו איתו בקמפיין נרחב בטלוויזיה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"נוסף כל כך קיבלנו שטחי מדף הרבה יותר גדולים משנה שעברה כי הרשתות רואות שאנחנו מוכרים מוצרים שלנו הרבה יותר טוב ובסוף הן מגיעים לקופה. התחלנו לייבא גם תחליפי חלב מבוססי סויה, אורז ושיבולת שועל. אני עוד ןלא יודע לומר איזה נתח הקטגוריה הזאת תתפוס, כשהתחילו לשווק מוצרים אורגניים חשבו שהנתח שלהן יהיה גדול יותר ובסוף זה הפך לנישה. החכמה היא להוזיל את המוצרים האלה - אנחנו עובדים על זה ומקווים למכור אותם בסופו של דבר במחיר של מוצרי חלב רגילים. כמו כן אנחנו משווקים מוצרים ללא גלוטן ונשווק תחליפי בשר".

ויליגר מסמן מנועי צמיחה נוספים בדמות הארוחות המוכנות, "השבוע השקנו שני מוצרים, אחד מהם הוא פסטה עם רטבים לחימום תוך 12 דקות במיקרו", הוא מספר. "בעקבות הקורונה אנחנו עדים לשינויים בהרגלי הצריכה, אנשים מחפשים מוצרים קלים יותר להכנה. הרעיון הוא להביא לשוק מוצר ברמה הגבוהה ביותר, לא משהו נכון אלא כזה שהלקוח ירגיש שהוא הכין אותו בעצמו, עם המרכיבים הכי איכותיים וערכים תזונתיים טובים".

היו לכם תכניות להכנס לשוק הלחם - מה קורה עם זה?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 12/05/2021 19:20
    הגב לתגובה זו
    לא מקצועיים
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין

גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל

גולף חתמה על מזכר הבנות לרכישת רשת ג׳אמפ ועונות שרובם יופנו לכיסוי חובות הרשת. העסקה, שעדיין כפופה לבדיקת נאותות ואישור הדירקטוריון, צפויה להוסיף 63 סניפים ולחזק את פעילות אופנת הנשים של הקבוצה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה גולף עונות

גולף גולף -1.96%  חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשת האופנה לנשים ג'אמפ ועונות מבעל השליטה יואב שמע. מחיר העסקה עומד על כ-30 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום יועד לכיסוי חובות הרשת הנרכשת. החוב של ג'אמפ ועונות מוערך בכ-20 מיליון שקל, כך שהסכום הנותר יועבר לבעלי הרשת, יואב שמע וארבעת יורשי השותף לשעבר אבי יפת, שמחזיקים בשליש מהבעלות. השלמת העסקה תלויה בהשלמת בדיקת נאותות ואישור דירקטוריון גולף.


הרשת הנרכשת מפעילה 63 סניפים ברחבי הארץ, רובם ממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פתוחים. חלק מהסניפים הם חנויות רחוב וסניפי אאוטלט. הרשת מתמחה באופנה לנשים במידות 40 ומעלה ומעסיקה כ-260 עובדים. גולף תוכל לבצע סינרגיה מיידית עם הרכישה החדשה על ידי איחוד המערכים הלוגיסטיים. צעד זה יחסוך לחברה כ-150 אלף שקל בחודש ששילמה ג'אמפ ועונות עבור שימוש במרלו"ג חיצוני. גולף תאחד גם את מטה החברה הנרכשת עם המטה שלה.


יואב שמע רכש את רשת ג'אמפ ב-2014 דרך בית משפט תמורת 800 אלף שקל, כאשר הרשת מנתה באותה עת 20 סניפים. כמה חודשים לאחר מכן איחד שמע את פעילותה עם רשת עונות שכבר הייתה בבעלותו. מאז הרחיב את הרשת ל-63 סניפים.


זו העסקה השנייה של גולף השנה, לאחר רכישת רשת חנויות סבון תמורת 6.5 מיליון שקל באוגוסט. את סבון רכשה גולף מתאגיד איב רושה הצרפתי, לאחר שהתאגיד סגר את מפעל הייצור בקריית גת ואת המערך הלוגיסטי והמטה בישראל. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מפעילה כ-340 חנויות ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל. בניגוד לחברות מתחרות כמו פוקס וקסטרו, לגולף אין זכיונות על מותגים זרים, מה שמאפשר לה גמישות רבה יותר בקבלת החלטות.


הרכישה של ג'אמפ ועונות צפויה לשמש כמנוע צמיחה לפעילות הקיימת של גולף בתחום אופנת הנשים. הרשת הנרכשת תתווסף ל-20 חנויות סבון שגולף רכשה ומעוניינת להרחיב ל-40 חנויות. גולף עלתה ב-7% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 314 מיליון שקל.