החיסון של אוקספורד: "התוצאות טובות, קשה להשוות לחיסונים אחרים"
לאחר פרסום התוצאות החיובית בנוגע לחיסון של חברת אסטרה זנקה ואוניברסיטת אוקספורד, סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד, בבית ההשקעות IBI, מצנן מעט את האופטימיות. ומסביר כי קשה בשלב זה להשוות את החיסון לחיסונים אחרים, וממליץ לחכות לתוצאות המלאות, ולניסוי שלב 3 שיחל בשבועות הקרובים.
אתמול, פרסמו בכתב העת המדעי-רפואי "The Lancet" תוצאות ראשוניות מניסוי קליני שלב 2/1, בחיסון של חברת אסטרה זנקה ואוניברסיטת אוקספורד. הניסוי אמנם ראשוני, אך הוא מורחב וכלל 1077 מתנדבים, שחלקם קיבלו חיסון לקורונה וחלקם חיסון ביקורת.
לדברי טפר, "התוצאות היו טובות והנבדקים פיתחו תגובה חיסונית והפרופיל הבטיחותי היה סביל. יש לציין שעיקר התוצאות מתייחסות לבטיחות של המוצר אך, התוצאות לגבי יעילות המוצר הינן חלקיות וכוללות רק כמה עשרות נבדקים מתוך כלל הנבדקים".
"קשה בשלב זה להשוות את החיסון לחיסונים אחרים, כמו של מודרנה ופייזר. חשוב לראות את התוצאות המלאות של הניסוי ומעקב יותר ממושך וכמובן את התוצאות מניסוי שלב 3 במדגם של עשרות אלפי נבדקים, שאמור להתחיל בשבועות הקרובים".
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי התוצאות
מהניסוי עלה כי, הפרופיל הבטיחותי של החיסון היה סביל ללא תופעות לוואי קשות. בתום מעקב של 28 ימים, תופעות הלוואי שזוהו היו "תסמינים שדומים לשפעת" בדרגה קלה עד בינונית. כמו כן הוכח שהתסמינים ניתנים להקלה לאחר נטילת אקמול.
בנוסף, התברר כי, היעילות הייתה טובה והמחוסנים שנבדקו פיתחו תגובה חיסונית של נוגדנים תוך 28 יום ובמדגם קטן של 10 נבדקים שקיבלו מנה שנייה, התגובה החיסונית התחזקה. כמו כן המחוסנים שנבדקו פיתחו גם נוגדנים מנטרלים, שמסוגלים להקטין את יכולת ההדבקה התאית של נגיף הקורונה, בלפחות 50%.
יעילות החיסון התבטאה תוך 14 יום, גם בפיתוח תאי-זיכרון T ספציפיים לחלבון הספייק של נגיף הקורונה. תאים שאחראים לעורר תגובה חיסונית מהירה וחזקה נגד הדבקה עתידית בנגיף הקורונה.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 6.10 קיבלו חיסון ??? וזה מסקנות חיוביות ...לא מבינים (ל"ת)עדנה 24/07/2020 11:43הגב לתגובה זו
- 5.אשליות מתוקות 22/07/2020 00:09הגב לתגובה זוהפתרון לקורונה זה רק ורק בורא עולם....
- 4.פייק מגיפה 21/07/2020 14:55הגב לתגובה זובטווח של השנה וחצי הקרובים אולי יותר אין להם כוונה להוציא חיסון עובד. כל מטרת הפייק מגיפה לעשות שינוי טכנולוגי ומעבר לכלכלה דיגיטלית כולל 5g אם יהיה חיסון זה יהיה משהו מהיר מידי ומסוכן שיגרום לדילול אוכ' לדעתי
- 3.שרה 21/07/2020 13:02הגב לתגובה זוצודקים, יש עוד חברות באותו שלב שלהם ואפילו יותר מתקדמים. צריך לחכות ולראות באם זה עובד וכמובן שאין תופעות לוואי קשות וזה דבר שלוקח זמן.....
- 2.מורי 21/07/2020 12:59הגב לתגובה זואלו שעשו סיבוב מדהים מזהים פוטנציאל לעוד אחד . פעם בחיים והם יעשו כן. כנראה שהבום יגיע בקרוב ואיתו המאגה מפולת
- 1.טראמפ יעשה הכל שהבשורה תגיע מארה״ב מודרנה תהיה הרא 21/07/2020 12:57הגב לתגובה זוטראמפ יעשה הכל שהבשורה תגיע מארה״ב מודרנה תהיה הראשונה שתפיץ את החיסון. המניה תעלה פי 10
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
