דב סלע
צילום: ראדא

ראדא: הזמנות ב-24 מיליון דולר ברבעון הראשון - גבוה ב-50% מאשתקד

מתוך ההזמנות 9 מיליון היו בחודש מרץ; מנכ"ל החברה: "מגדילה את הביטחון שלנו בתחזית ההכנסות שסיפקנו לשנת 2021 להכנסות של מעל ל-120 מיליון דולר. אנו מרוצים במיוחד מכניסת ההזמנות החדשות אשר מגיעות משווקים שאינם ארה"ב"
נתנאל אריאל | (7)
נושאים בכתבה ראדא

חברת ראדא (US) שמפתחת טכנולוגית של מערכות מכ"ם מדווחת על הזמנות חדשות בהיקף 24 מיליון דולר שקיבלה בסיכום הרבעון הראשון של 2021 - מתוך הסכום 9 מיליון דולר מהזמנות בחודש מרץ.

מדובר בנתון שגבוה ב-50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לפי החברה, מרבית ההזמנות תסופקנה עוד ב-2021. כמו כן, 90% מההזמנות היו למכ"מים הטאקטיים מבוססי התוכנה של החברה, להגנה מפני כלי טיס בלתי מאוישים, הגנה אווירית לטווח קצר (SHORAD), וטילים וארטילריה קצרת-טווח (C-RAM). מתוך ההזמנות - 40% הגיעו מלקוחות בארה"ב, 50% משאר העולם. 10% מההזמנות היו למערכות האוויוניקה של החברה.

דב סלע, מנכ"ל ראדא: "הגידול בהיקף ההזמנות בשיעור של 50% בהשוואה לאשתקד, מגדילה את הביטחון שלנו בתחזית ההכנסות שסיפקנו לשנת 2021 להכנסות של מעל ל-120 מיליון דולר. אנו מרוצים במיוחד מכניסת ההזמנות החדשות אשר מגיעות משווקים שאינם ארה"ב. לצד זאת, אנו מרוצים מהיציבות הנשמרת בפעילות האוויוניקה המסורתית שלנו המסתכמת בקצב הכנסות שנתי של כ-10 מיליון דולר."

 

בחודש הקודם דיווחנו כי החברה מנצלת את העליה במחיר המניה להנפקה של 50 מיליון דולר ותעניק לחתמים אופציה לרכישה של עד כ-15% נוספים מהמניות שלה באותם התנאים. בתחילת השנה הפכה ראדא לדואלית והחלה להיסחר גם בת"א.

רווח של 2.6 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של 0.3 מיליון ברבעון המקביל

ברבעון הרביעי של שנת 2020 הרוויחה החברה כ-2.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019. כמו כן, הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הרביעי של 2020 ב-9 מיליון דולר (39% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של 5.1 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון הרביעי של 2019.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משקיען 09/04/2021 16:43
    הגב לתגובה זו
    ראדא מתקשה לשבור את שער 14 בנסדאק.שזה בערך השער כעת.לא נותנים לה להרים ראש מעל 14.עשתה 250 אחוז בשנה החולפת.לדעתי כרגע זה זמן של מימושים והמתנה..מה הלאה כנראה שתמשיך לעלות.
  • 4.
    בקצב הצמיחה הנוכחי = 18-20 $ למניה עד סוף השנה (ל"ת)
    יואל 09/04/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיען 09/04/2021 03:29
    הגב לתגובה זו
    לא ידוע מחיר יעד.הכל בעלטה
  • 2.
    עומרי 09/04/2021 00:11
    הגב לתגובה זו
    יש עדיין דיסקאונד ?
  • שער יעד:17.לפי אנליסטים (ל"ת)
    ציקי 09/04/2021 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מניית צמיחה. העתיד שלה מזהיר (ל"ת)
    ציקי 08/04/2021 21:22
    הגב לתגובה זו
  • הצלחות. (ל"ת)
    אין ספק 09/04/2021 08:02
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.