הגיע הזמן: כתב אישום נגד חולה קורונה שיצא ביודעין למסיבה
פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום ראשון נגד חולה קורונה מאומת, אשר הפר בידוד והשתתף במסיבה בדרום. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של הפצת מחלה. בכתב האישום צוין, כי "במעשיו, עשה הנאשם במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות".
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשם בן 24, כאמור חולה קורונה מאומת, פנה ביום ה-1.10 לרופאה המטפלת בבקשה לצאת מהבידוד, אך סורב. למרות דבריה של הרופאה, יצא הנאשם סמוך לשעה 23:00 מהבידוד והצטרף למסיבה שנערכה במושב הודיה בה השתתפו למעלה מ-20 אנשים, שחלקם לא חבשו מסיכות.
מכתב האישום עולה, כי הנאשם השתתף במסיבה, ביודעו שהוא חולה קורונה וכי הוא עלול להדביק במחלה אחרים המשתתפים במסיבה ולסכן את חייהם.
פרקליטות המדינה בשיתוף עם משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי החוק והתקנות במטרה למגר את התפשטות הנגיף ובמקרים המתאימים יוגשו כתבי אישום נגד אנשים שמסכנים את הציבור.
- 9.blond101209 16/11/2020 00:43הגב לתגובה זואז תבינו שהפרה במזיד משתלמת.
- 8.דודי 05/10/2020 15:24הגב לתגובה זולא ברור לי איך היה לו כח בכלל לצאת.
- חלק רק נשאים ללא סימפטומים (ל"ת)בבר 05/10/2020 21:35הגב לתגובה זו
- 7.Jguy 05/10/2020 15:15הגב לתגובה זויתכן שבגללו נפטרו אנדים ואחרים חולים קשים דיתכן.ולא יוכלו.לתפקד לאחר מכן.
- 6.ג 05/10/2020 14:20הגב לתגובה זוהרבה נמצאו מפרים כמו זה שעלה למטוס, אחר שהלך למלון, למה אצלם הסתפקו בקנס מצחיק?מה הקריטוריון של הפרקליטות בהעמדה לדין? או שכולם יישפטו, או שיגדילו את הקנסות על סיכון בהפצה לפי 10 ממה שיש כיום, אבל אי אפשר לבחור בצורה בררנית ללא קריטוריונים ברורים
- שאול 05/10/2020 16:28הגב לתגובה זובית כנסת שלם?
- 5.שימקה 05/10/2020 14:17הגב לתגובה זוהעבריינים צריכים לקבל עונש במלוא חומרת הדין כי אנחנו בזמן המלחמה והאויב הוא הנגף.
- 4.רן 05/10/2020 14:07הגב לתגובה זואז יצא מהבית ביג דיל.. המפחדים בלבד צריכים להישאר
- הייתי עוצר אותך לצורך זהירות מונעת (ל"ת)נבז 05/10/2020 21:37הגב לתגובה זו
- איבדתי מישהו 05/10/2020 16:28הגב לתגובה זואו מדביק מישהו שמדביק מישהו שימות וכו'. נכון?
- אבי 05/10/2020 20:31קשה לוצדד לחיוב או לשלילה, המשפט הזה גם מתאים לכל נהג שעולה לרכבו ויוצא לנסיעה שבסופה אדם מאבד את חייב וגם לאותם אלה המעבירים מחלות "רגילות" כשפעת עונתית או צהבת. אי אפשר להכליל, כול בני אדם נושאים נגיפים העלולים לפגוע באחרים ואין סוף לזה.
- 3.blond101209 05/10/2020 13:45הגב לתגובה זוקנס גבוה ומחבוש בפועל ירתיעו אנשים כמוה. עם הארץ במלוא מובן המילה.
- 2.ומה עם נבחרי הציבור?- גם להם מגיע להשפט! (ל"ת)אבי 05/10/2020 13:29הגב לתגובה זו
- 1.ג'ק 05/10/2020 13:28הגב לתגובה זוקודם לטפל בשרים שפשעו ורק אחר כך באחרים . חייבים לעשות סוף לברדק שלהם .

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
