איתן אופנהיים, נובה
צילום: יח"צ

נובה בתוצאות טובות ותחזית טובה להמשך

החברה עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה, כשמתחילת השנה המניה עולה בלמעלה מ-10% וב-300% בשלוש שנים האחרונות
ארז ליבנה | (4)
נושאים בכתבה נובה שוק ההון

בחברת נובה 0% יכולים לחייך. החברה הדואלית העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות מדידה אופטיות לשימוש בתעשיית המוליכים למחצה, היכתה את תחזיות האנליסטים, כשההכנסות הגיעו ל-61 מיליון דולר, מעל הרף הגבוה שהציבו האנליסטים העוקבים אחר החברה שעמד על הכנסות של 60 מיליון דולר.

 

בכלל, גם ברווח המדולל למשקיעים עמדה החברה בציפיות. הרף העליון של האנליסטים חזה כי החברה תגיע ל-0.42 דולר למניה, ובפועל היא היכתה את התחזיות עם 0.47 דולר למניה. לא רע בכלל. ברבעון המקביל אשתקד הרווח למניה עמד על 0.37 דולר בלבד, כך שמדובר בקפיצה משמעותית.

 

כמו כן, ברבעון המקביל אשתקד ההכנסות עמדו על קרוב ל-57 מיליון דולר, כשברבעון האחרון חברה הכניסה 61 מיליון דולר. עלייה של כ-9%. שולי הרווח הגולמי עמד על 56%, בהשוואה ל-54% בשנה שעברה. ההוצאות התפעוליות עמדו על 21.5 מיליון דולר ברבעון האחרון לעומת 20 מיליון דולר אשתקד. עלייה של 7.5%.

 

החברה ששווי השוק שלה עומד על 4 מיליארד שקל, הרוויחה אשתקד 121.5 מיליון שקל, כשיחס השוק להון עומד על 3.73 והיא נסחרת במכפיל של 33.4. החודש המניה עלתה בקרוב ל-4% ומתחילת השנה עלתה במצטבר מעל 10%. בשנה האחרונה היא עלתה ב-56%, כשמאמצע-סוף 2017, החברה עלתה בכ-300%.

מה אומרת התחזית?

עבור הרבעון השני 2020, שיסתיים ב-30 ביוני 2020. על בסיס ההערכות הנוכחיות, ההנהלה צופה הכנסות בטווח של 58-66 מיליון דולר, עם רווח למניה בדילול מלא על בסיס GAAP בטווח של 29-43 סנט, ורווח למניה בדילול מלא על בסיס Non-GAAP בטווח של 37-51 סנט.

התוצאות על פניו עולות על תחזיות האנליסטים, שחוזים רווח של 0.33 דולר למניה מול תחזיות החברה של 0.44 סנט ב-Non-GAAP, כשגם ברווחים היא מכה את התחזיות כשהתחזית החציונית של החברה עומדת על 62 מיליון דולר, לעומת תחזית של 55.65 דולר למניה. פער של למעלה מ-10%.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מנופחת- מכפיל 33 (ל"ת)
    רר 14/05/2020 18:24
    הגב לתגובה זו
  • אסף 15/05/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    נובה היא חברת צמיחה עם טכנולוגיית עילית.לכן המכפיל לא בשמיים.
  • 1.
    חחח..."תחזיות" - נותנים תחזית נמוכה ואז עוקפים אותה. (ל"ת)
    עידן התמימות 14/05/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
  • לרון 14/05/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    למד לנתח חברה מבטיחה לעומת הקיקיוניות שאתם בוחרים לרב!
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 0%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על
צילום: דוברות אל על
דוחות

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר

הרווח הנקי עלה ב-8% ל-202.6 מיליון דולר לעומת 187.4 מיליון דולר אשתקד; למרות ירידה בנתח השוק ועלייה של 10.8% בהוצאות ל-813 מיליון דולר, אל על מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה בזכות ביקוש חזק, תפוסה של 95.3% ושיפור מתמשך במימון
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אל על

אל על אל על 0%   מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.

החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.

לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.

גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.

אחד המוקדים המרכזיים בדוח הוא סעיף המימון, שבו נרשם שיפור של 28.6 מיליון דולר לעומת השנה הקודמת. העלייה בנזילות, הרווחים מהשקעות והירידה בהוצאות הריבית סייעו לשיפור הרווח הנקי, גם על רקע הירידה בנטל ההלוואות וחוזים לחכירת מטוסים. עם זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד בכ-193 מיליון דולר, בעיקר בשל החזרי מזומנים ללקוחות בהיקף של כ-140 מיליון דולר בגין טיסות שבוטלו במהלך מבצע “עם כלביא”.