יוחננוף: ההכנסות זינקו ב-12% בעקבות הקורונה
רשת המרכולים יוחננוף 2.16% מדווחת על גידול של 13% בהכנסות, לצד קפיצה של 43% ברווח הנקי, בין היתר כתוצאה מהגידול במכירות בשל התפשטות נגיף הקורונה. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-12% והיא נסחרת במכפיל 22.8 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
>מסיבה גדולה ברשתות המזון - אבל האם זה יימשך?
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-765.6 מיליון שקל, עליה של כ-12.7%, בהשוואה להכנסות של כ-678.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע מגידול במכירות בעקבות מגיפת הקורונה, וכן מפתיחה של חנות חדשה במהלך הרבעון השני של 2019.
בשורה התחתונה, החברה מסכמת את הרבעון עם עליה של 43% ברווח הנקי, שעמד על כ-26.3 מיליון שקל לעומת כ-18.4 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם בכ-85.5 מיליון שקל, קפיצה של 29.7%, לעומת EBITDA של כ-65.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.
שיפור ברווח הגולמי והתפעולי
הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-197 מיליון שקל, על שולי רווח גולמי של 25.7%. גידול של כ-19.8% ביחס לכ-164.4 על שולי רווחיות גולמית של 24.2%, בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מגידול בפעילות במסגרת הסדרי משגור (תשלום לספקים בעבור מלאי לאחר שנמכר), ומשיפור תנאי סחר מול ספקים.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-57.9 מיליון שקל (7.6% מההכנסות), גידול של כ-41.2%, בהשוואה לכ-41 מיליון שקל (6% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2019.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים רשת "יוחננוף": "הרבעון הראשון לשנה זו התנהל בהיערכות לחג הפסח ועם פריצתו של אתגר הקורונה לחיינו. יכולות התפעול החזקות של הרשת השפיעו משמעותית על היכולת לענות על דרישות ציבור הצרכנים. החל מפתיחת סניפים ל-24 שעות במטרה לצמצם חשיפה פוטנציאלית בסניפים וכלה בשימוש באפליקציה השיווקית שלנו להשקת שירות "פיק אפ" ואיסוף עצמי של הרכישה מהסניף, "בלי לצאת מהרכב". הצלחנו לעמוד באתגר התפעולי עם זמינות מדף גבוהה לצרכן, שעות פתיחה גמישות, שירותים חדישים וכל אלו תוך המשך התייעלות תפעולית משמעותית. אנו גאים ביכולת לתת מענה לצרכי הלקוחות תחת אתגרי התקופה".
- 3.מעניין איך זה קורה אחרי שפיטרו משם אדם כי חשבו שלא יהוד (ל"ת)איילת 31/05/2020 13:17הגב לתגובה זו
- אריק 31/05/2020 14:08הגב לתגובה זולידיעתך: אני עבדתי עם ה"בן אדם" הזה שאתה מדבר עליו ביוחננוף. מדובר באדם גזען מובהק שמשפיל ערבים ומדבר נגדם בלי סוף. כאשר הגיע פועל הניקיון הערבי לעבודה, אחרי שיום קודם לכן היה פיגוע בשוק, פנה אליו ה"בן אדם" הזה ואמר לו: "תגיד, המחבל שעשה אתמול את הפיגוע, הוא לא אח שלך? הוא דווקא מאוד דומה לך". ואחר כך הוא מאשים את כל העולם בגזענות נגד רוסים.
- 2.חי 31/05/2020 11:41הגב לתגובה זוהמניה עדיין בתשואה שלילית מעניין למה
- משקיע קורונה 31/05/2020 12:59הגב לתגובה זוהעף מבט על מניית על בד למשל, שגם היא נהנית מהקורונה. אחרי העלייה היא נסחרת במכפיל 4, כך שאם השוק יסכים לתת לה מכפיל כמו יוחננוף אז היא רק התחילה את העלייה...
- 1.יש יועץ משפטי חדש תותח ליוחננוף (ל"ת)ראש העין 31/05/2020 10:16הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
