וורן באפט 2019
צילום: Daniel Zuchnik; GettyImages IL

ההנפקה הגדולה של השנה - סנופלייק מזנקת למחיר של 236 דולר למניה

החברה זכתה לרוח גבית גדולה במיוחד בשבועות האחרונים, לאחר שדיווח כי ברקשייר הת'וואי משתתפת בהנפקה. לאחר שנפתחה במחיר של 245 דולר למניה, המניה טסה ל-319 דולר אך העליות התמתנו במעט
עמית נעם טל | (4)

ההנפקה הגדולה של השנים האחרונות: חברת שירותי הענן סנופלייק (Snowflake) השלימה את הנפקתה בוול סטריט והיא התחילה להיסחר תחת הסימול SNOW. החברה מזנקת כעת בקרוב ל-100% למחיר של 236 דולר למניה.  מוקדם יותר הגיע המניה למחיר של 319 דולר.

שווי החברה זינק בשבועות האחרונים לקראת האירוע. רק בשבוע שעבר עמד המחיר בתשקיף של החברה על 85 דולר בלבד, היום ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 120 דולר למניה.

הסיבה ל"הייפ" הגבוה סביב ההנפקה של החברה, מלבד התג מחיר הגבוה, היא העובדה כי ברקשייר האת'ווי, חברת ההחזקות בבעלותו של המשקיע המפורסם בעולם וורן באפט, הסכימה לקחת חלק מההנפקה. 

ע"פ הדיווח בשבוע שעבר, חברת סיילפורס וברקשייר ירכשו כל אחת מניות רגילות בסכום של כ-250 מיליון דולר, בהנפקה פרטית במחיר למניה השווה למחיר בהנפקה הראשונית לציבור

בחברה הוסיפו כי ברקשייר הסכימה לרכוש עוד כ-4.04 מיליון מניות של החברה מאחת מבעלי המניות בחברה בעסקה משנית במחיר השווה למחיר ההנפקה הראשונית. אם אכן 2 הרכישות יתבצעו, ברקשייר צפויה להחזיק קצת יותר מ-7.14 מניות. 

snowflake דיווחה בתשקיף כי הכנסותיה זינוק ברבעון הראשון של 2020 ב-148% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של 2020 רשמה החברה זינוק של 122% ביחס לתקופה המקבילה. בסה"כ, החברה דיווחה על הכנסות של 242 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, כמעט כמו כל ההכנסות של החברה בשנה שעברה. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 348.5 מיליון דולר במהלך 2019 וההפסד במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-171.3 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פייק חברה 16/09/2020 19:16
    הגב לתגובה זו
    כל טמבל קונה שרתים שוכר מבנה קל הרכבה מתקין מיזוג וחשמל ומשכיר שרותי ענן.
  • לרון 19/09/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    היינו אומרים "מנפיקים כל מכולת" בלי להעליב את רמי לוי יוחננוף ואחרים
  • 2.
    ההפסד במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-171.3 מיליון דולר (ל"ת)
    ג'ו 16/09/2020 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 16/09/2020 18:51
    הגב לתגובה זו
    לאן נעלם הכלל הראשון של באפט "לעולם אל תפסיד כסף",מה שעושה הזיקנה!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.